کد خبر 70501
۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
افزایش ۶ درصدی بارش‌ها در کشور

پرشین خودرو: ارتفاع بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه جاری تا روز شنبه ۵ فروردین به بیش از ۱۸۳ میلی‌متر رسید.

به‌گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه سال گذشته تا دیروز (شنبه) ۵ فروردین ماه ۹۶، به ۱۸۳ میلی‌متر رسید.

این میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۱۷۳ میلی‌متر، ۶ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۷۲ میلی‌متر، ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: از اول تا ۵ فروردین سالجاری بیشترین ارتفاع بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حوضه آبریز بندرعباس - سدیج با ۴۲ میلی‌متر و کمترین ارتفاع بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حله رود و رودخانه‌های کوچک با ۳ میلی‌متر بوده است.

بنابر این گزارش، میزان بارش‌ها در حوضه آبریز رودخانه‌های بلوچستان از ابتدای فروردین تا امروز (شنبه) ۵ فروردین ۹۶، صفر میلی‌متر ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، مجموع ارتفاع تجمعی بارش‌ها در سال آبی ۹۶-۹۵ در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان ۳۱۶ میلی‌متر بوده که حوضه‌های آبریز مند، کاریان و خنج ۴۹۰ میلی‌متر، کارون بزرگ ۴۲۶ میلی‌متر، کل، مهران و مسیل‌های جنوبی ۳۸۸ میلی‌متر، کرخه ۳۰۲ میلی‌متر، مرزی غرب ۲۸۰ میلی‌متر، بندرعباس- سدیج ۲۶۴ میلی‌متر، جراحی و زهره ۲۴۰ میلی‌متر، حله رود و رودخانه‌های کوچک ۲۱۴ میلی‌متر و رودخانه‌های بلوچستان ۹۳ میلی‌متر بارش را شاهد بوده‌اند.

لازم به ذکر است، حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا پایان ۵ فروردین معادل ۳۰۱ میلیارد و ۵۸۹ میلیون مترمکعب بوده است.

کد خبر 70501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha