تقویت «جگوار» بریتانیایی به دست هامان+تصاویر

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش «پرشین خودرو»، هامان، تیونر خوش ذوق و نام آشنای صنعت خودروسازی که این اواخر به طور سریالی به تقویت محصولات ب.ام.و می‌پرداخت و اوج هنر خود را هم سال گذشته با کمک دیگر تیونر آلمانی یعنی فوستلا به نمایش گذاشته بود.

خوشبختانه از تقویت‌های سریالی محصولات ب.ام.و کنار کشیده و در آخرین پروژه کاری خود به تقویت یکی از خودروهای پرحرف و حدیث بریتانیایی‌ها، یعنی جگوار F-Pace پرداخته که خود در قالب یک خودروی شاسی بلند اسپرت پا به میدان گذاشته است، ولی حالا هامان به تقویت آن پرداخته تا با قدرت بیشتر کار خود را در بازار دنبال کند.

در ابتدا باید گفت که برای بخش مولد قدرتی جگوار F-PACE، شرکت سازنده یک پیشرانه 180 اسب بخاری 2 لیتری دیزلی با جعبه دنده‌ای دستی و اتوماتیک، پیشرانه‌ای 240 اسب بخاری 2 لیتری بنزینی با یک جعبه دنده اتوماتیک، موتوری 300 اسب بخاری 3 لیتری دیزلی با جعبه دنده اتوماتیک و در آخر هم موتوری 340 و 380 اسب بخاری 3 لیتری بنزینی به همراه جعبه دنده‌ای اتوماتیک در نظر گرفته است.

حال باتوجه به موارد بالا، شرکت تیونینگ هامان از قوی‌ترین گزینه‌های بنزینی و دیزلی این خودرو، یعنی از پیشرانه 3 لیتری بنزینی و همچنین از پیشرانه 3 لیتری دیزلی برای پروژه خود استفاده کرده است که در این میان پیشرانه 3 لیتری بنزینی با 30 اسب بخار قدرت بیشتر، نیروی نهایی آن در کنار گشتاور 510 نیوتن متری به چیزی معادل 410 اسب بخار رسیده است.

برای پیشرانه دیزلی هم یک سیستم اگزوز جدید، ورودی‌های اصلاح شده هوا و در نهایت یکسری بروزرسانی‌های نرم افزاری در نظر گرفته شده است تا نیروی 300 اسب بخاری آن به 340 اسب بخار افزایش پیدا کند و همزمان با آن، میزان گشتاور تولیدی موتور هم از 700 نیوتن متر به 780 نیوتن متر جهش پیدا کند.

علاوه بر بخش مولد قدرتی، برای طراحی ظاهری این خودرو هم یک بسته تقویتی ارائه شده است که می‌توان برجسته‌ترین ویژگی آن را غرق شدن ماشین در رنگ "سیاه" توصیف کرد و بعد از آن به مواردی همچون رینگ‌های 23 اینچی آلیاژی، پدال‌های آلومینیومی، دیفیوزری در زیر سپر عقب، سیستم اگزوز جدید و... اشاره داشت.

کد خبر 70258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha