کد خبر 69229
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
ارتقای ایمنی و ارائه خدمات مناسب به مسافران

پرشین خودرو: مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه ارتقا ایمنی و ارائه خدمات مناسب به مسافران، سرفصل فعالیت بخش ریلی است ، گفت : اولویت اصلی شرکتهای مسافری ریلی رعایت ضوابط و قوانین ایمنی است و شرکتها موظفند با برنامه ریزی مناسب در این جهت گام بردارند.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده در چهارمین جلسه ستاد ارتقا ایمنی با اشاره به اینکه سهم نیروی انسانی در سوانح ریلی بیش از دیگر بخشهاست ، گفت : چنانچه سانحه ای در بخش حمل و نقل ریلی کشور رخ دهد، مسئولان ریلی موظفند با ارائه آمار دقیق، تجزیه و تحلیل مناسبی از سانحه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه از 25 اسفند ، شاهد اوج سفرهای نوروزی هستیم بایستی اقدامات ضروری جهت اعزام به موقع مسافران در تمامی شبکه ریلی صورت گیرد. محمدزاده تصریح کرد: اولویت اصلی شرکتهای مسافری ریلی رعایت ضوابط و قوانین ایمنی است و شرکتها موظفند با برنامه ریزی مناسب در جهت ارتقا ایمنی بخش ریلی و ارائه خدمات مناسب به مسافران گام بردارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بازنگری طراحی ایستگاهها و ارائه خدمات باکیفیت به مسافران ، از اولویت های مدیران و کارکنان راه آهن است و تمامی مدیران نواحی موظف هستند اقدامات مورد نیاز را در این زمینه انجام دهند.

محمدزاده گفت : بهبود روشها، تکمیل پروژه های کوتاه مدت و انجام اقدامات ضروری در جهت دستیابی به اهداف برنامه های بلند مدت سه اولویت دیگر مدیران راه آهن است. مدیرعامل راه آهن به تهیه گزارشات روزانه هواشناسی و ارائه آن به مدیران کل مناطق و پیمانکاران و ... تاکید کرد و گفت: مواردی از این دست باید از قبل اطلاع رسانی شود. بررسی ابعاد گوناگون پروژه های ریلی و سنجش میزان پیشرفت آنها، افزایش ایمنی در برگزاری مانورهای مختلف، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود ریلی، تجزیه و تحلیل آمار سالهای گذشته و استفاده از آنها در تدوین برنامه ها و فرآیندهای پیش رو و رعایت مقررات موجود از دیگر مواردی بود که مدیرعامل راه آهن در این جلسه بر انجام آنها تاکید کرد.

بهره برداری از اولین پروژه پایش دائمی سوزن در شبکه راه آهن

معاون فنی و زیربنایی راه آهن هم از بهره برداری پروژه پایش دائمی سوزن ، برای اولین بار در ایستگاه یاتری خبر داد.
بنابر گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مازیار یزدانی با اشاره به اینکه سوزن یکی از حساس ترین اجزای روسازی راه آهن بوده که ایمنی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: تعیین سرعت مجاز عبور ایمن بر روی سوزن در ایمنی و بهره برداری به ویژه در مسیر تهران- مشهد بسیار اهمیت دارد، بنابراین با توجه به ضرورت پایش دائمی سوزن پروژه پایش دائمی سوزن ایستگاه یاتری، برای اولین بار با همکاری متخصصان داخلی طراحی و اجرا شد.

وی افزود: این پروژه با هدف نظارت دائم بر رفتار تیغه سوزن، ریل هادی و تکه مرکزی ، تعیین و کنترل حداکثر سرعت عبور ایمن بر اساس اطلاعات میدانی ، گزارش دهی اطلاعات مهم در اثر عبور قطار یا تغییر مسیر سوزن توسط پیامک ، ذخیره اطلاعات، امکان سنجی افزایش سرعت عبور ایمن در مسیر مستقیم سوزن، رصد بار محوری کل وارد بر ریل، رصد تنش حرارتی ریل، تعمیر و نگهداری پیش بینانه سوزن، با همکاری اداره کل ارتباطات و علائم الکتریکی، دانشگاه علم و صنعت، راه آهن شمالشرق ?و اداره کل خط و سازه های فنی انجام شده است.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن خاطر نشان کرد: از جمله تجهیزات نصب شده بر روی سوزن می توان به نصب 6 سری کرنش سنج (full bridge ) جهت اندازه گیری بارمحوری ، تنش طولی ریل، نیروی میله ماشین سوزن و تنش ریل هادی، 4 تغییر مکان سنج جهت اندازه گیری تغییر مکان دو تیغه و دو ریل کناری هنگام بهره برداری و .... اشاره کرد.
وی گفت: مدل و سامانه فیزیکی پایش پس از پیاده سازی سامانه با اندازه گیری و مقایسه تغییر مکان مورد ارزیابی و صحت نسبی قرار گرفت.

واحدمرکزی خبر

کد خبر 69229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha