اخراج ۱۱۰۰ نفر از کارکنان کارخانه آمریکایی جنرال موتورز

پرشین خودرو: جنرال موتور با تغییر تولید یک خودرو به تنسی، ۱۱۰۰ نفر از کارکنانش در کارخانه مونتاژ خودروی لانسینگ دلتا تاون شیپ در میشیگان را اخراج خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا سال گذشته ۸۰۰ شغل در کارخانه اسپرینگ هیل تنسی برای ساخت مدل جدید شاسی‌بلند GMC آکادیا اضافه کرد.

سخنگوی جنرال موتورز اظهار کرد کارخانه لانسینگ به ساخت مدل‌های بیوک انکلاو و شورلت تراورس ادامه می‌دهد.

جنرال موتورز حتی پس از این‌که در ژانویه اعلام کرد یک میلیارد دلار دیگر در کارخانه‌های آمریکایی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد، تعدیل در یک کارخانه دیگر خود را اعلام کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در راستای وعده انتخاباتی خود برای افزایش فرصت‌های شغلی تولیدی در آمریکا و ممانعت از سرمایه‌گذاری صنعت خودرو در مکزیک، از جنرال موتورز و سایر خودروسازان خواسته است خودروهای بیشتری در این کشور تولید کنند.

جنرال موتورز اعلام کرده است یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به این شرکت امکان خواهد داد ۱۵۰۰ شغل َآمریکایی را ایجاد و حفظ کند، اما مشخص نکرده است چه مشاغلی قرار است حذف شوند.

این خودروساز آمریکایی در نوامبر اعلام کرده بود زمانی که شیفت سوم در کارخانه‌های لورداستون اوهایو و لانسینگ گراند ریور در ژانویه به پایان برسد، حدود ۲۰۰۰ شغل را حذف خواهد کرد. این شرکت در دسامبر اعلام کرد قصد دارد شیفت دوم را لغو کند و حدود ۱۳۰۰ شغل در کارخانه مونتاژ دیترویت همترامک در مارس حذف می کند.

بر اساس گزارش رویترز، تعدیل این مشاغل به دلیل تقاضای کمتر برای خودروهای سواری بوده است زیرا آمریکایی‌ها ترجیح می دهند شاسی‌بلندها و خودروهای بزرگ‌تر دیگر را خریداری کنند.

ایسنا

کد خبر 69496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha