ابرخودروی «مرسدس بنز» به دنبال رکوردزنی+جزییات

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت Mercedes-AMG در مصاحبه با یکی از نشریه‌های خودرویی، جزئیاتی از ابرخودروی این شرکت را افشا کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، توبایاس مورس، مدیرعامل شرکت مرسدس-ای‌ام‌جی بر این باور است که ابرخودروی «پروژه‌ی یک» به طرز اعجاب‌آوری پیست نوربرگرینگ را طی خواهد کرد و به احتمال زیاد یک دقیقه سریع‌تر از هاچبک قدرتمند A45 خواهد بود.

مورس در حاشیه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ و در مصاحبه با یکی از نشریات، بیان کرد که A45 یک دور پیست نوربرگرینگ را در مدت زمان زیر ۸ دقیقه طی کرده است؛ احتمال این وجود دارد که ابرخودروی «پروژه‌ی یک» نتواند رکوردی سریع‌تر از زمان ۶:۱۱:۱۳ ثانیه‌ای راننده‌ی افسانه‌ای، استفان بلو ثبت کند؛ اما پتانسیل ثبت رکوردی سریع‌تر از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته را دارد.

آنچه در اهداف عملکرد AMG برای ابرخودروی «پروژه‌ی یک» قابل توجه است، این است که مصرف سوخت خودروی مذکور در قیاس با A45 بهینه‌تر خواهد بود و کارآمدترین پیشرانه‌ی احتراق داخلی موجود در جهان، روی آن نصب خواهد شد.

توبایاس مورس در ادامه افزود:

این خودرو ترکیبی از کارآمدترین پیشرانه‌ی احتراق داخلی جهان است. راندمان حرارتی پیشرانه‌ی فرمول یک، بیش از ۴۰ درصد یا به طور دقیق، ۴۷ درصد است؛ این راندمان در پیشرانه‌ی ابرخودروی «پروژه‌ی یک» ۴۱ درصد است. این میزان راندمان، بسیار بیشتر از پیشرانه‌های رایج است که در سایر خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترکیب پیشرانه‌ی مذکور با موتورهای الکتریکی که در چرخ‌های جلو قرار دارند، با عملکرد و حالت رانندگی همیشه فعال، برای مرسدس-ای‌ام‌جی راحت خواهد بود.

همچنین در این مصاحبه به نکته‌ی مهمی اشاره شد؛ طبق سخنان مورس، ابرخودروی پروژه‌ی یک برای ثبت رکورد، توانایی طی چندین دور در پیست بدون کاهش توان الکتریکی دارد که مشابه عملکرد پورشه ۹۱۸ در حین ثبت رکورد در پیست نوربرگرینگ است.

مورس درباره‌ی این خودرو چنین اظهار نظر کرد:

درک من از ویژگی همیشه‌ فعال (پیشرانه‌ی بنزینی و موتورهای الکتریکی همواره فعال خواهند بود) این است که باید انرژی را به باتری‌ها بازگرداند و پیشرانه‌ی احتراق داخلی وظیفه‌ی بازگرداندن انرژی به باتری‌ها را بر عهده دارد؛ اما این تنها بخش کوچکی از این خودرو است. ما همه‌ی شبیه‌سازی‌های عددی را به این صورت انجام داده‌ایم.

ابرخودروی مرسدس-‌ای‌ام‌جی «پروژه‌ی یک» در شهریور سال ۱۳۹۶ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان رونمایی خواهد شد.

کد خبر 70148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha