کد خبر 69274
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
 حمل‌‌‌ونقل جاده‌ای ‌سودده نیست

پرشین خودرو: رئیس هیأت مدیره کانون سراسری کارفرمایی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری با اشاره به ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان سواری کرایه با نرخ ۱۲ درصد، از نبود شرایط مناسب برای نوسازی ناوگان اتوبوسی انتقاد کرد و گفت: برای سود‌ده کردن حمل و نقل جاده‌ای، باید «به‌روز‌ سازی» در دستور کار باشد.

به گزارش پرشین خودرو،حسن مؤمنی اظهار داشت:‌ برای ایام نوروز سال 96، تعداد یک میلیون و 750 هزار صندلی ناوگان عمومی جاده‌ای مسافری در نظر گرفته‌ایم که امکان افزایش آن هم وجود دارد.

وی بیان کرد: در نوروز امسال بیش از 50 میلیون مسافر از طریق حمل‌ونقل عمومی مسافری جاده‌ای امکان سفر دارند.

مؤمنی با بیان اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی چندان مناسب نیست، افزود: با این حال یکی دو شرکت تولیدکننده اتوبوس که بین کل شرکت‌های تولیدکننده فعال هستند، هرچه تولید کرده‌اند را ما خریداری کرده‌ایم و بقیه کارخانه‌های سازنده هم فعال نیستند.

رئیس هیأت مدیره کانون سراسری کارفرمایی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان و خدمه اتوبوس از سوی سازمان راهداری برای خدمات‌دهی بهتر در نوروز اشاره کرد.

مؤمنی درباره بروز تأخیرات در مبدأ برای ناوگان اتوبوسرانی عمومی جاده‌‌ای گفت: در ایام نوروز به دلیل آنکه اغلب صندلی‌ها ‌‌به فروش می‌رسد و ظرفیت تکمیل است، تأخیر در مبدأ نداریم ضمن آنکه درباره تأخیر در مقصد هم باید گفت که‌‌ در صورت شرایط مساعد جوی، در ناوگان عمومی‌ جاده‌ای، تأخیر در مقصد‌ چندان زیاد نیست.

رئیس هیأت مدیره کانون سراسری کارفرمایی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری درباره پایانه پونک در غرب تهران اظهار داشت:‌ این پایانه حدود 2 سال است که به صورت نیمه‌‌متمرکز راه‌اندازی شده است، فروش بلیت‌های اتوبوس در این پایانه انجام می‌شود اما برای راه‌اندازی کامل آن، هنوز با شهرداری به توافق نرسیده‌ایم.

مؤمنی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم در ایام نوروز خدمات مناسبی به مسافران ارائه شود ضمن آنکه از مسافران می‌خواهیم ‌در صورت بروز هرگونه مشکل و یا برای ارائه انتقادات و پیشنهادات خود‌، با شماره تلفن 66709032-021 ‌تماس بگیرند.

وی با تأکید براینکه لازم است حمل‌ونقل به‌روز شود، اظهار داشت: حدود 20 هزار دستگاه‌ وسیله نقلیه عمومی مسافری داریم، حمل‌ونقل عمومی جاد‌ه‌ای مسافری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه، فعلاً برای متولیان، توجیه اقتصادی ندارد و لزوم واقع‌یتر شدن درآمد-هزینه‌ها در این بخش،‌ به‌روز شدن سیستم است.

رئیس هیأت مدیره کانون سراسری کارفرمایی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری بیان کرد: از سال گذشته 700 دستگاه سواری کرایه نو به ناوگان سواری کرایه‌ فرودگاه امام خمینی (ره) اضافه شد.

مؤمنی از اعطای تسهیلات با نرخ سود 12 درصد به نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری خبر داد و گفت: 80 درصد قیمت این ناوگان، به راننده تسهیلات ارائه می‌شود.

 طرح نوروزی سفر‌های جاده‌ای از 25 اسفندماه 95 آغاز می‌شود و تا 15 فروردین‌ماه 96 ادامه دارد؛ هر سال به دلیل انجام ترددهای یک سر خالی، نرخ بلیت‌های اتوبوس برای ایام نوروز حدود 20 درصد افزایش می‌یافت، اما‌ مقرر شده است در راستای افزایش استقبال‌ از سیستم حمل و نقل عمومی جاده‌ای، نرخ بلیت‌ها اتوبوس نوروز امسال افزایش نیابد.

در حال حاضر پیش‌فروش حضوری بلیت از طریق دفاتر سطح شهر و دفاتر مستقر در پایانه‌های مسافری انجام می‌شود ‌ضمن آن که پیش‌فروش اینترنتی نیز از طریق سایت‌های شرکت‌های تعاونی مسافری ‌در حال انجام است.

در راستای کاهش ازدحام و ترافیک‌ در روزهای آغازین‌ و روزهای پایانی نوروز، مسافران نوروزی حتماً توزیع زمان سفر‌ داشته باشند‌ و سفرهای خود را در این ایام توزیع کنند. مسافران برای تهیه بلیت اتوبوس، روز‌های قبل از حرکت، اقدام کنند و به فکر این نباشند که همان لحظه سفر با حضور در پایانه، نسبت به تهیه بلیت و‌ انجام سفر اقدام کنند.

‌مدیریت سفر امری ضروری است. ‌با توجه به ظرفیت مناسب ناوگان در این ایام و وجود تعداد صندلی کافی‌ با کمی مدیریت سفر، جابه‌جایی‌ها به بهترین وجه انجام خواهد شد.

فارس

کد خبر 69274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha