کد خبر 70390
۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
سازمان هواشناسی کشور هشدار داد

پرشین خودرو: سازمان هواشناسی کشور با تداوم فعالیت سامانه بارشی، در نخستین اخطاریه خود در سال ۹۶ نسبت به وقوع لغزندگی جاده‌های کوهستانی، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن رودخانه‌ها هشدار داد.

به گزارش پرشین خودرو، سازمان هواشناسی کشور با تداوم فعالیت سامانه بارشی، در نخستین اخطاریه خود در سال 96 نسبت به وقوع لغزندگی جاده‌های کوهستانی، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن رودخانه‌ها هشدار داد؛ متن اخطاریه به شرح ذیل است:

پنجشنبه 1396/01/03

بارش برف و لغزندگی جاده: استانهای کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، نواحی کوهستانی مرکزی، زنجان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان، خراسان شمالی و نیمه جنوبی استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز در شمال استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان و جاده های کوهستانی گیلان و مازندران.

وقوع طوفان تندری (وزش باد شدید، تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها): استان ایلام، شمال و شرق خوزستان.

جمعه 1396/01/04:

بارش برف و لغزندگی جاده: کردستان، همدان، نواحی کوهستانی استان مرکزی، ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی، مناطق شمالی خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان؛ بارش برف در نواحی کوهستانی لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، دامنه‌های البرز در مازندران و تهران.

وقوع طوفان تندری (بارش باران همراه با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیلها و رودخانه‌ها): هرمزگان، فارس ، بوشهر، جنوب و غرب کرمان و ایلام.

لازم به ذکر است امروز نیمه غربی خلیج فارس و طی روزهای جمعه و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و توصیه می‌شود تردد شناورهای سبک با احتیاط انجام شود.

پیش بینی می‌شود بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمال‌غرب، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی شود؛ با توجه به پیش‌بینی مخاطرات جوی فوق، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 70390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha