هایپرکار تمام الکتریکی کروات‌ها به روز رسانی شد

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش «پرشین خودرو»، برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت 2011 به همراه اطلاعات فنی بسیار محدود معرفی شد. اسفند ماه سال 94 اطلاعاتی بیشتر از آن ارائه شد و شرکت سازنده برای تولید و عرضه آن چراغ سبز نشان داد.

سال گذشته در نمایشگاه بین المللی ژنو 2016 نسخه نهایی و آماده برای تولید آن معرفی شد و در نهایت چندماه پس از معرفی رسمی هم شاهد ورود آن به بازار بودیم.

این سرگذشت خودروی هایپرکار تمام الکتریکی کروات‌ها (کرواسی)، یعنی خودروی ریماک کانسپت- وان بود که حالا تبدیل به یکی از خودروهای قدرتمند بازار شده و تاکنون فیلم‌های متعددی از رقابت آن با خودروهای بوگاتی ویرون، پورشه 918 و... منتشرشده است تا برتری خود را در بازار ثابت کند.

حال چند روز پیش شرکت سازنده این هایپرکار تمام الکتریکی اعلام کرده است که برای تک محصول خود یک بروزرسانی قدرتی در نظر گرفته است.

قبل از پرداختن به اصل ماجرا باید گفت که شرکت خودروسازی  ریماک برای مدل‌های استاندارد این خودرو چهار موتور الکتریکی قدرتمند برای هرچهار چرخ اتومبیل در نظر گرفته که می‌توانند در مجموع قدرتی 1072 اسب بخاری و گشتاوری 1600 نیوتن متری تولید کنند که نیروی آنان از سوی باتری‌های 82 کیلووات ساعتی تامین شده و در عمل باعث ثبت شتاب صفر تا صد 2.6 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعتی می‌شوند.

حال براساس آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سازنده، برای خودروی ریماک کانسپت- وان یک سیستم محرک قوی‌تر ارائه شده است که حالا بجای استفاده از باتری‌های 82 کیلووات ساعتی، از باتری‌های جدید 90 کیلووات ساعتی سود می‌برد که باعث شده حداکثر قدرت تولیدی این ماشین از 1072 اسب بخار به چیزی حدود 1224 اسب بخار افزایش پیدا کند و در عمل به شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه‌ای دست پیدا کند، ولی خب به دلیل استفاده از باتری‌های قوی‌تر و بزرگ‌تر بر روی این خودرو، حداکثر وزن ماشین هم افزایش 50 کیلوگرمی تجربه کرده است تا حالا به عدد 1900 کیلوگرم برسد.
 

کد خبر 70252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha