انبارهای ناشناخته خودروهای کلاسیک  که کشف شد+جزئیات

پرشین خودرو: حتی نمونه‌های خراب و زنگ‌زده‌ی مدل‌های خاص، می‌توانند ثروتی رؤیایی نصیب صاحبان خود کنند. در این مطلب به ۵ گنجینه‌ی تازه کشف‌شده از باارزش‌ترین خودروهای کلاسیک دنیا می‌پردازیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، مثلی قدیمی در اروپا می‌گوید: «هر چیز که به انبار فرستاده شود، همان‌جا می‌ماند». ما ایرانی‌ها هم عادت داریم بعضی وسایل را به‌جای فروختن یا دور انداختن، جایی انبار کنیم تا شاید روزی به دردمان بخورد و البته معمولا فراموش می‌کنیم در این انباری‌ها چه گذاشته‌ایم. حال تصور کنید خودروهایی قدیمی که امروزه ارزش کلکسیونی بالایی دارند، بعد از سال‌ها از انبارهای مخروبه و خاک‌گرفته پیدا شوند و علاقه‌مندان زیادی به‌سوی خود جلب کنند.

در ادامه با ۵ انبار ارزشمند که ظرف ده سال گذشته کشف شده‌اند، آشنا می‌شویم و در پایان مطلب تصاویری از نمونه‌های اصلی خودروهایی که اشاره می‌شود، به ترتیب قرار داده‌ایم تا شما با آن‌ها آشنا شوید.

۱- دوج چارجر دیتونا

سال‌ها پیش، یکی از مهم‌ترین مسیرهای اتومبیل‌رانی دنیا، پیست دیتونا در آمریکا بود و به همین دلیل خودروسازان زیادی، محصولات اسپرت و پرقدرت خود را با پسوند دیتونا عرضه می‌کردند که نشانه‌ی تفاوت آن‌ها با مدل‌های استاندارد باشد. دوج چارجر یکی از جذاب‌ترین خودروهای عضلانی تاریخ آمریکا محسوب می‌شود و نسخه‌ی چارجر دیتونای ۱۹۶۹، با ظاهر عجیبش هنوز هم چشم‌ها را خیره می‌کند. این خودرو تحت نام پلیموث (دیگر زیرمجموعه‌ی دوج) هم ساخته شد که مجموعا ۵۶۰۰ دستگاه را شامل می‌شود.

دوج دیتونا

هرچند دوج چارجر دیتونا ارزش کلکسیونی چند صد هزار دلاری ندارد، اما پیدا کردنش زیر خروارها علوفه در یک مزرعه نزدیک گلین‌وود آلابامای آمریکا اتفاقی نادر بود. از آنجا که این مدل در شرایط بسیار بدی قرار داشت، در حراجی هم بیشتر از ۹۰ هزار دلار فروخته نشد، در‌حالی‌که نمونه‌های سالم چارجر دیتونا معمولا ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار دلار ارزش دارند.

۲- فراری دیتونا

قرار نیست، خودروهای خاک‌گرفته‌ی قدیمی از انبارهای فراموش‌شده پیدا شوند، ممکن است در یک پارکینگ عمومی جا خوش کنند و سال‌ها مورد بی‌توجهی واقع شوند. این داستان یک فراری دیتونا مدل ۱۹۷۱ است.

فراری دیتونا

وقتی شما تاجری بین‌المللی باشید و درآمد زیادی هم در اختیارتان باشد، هرازگاهی خودروی جدیدی می‌خرید و شاید وقت کافی برای فروختن قبلی هم به دست نیاورید. فراری دیتونا  GTB/4 365 یکی از جذاب‌ترین خودروهای ابتدای دهه‌ی ۷۰ میلادی بود که توسط یک تاجر کانادایی به قیمت ۱۸ هزار دلار خریداری شد. او با فراری چشم‌نوازش دور اروپا را درنوردید و بعد آن را با کشتی به تورنتو در کانادا آورد. در مجموع ۱۸ سال، گاه و بی‌گاه از این فراری استفاده می‌شد تا اینکه از حدود سال ۱۹۸۹ در پارکینگ بزرگ یک آسمان‌خراش خاموش و کاوری روی آن کشیده شد. صاحب آن به محل کار جدیدش در آسیا نقل مکان کرد و فراری دوست‌داشتنی از یاد رفت.

سرانجام در سال ۲۰۱۴ حراجی معروف RM، فراری تازه یافت شده را که بیش از ۹۰ هزار کیلومتر کار کرده بود، به قیمت ۷۷۰ هزار دلار به فروش رساند.

۳- انبار بایلون

کلکسیونری فرانسوی که سال‌ها مدیر یک شرکت حمل و نقل بوده است، بین سال‌های ۱۹۵۰، ۶۰ و ۷۰ خودروهایی را خریداری و در انبار ملک وسیع خود رها کرده بود. وقتی این محل در غرب فرانسه کشف شد، وارثان تصمیم گرفتند از طریق یک حراجی حرفه‌ای و رسمی اقدام به فروش گنجینه‌ی خود کنند که اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شد.

انبار بایلون

مهم‌ترین خودروهای این انبار که به بالاتری قیمت فروخته شدند؛ عبارت بودند از فراری 250 GTB SWB نسخه‌ی کالیفرنیا مدل ۱۹۶۱ به قیمت ۱۸.۵ میلیون دلار، مازراتی A6G مدل ۱۹۵۶ به قیمت ۲.۲ میلیون دلار، تالبوت لاگو T26 مدل ۱۹۴۹ به قیمت ۱.۹ میلیون دلار و چند خودروی دیگر که مجموعا ۲۸.۵ میلیون دلار عاید وارثان خوش‌شانس راجر بایلون (Roger Baillonn) کردند.

۴- انبار لمبرشت

هرچه انبار بایلون، خودروهایی باکیفیت و تقریبا صفرکیلومتر را شامل می‌شد، انباری دیگر در آمریکا سرشار از خودروهایی کارکرده و نه‌چندان آنتیک، اما به تعداد بسیار زیاد بود. ری لمبرشت که نمایندگی فروش شورولت در نبراسکای آمریکا را بر عهده داشت، خودروهایی را که می‌خرید و نمی‌توانست به  قیمت دلخواه بفروشد، در محلی انبار می‌کرد تا شاید بعدها مشتری خوبی برایشان پیدا کند.

انبار لبمرشت

او از سال ۱۹۵۸ شروع به خرید و فروش خودرو کرد و در نهایت، سال ۱۹۹۶ تصمیم به بازنشستگی گرفت. در کمال تعجب کلکسیون لمبرشت دارای ۵۰۰ عضو شده بود که هرچند بعضی از آن‌ها سالم و دست‌نخورده و بسیار ارزشمند به نظر می‌رسند، اما جابه‌جا کردن آن‌ها بسیار سخت بود؛ چرا که بدون نظم خاصی قرار داده شده بودند و مسلما روشن نمی‌شدند. درنهایت حراجی این خودروها در سال ۲۰۱۳ به وقوع پیوست و نزدیک به ۲.۸ میلیون دلار نصیب خانواده‌ی لمبرشت شد. منابع خبری حضور بیش از ۱۸ هزار نفر شرکت‌کننده را در این حراجی تأیید کرده‌اند.

مهم‌ترین خودروهای این مجموعه و قیمت آن‌ها عبارت بودند از وانت شورولت کامئو مدل ۱۹۵۸ به قیمت ۱۴۰ هزار دلار، شورولت ایمپالا مدل ۱۹۶۴ به قیمت ۹۷ هزار دلار و شورولت کوروت مدل ۱۹۷۸ به قیمت ۸۰ هزار دلار.

۵- انبار اسقاط لس‌آنجلس

در قلب شهر لس‌آنجلس، محلی برای اسقاط و تعمیر خودروهای اروپایی وجود دارد که انباری آن با گنجینه‌ای متشکل از لامبورگینی میورا، پورشه 911 کلاسیک و مرسدس‌های قدیمی پر شده است. هرچند اکثر خودروهای این محل، ناقص هستند و بیشتر قطعات آن‌ها سال‌ها پیش برای تعمیر دیگر خودروها به کار گرفته شده‌اند، ارزشی بسیار بیشتر از آهن‌قراضه دارند و کلکسیونرهای حرفه‌ای می‌توانند آن‌ها را بازسازی کنند.

انبار کلاسیک اسقاط لس آنجلس

صاحبان این مجموعه تصمیمی برای فروش آن ندارند، چراکه به دلیل وجود چند خودروی بسیار کمیاب مثل مرسدس بنز 500K مدل ۱۹۳۵ که به‌تنهایی بیش از ۱۰ میلیون دلار ارزش دارد، نمی‌توان قیمتی برای کل این انبار متصور بود.

کد خبر 70143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha