کد خبر 68658
۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
تجهیز همه جاده‌‌ها‌ در سال‌ ۹۶

پرشین خودرو: معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با اشاره به امکان استفاده از سیستم «توزین در حرکت» برای مبارزه با قاچاق کالا، گفت: این سیستم در محورهایی نظیر قم-‌کاشان راه‌اندازی شد و فعلاً در ۷ محور دیگر هم نصب خواهیم کرد و تا سال دیگر همه شبکه شریانی به این سیستم کنترلی مجهز می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، شهرام آدم‌نژاد  درباره اجرای سیستم توزین ناوگان حمل بار جاده‌ای (WIM) و تأثیر آن در کاهش قاچاق کالا،‌ اظهار داشت: ‌این سیستم در گام اول به عنوان مبارزه با قاچاق کالا اجرا نشد، ‌اما در گام‌های بعدی می‌تواند برای مبارزه با قاچاق کالا هم‌ استفاده ‌شود.

وی ‌با اشاره به اینکه این سیستم در قالب سامانه جریمه هوشمند است، اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم ساختار را کنترل کنیم باید چند ویژگی‌ دنبال شود و مواردی را رعایت کنیم که یکی از آنها داکیومنت‌ها (پرونده‌ها) است، باید مستندات را شفاف و در دسترس داشته باشیم، قطعا اگر این زیرساخت‌ها فراهم شود دستگاه‌های ناظر دیگر‌ برای ‌مبارزه با قاچاق هم می‌توانند از آن استفاده کنند،اما فعلا سیستم مد نظر ما فقط مربوط به بخش بارنامه است.

آدم‌نژاد با تأکید بر اینکه ماشین‌هایی که بارنامه نداند باید با همکاری پلیس راهور شناسایی شوند، گفت:‌ سیستم توزین در حرکت‌ در محورهایی نظیر قم-‌کاشان راه‌اندازی شد و در 7 محور دیگر هم اجرایی خواهیم کرد و تا سال دیگر همه شبکه شریانی را به این سیستم کنترل، تجهیز خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تشریح عملکرد سیستم، بیان کرد: کامیونی که از روی این سیستم عبور می‌کند از نظر دارا بودن بار شناسایی می‌شود اگر بار داشت از طریق سیستم مرکزی و بر خط صدور بارنامه، چک می‌شود در صورتی که بارنامه نداشته باشد به سیستم جریمه پلیس راهور متصل می‌شود و جریمه صادر می‌شود.

آدم‌نژاد گفت: علاوه بر جریمه پلیس، در این سیستم دو اتفاق دیگر هم رخ می‌دهد اول آنکه در بخشی از این تخلفات، ‌در قالب کمیسیون ماده 11 با رانندگان متخلف برخورد می‌شود و در ‌گام بعد‌ ارگان‌های ناظر بر قاچاق می‌توانند از طریق این سیستم، ماشین‌هایی را که بارنامه ندارند با ظن قاچاق بودن بار و کالا ردگیری و کنترل کنند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره همکاری پلیس راهور در این پروژه گفت: بدون همکاری پلیس راهور اجرای سیستم توزین در حال حرکت امکان‌پذیر نبود، پلیس در پروژه‌های ITS بسیار همراه است و استقبال می‌کند.

مهر

کد خبر 68658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha