کد خبر 70952
۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۴

پرشین خودرو: انواع داروها از طریق ادرار سر از آب رودخانه ها و دریاچه هایی درمی آورند که در نهایت منابع اصلی آب آشامیدنی ما را تشکیل می دهند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، فکر می کنید آبی که از لیوان می خورید فقط «آب» است. این مطلب را بخوانید تا متوجه حقایق عجیب و حتی ترسناکی درباره لیوان آب پیش رویتان شوید.
نشریه علمی پاپیولار ساینس در مطلب جالبی می نویسد: برخلاف آنچه در ظاهر امر پیداست یک لیوان آب تنها آب در خود ندارد و معمولا انبوهی از مخاطرات را برای سلامتی انسان به همراه دارد.

کلر

تأسیسات تصفیه آب در سراسر جهان از ید به عنوان عامل ضدعفونی سازی این مایع ارزشمند و حیاتی استفاده می کنند که البته اگر در سطح مختصر و مجاز استفاده شود خطرناک نخواهد بود. اما برخی ترکیبات ضدعفونی سازی آب، مواد جانبی هم تولید می کند که تحقیقات نشان می دهد با سقط جنین در ارتباط است.

آفت کش

تحقیقات نشان می دهد انواع آفت کشها قابلیت راه یافتن به رودخانه ها و منابع آب زیرزمینی را دارند. بر پایه همین تحقیقات، ماده شیمیایی «آترازین» که یک علف کش قوی محسوب می شود بر تعادل هورمونی حیوانات آزمایشگاهی تأثیر می گذارد. البته تصور نمی شود که این ماده در آب مصرفی اثر سرطانی داشته باشد.

همزمان با فرسایش سنگها و صخره ها، فلوراید به طور طبیعی وارد خاک، هوا و منابع آب می شود. در صنایع خمیردندانسازی از فلوراید استفاده می شود که از دندانها در برابر پوسیدگی محافظت می کند. البته در برخی تأُسیسات از این ماده به آب آشامیدنی هم با همین هدف افزوده می شود.

کد خبر 70952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha