پایگاه تولید برلیانس در ایران مشخص و متولد شد

پرشین خودرو: تجربه موفق تولید برلیانس های سری H300 در پارس خودرو، موجب شد تا سایپا تصمیم بگیرد تولید خودروهای سری H200 را نیز راهی پارس خودرو کند تا این شرکت به پایگاه برند برلیانس در ایران تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برلیانس سری H200 در دو مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک و دستی در پارس خودرو تولید خواهد شد و همانطور که می‌دانید مدل هاچ بک این خودرو با کد H220 شناخته می‌شود و مدل سدان نیز کد H230 را دارد.

نوع دنده ای این خودروها(اچ220 و اچ230) از نظر اندازه و سگمنت در یکی از شلوغ‌ترین و در عین حال پرفروش‌ترین بخش‌های بازار خودرو قرار می‌گیرد، یعنی جایی که خریداران کمتر از 40 میلیون تومان برای خرید خودرو هزینه می‌کنند.
البته پارس خودرو در این بخش از بازار سبد محصولاتش کامل است زیرا تندر90 و پارس تندر از دیگر نمایندگان باکیفیت این شرکت در این رده قیمتی است.

 

 

براساس این گزارش، پیشرانه 4 سیلندری خودروهای برلیانس سری اچ200 می‌تواند با حجم 1.5 لیتری، 103 اسب بخار نیرو را در دور 5 هزار و 800 در اختیارتان بگذارد. همچنین گشتاور 138 نیوتن متری نیز در دور 3 هزارو 800 حاصل می‌شود که دستیابی به این گشتاور در دور کم تر از 4 هزار از جمله نکات مثبت طراحی پیشرانه است.
همانطور که در بالا اشاره شد، پارس خودرو قرار است برلیانس های جدیدش را با دو نوع گیربکس تولید ‌کند. مدل اول مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی است و اما مدل مجهز‌تر یک گیربکس نیمه اتوماتیک AMT را به خریداران هدیه می‌کند که در آن دیگر خبری از پدال کلاچ نیست و تنها کافی است راننده شیفتر دنده را به سمت مثبت و منفی حرکت دهد.
پیشرانه این خودرو استانداردهای یورو4 را پاس می‌کند و مصرف سوختش هم در سیکل ترکیبی برای مدل مجهز به گیربکس دستی 6.4 لیتر و برای نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
برلیانس های سری H200 را باید جزو کم مصرف ‌ترین خودروهای بازار کشور به حساب آورد و بخش زیادی از این مصرف مدیون طراحی مناسب آیرودینامیکی و البته وزن حدود 1180 کیلوگرمی خودرو است.
این خودروهای جدید پارس خودرو که البته پیش تر در سایپا تولید می شده است برای خریدارانش دو کیسه هوا، ترمزهای ABS+EBD، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، تنظیم صندلی رانده و سرنشین کناری در 4 جهت، شیشه بالابرهای برقی جلو عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، تنظیم نور چراغ‌های جلو، باز کن درب صندوق عقب، قابلیت تاشوندگی صندلی‌ها عقب، ایموبلایزر و قابلیت نصب ایزوفیکس در صندلی عقب و ... را در نظر گرفته است.
پیش بینی می شود با توجه به سوابق پارس خودرو در تولید محصولات باکیفیت، سری برلیانس های اچ200 نیز به زودی به جرگه باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخلی هم بپیوندد.
یکی از وجه تمایزهای برلیانس سری H200 نسبت به دیگر همکلاسانش طراحی درون کابین است. آنهایی که درون کابین این خودرو را طراحی کرده‌اند بیش از اینکه به فکر ایجاد هیجان کاذب باشند، سعی کرده‌اند از خطوط گرد و نیم گرد استفاده کنند. استفاده از این ایده موجب شده علاوه بر طراحی کلی با چاشنی لوکس، شکل کلی کابین بعد از مدتی تکراری و خسته کننده نشود. خطوط گرد و ملایم کناری کنسول میانی و داشبورد می‌تواند این موضوع را تصدیق کند.
اما مهمترین نکته در کابین این خودرو فضا، دیزاین و هیجانی است که تازگی دارد و قبلا آن را لمس نکرده‌اید.
هم اکنون برلیانس های اچ220 و اچ230 در نوع دنده ای 38 میلیون و 950 هزار تومان و در مدل اتوماتیک، این خودروها 44 میلیون و 400 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
یادآور می شود: کمپانی برلیانس، 50درصد از سهامش را با خودروساز بزرگ باواریایی یعنی BMW شریک است و حتی ب.ام.و هایی مثل سری X1 و 3 نیز در خطوط تولید کمپانی برلیانس در چین تولید می‌شود.

کد خبر 67496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha