اجازه اتصال کریدور به لبنان و سوریه را نمی‌دهیم

پرشین خودرو: یکی از مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی مدعی شده ایران سعی دارد کریدوری به سمت عراق و سوریه و لبنان بکشد.

به گزارش  پرشین خودرو،  روزنامه «تایمز آف اسراییل» نوشت: «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی مدعی شده که اسراییل به ایران اجازه نخواهد داد کریدور زمینی‌ از ایران و از طریق عراق به سمت لبنان و سوریه کشیده شود؛ چراکه ایران درصدد است از این کریدور به عنوان خط توزیع تسلیحات به گروه‌های نظامی در لبنان و سوریه استفاده کند.

به ادعای این روزنامه رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم پیش‌تر در پی اظهارات وزیر اطلاعات درباره این کریدور نسبت به اقدامات ایران جهت ایجاد مسیر زمینی از تهران به بیروت هشدار داده بودند و مدعی شدند این مسیر به تقویت حضور ایران در سوریه کمک می‌کند و این حضور برای اسرائیل به منزله یک تهدید استراتژیک است.

روز شنبه روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی بی‌اساس از نگرانی مقامات اسرائیلی از اقدامات ایران در ایجاد کارخانه‌ ساخت موشک‌سازی در لبنان برای حزب الله حرف زده بود که برای اولین بار این مساله در یک روزنامه کویتی مطرح شده است.

بر اساس ادعای روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، اسرائیل در حال بررسی است که آیا باید حمله پیش‌گیرانه به این کاخانه‌های موشکی داشته باشد یا نه.

بر اساس گزارش این روزنامه عبری زبان رژیم صهیونیستی، اسراییل با کشورهایی که با تهران روابط دیپلماتیک دوستانه‌ای داشتند گفت‌و‌گو کرده و از آن‌ها خواسته این پیام را که «اورشلیم ادامه تسلیح کردن گروه‌های جنوب لبنان را تحمل نمی‌کند» به گوش ایران برسانند و این شامل تاسیس کارخانه‌های ساخت سلاح در این منطقه نیز می‌شود.

این خبر به نقل از یکی از مقامات اتحادیه اروپا منتشر شده بود.

کد خبر 75988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha