برد خودروهای تسلا برای فرار از طوفان ایرما افزایش می یابد

پرشین خودرو: شرکت تسلاموتورز تصمیم گرفته است تا به صورت موقت با افزایش برد خودروهای برقی خود به افرادی که در حال تخلیه به خاطر طوفان ایرما هستند، کمک کند.

به گزارش  پرشین خودرو، و به نقل از انگجت، شرکت "تسلا"(Tesla) تصمیم گرفته است که با استفاده از نرم‌افزار مدیریت ظرفیت باتری در خودروهای خود، حداکثر مسافتی را که می‌توانند طی کنند افزایش دهد تا افرادی که از خودروهای این شرکت استفاده می‌کنند بتوانند راحت‌تر خود را از مناطق طوفان‌زده دور کنند.

با اعمال این تغییر خودروهای مدل S و X در فلوریدا می‌توانند با ظرفیت کامل باتری خود یعنی 75 کیلووات‌ساعت حرکت کنند و حدود 48 تا 64 کیلومتر به حداکثر مسافت آنها اضافه می‌شود.

تسلا امکان استفاده از تمام ظرفیت باتری خودروهای خود را با فروش این قابلیت به عنوان یک آپشن اضافه به مشتریان خود می‌دهد اما با توجه به شرایط اضطراری به وجود آمده به خاطر طوفان ایرما این امکان به صورت موقت به همه مشتریان داده شده است.

این اتفاق این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا واقعا چنین قابلیتی باید به این صورت عرضه شود و یا همواره خودروها با بیشترین ظرفیت خود کار کنند چرا که به هر حال ممکن است وضعیت‌های اورژانسی دیگری، هر چند با درجه اهمیت کمتر، رخ بدهند که نیاز باشد خودرو با تمام ظرفیت باتری خود حرکت کند و در صورت فراهم نبودن این امکان اتفاقات ناگواری رقم بخورد.

تسلا، شرکت خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای برقی و قطعات مورد نیاز ترن‌های برقی است. شرکت تسلا همچنین تولیدکننده پک های باتری لیتیم-یون برای سایر خودروسازها است.

شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط مارتین ابرهارد، جفری استرابل و الون ماسک تاسیس شد. ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل اجرایی و رییس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند.

هدف اصلی تسلا تجاری سازی خودروی برقی بود. به این منظور کار خود را با تولید خودروی اسپرت لوکس آغاز کرد و سپس به سمت تولید خودروهایی همچون سدان و خودروی کامپکت ارزان‌قیمت رفت و در حال حاضر بر روی خودروهای خودران کار می‌کند.

کد خبر 80187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha