کد خبر 68797
۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

پرشین خودرو: روزنامه اصولگرای صبح نو درباره انتقادات از فیلم «گشت 2» نوشت: حواشی جشنواره فجر با انتقادات اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از فیلم «گشت 2» و واکنش آقای حمید فرخ‌نژاد بازیگر و تهیه‌‎کننده این فیلم وارد دور جدیدی شده است.

به گزارش«پرشین خودرو»، روزنامه اصولگرای صبح نو درباره انتقادات از فیلم «گشت 2» نوشت: حواشی جشنواره فجر با انتقادات اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از فیلم «گشت 2» و واکنش آقای حمید فرخ‌نژاد بازیگر و تهیه‌کننده این فیلم وارد دور جدیدی شده است.
 
داستان از 29 بهمن و برنامه «سینما دو» شبکه دوم سیما آغاز شد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روی آنتن این برنامه از جلسه‌ای گفته بود که در آن با حضور آقایان حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر، دو نفر از داوران و تعدادی از منتقدان حواشی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر بررسی شده است.
 

برخی نام‌ها در این میان مطرح شده بود که ظاهراً حضور آقای مسعود فراستی در این جلسه قطعی شده است. همین کافی بود که شعله زیرخاکستر حواشی جشنواره که بعد از اتمام آن به سردی گراییده بود دوباره گر بگیرد. اوضاع اما زمانی بحرانی‌تر شد که دوشنبه گذشته برابر با دوم اسفندماه، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت از برگزاری جلسه‌ای خبر داد که مسوولان سینمایی در آن مهمان کمیسیون فرهنگی بوده‌اند.

واکنش کمیسیون فرهنگی به دیالوگ‌های گشت
 
در میان صحبت‌های آزادی‌خواه، حرف‌هایی بود که نشان می‌داد کمیسیون پیش از این میزبان تعدادی از منتقدان بوده و حرف‌های آنها را شنیده و حالا برای شنیدن دیدگاه‌های مسوولان سینمایی، ایوبی را به این جلسه دعوت کرده است: «اگرچه نقد منتقدان جشنواره فیلم فجر معیار معدل‌گذاری برای آن از طرف اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیست اما اظهارنظرهای منتقدان در جلسات قبلی با اعضای کمیسیون صرفاً برای کسب اطلاعات بیشتر شنیده شده است و امروز نیز توضیحات رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر پس از استماع مورد بررسی قرار گرفت.»
 

بخش دیگر اظهارنظر آزادی‌خواه اما مربوط به فیلم «گشت 2» بود که باعث شد حواشی این موضوع به نامه‌نگاری و تکه‌پرانی‌ آقای حمید فرخ‌نژاد به فراستی بکشد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره این موضوع به خانه ملت گفت بود: «برخی از آثار نمایش داده شده از نظر نمایندگان مقبول نبود و به طورمثال دیالوگ‌های فیلم گشت ارشاد2 را در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران ندیدند.» مقصود آزادی‌خواه آن دسته از دیالوگ‌های جنسی «گشت 2» بود که در آن سعی شده بود با تکیه بر آنها موجبات خنده و مضحکه مخاطب را فراهم آورد.

حمله فرخ‌نژاد به فراستی
 

این اظهارنظر در کنار حواشی ایجاد شده بین جشنواره فیلم فجر و برخی منتقدان ازجمله برنامه «هفت» شبکه سوم سیما موجب شد تا حمید فرخ‌نژاد که علاوه بر بازیگر، تهیه‌کنندگی و سرمایه‌گذاری «گشت 2» را هم بر عهده داشته است در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به انتشار متن تندی علیه فراستی اقدام کند. در بخش‌هایی از این متن خطاب به منتقد برنامه هفت آمده است: «دنیای بدیه آقا مسعود؛ ولی آدم بازم پیدا میشه با مرام و معرفت بازم پیدا میشه، میدونم اینقد گیر بودی که خودتو توجیه کردی، فدای سرت، ولی ایندفه اگه بازم گیر کردی خواستی بفروشی، به خودمون بفروش، لااقلش اینه که بین خودمون میمونه مثه دفعات قبل، مثه خیلی وقتا، خدا هیچ مردی رو خوار نکنه، صلوات بفرس.»

کمیسیون خودش صاحب رأی است
 
نکته جالب توجه در این میان آنکه فرخ‌نژاد در حالی دلیل انتقادات کمیسیون فرهنگی مجلس به «گشت 2» را انتقال دیدگاه‌های فراستی به کمیسیون می‌داند که در طول ایام جشنواره تعدادی از کارشناسان فرهنگی و سینمایی به نمایندگی از کمیسیون در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به تماشای فیلم‌های مختلف نشسته بودند. افرادی که به نوعی معتمد و چشم و گوش کمیسیون محسوب شده و اطلاعات اصلی برای ارزیابی کلیت جشنواره را به اطلاع کمیسیون می‌رساندند. اتفاقی که البته محدود به سال جاری نبوده و در سال‌های گذشته هم روال بوده است.
 

نکته قابل توجه دیگر دیدگاه تند فرخ‌نژاد و برخی حامیان فیلم در رابطه با انتقادات مطرح علیه «گشت 2» است. فرخ‌نژاد انتقادات فراستی را به دلیل خالی بودن جیب وی و غم نان می‌داند و سیدضیاء هاشمی از اعضای جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما هم عنوان می‌کند هرکسی معتقد است دیالوگ‌های «گشت 2» ایراد دارد، دارای مشکل روحی است. اینکه چگونه می‌توان از بعضی از صحنه‌های فیلمی دفاع کرد که حاوی دیالوگ‌های جنسی و سخیف است احتمالاً سوالی خواهد بود که فرخ‌نژاد و هاشمی باید به آن پاسخ گویند. گویا اگر تهیه‌کننده و سینماگری برای فروش بیشتر، متلک‌ها و شوخی‌های جنسی در فیلم خود حقنه کند ایرادی ندارد اما اگر کسی منتقد این روند باشد حتماً دارای مشکل روحی است و غم نان.

غم نان و # گشت2
 
حاشیه‌های اخیر فیلم در میان کاربران فضای مجازی هم واکنش بسیاری داشت. بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران توییتر را در ادامه بخوانید:
 
-نامه #حمید_فرخ_نژاد به #مسعود_فراستی بسیار ناراحت کننده بود. نامه‌ای به دور از ادب و خالی از هرگونه نقد حرفه‌ای.
 

- #فرخ_نژاد تهیه کننده فیلم گشت ٢ هست و نگران اکران نشدن فیلمشه.کار #فراستی هم که معلومه.این وسط نقش #فراکسیون_امید تو کمیسیون فرهنگی چیه پس؟

- کار #فراستی نامردی و اشتباه محض بود، نامه #فرخ_نژاد توهین آمیز.
 
- پست #حمید_فرخ_نژاد نشون داد بهترین راه برای فروش فیلم گشت دو توهین و حمله به دیگرانه و لازم نیست هزینه‌ای برای تبلیغات بکنن.
 
- سطح نقداهالی سینمای کشور به ‌هم رسیده؛به دعواهای سریال‌های سیما ومعادلات سینمای زیرگذر: اوساکریم بزنه به کمرت و فلان...
 

- گفتن بیا فیلم ضد فتنه بازی کن، گفته صد میلیون بیشتر می‌گیرم، گفتن چرا؟ گفته پول فحشیه که از رفقام می‌خورم! حالا از غم #نان می نویسه! #فرخ_نژاد

 

 

 

منبع: برترین ها

کد خبر 68797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha