کد خبر 69809
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
ابهام در امضای قرارداد رنو

پرشین خودرو:سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو در حالی اوایل پاییز امسال تفاهم نامه همکاری مشترک با یکدیگر امضا کردند که هنوز قراردادی رسمی میان طرفین به امضا نرسیده و مذاکرات میان آنها پایان نیافته است.

به گزارش پرشین خودرو، در این شرایط، دو روایت از درون وزارت صنعت،معدن و تجارت در مورد زمان امضای قرارداد مربوطه وجود دارد؛ طبق روایت اول، رنو و ایدرو در واپسین روزهای سال‌جاری، تفاهم نامه خود را به قرارداد تبدیل خواهند کرد تا از اوایل سال آینده، رسما وارد فاز اجرایی و تولید محصولات جدید در کشور شوند.

این در شرایطی است که طبق روایت دوم، سازمان گسترش و رنو هنوز بر سر جزئیات همکاری مشترک با یکدیگر به توافق نهایی نرسیده و از همین رو امضای قرارداد تا پایان امسال منتفی است. به گفته یک منبع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اگرچه توافقات کلی بر سر مسائلی مانند داخلی‌سازی و صادرات (به‌عنوان الزامات وزارت صنعت برای شرکت‌های خودروساز خارجی حاضر در ایران) حاصل شده، با این حال طرفین فعلا بر سر برخی مسائل دیگر و جزئیات همکاری مشترک، هنوز مشغول مذاکره بوده و توافق نهایی به‌دست نیامده است.طبق گفته این منبع آگاه، این احتمال وجود دارد که در اوایل سال آینده و با حل مسائل باقیمانده، ایدرو و رنو قراداد همکاری مشترک خود را با یکدیگر رسما امضا کنند.

این در حالی است که برخی کارشناسان با اشاره به نارضایتی خودروسازان ایرانی از توافقنامه ایدرو و رنو، این موضوع را مانعی بزرگ بر سر راه تبدیل توافقنامه موردنظر به قرارداد، می دانند. به گفته آنها، ازآنجاکه قرارداد ایدرو و رنو حکم فعالیت مستقل خودروساز فرانسوی را در ایران دارد، خودروسازان بزرگ کشور چندان راضی به این اتفاق نبوده و بیم آن را دارند که رنو به رقیبی سرسخت برای آنها تبدیل شده و قلمروشان در بازار داخل را محدود کند.هرچه هست، با وجود تمایل بسیار زیاد رنو برای گسترش فعالیت‌هایش در ایران، حواشی موجود فعلا اجازه رسمی شدن همکاری مشترک این شرکت با ایدرو را نداده و مشخص نیست قرارداد دو طرف بالاخره چه زمانی به امضا خواهد رسید.

دنیای اقتصاد

کد خبر 69809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha