نسل جدید سوزوکی سوئیفت اسپرت، رونمایی شد

پرشین خودرو: هاچ‌بک دوست‌داشتنی سوزوکی سوئیفت اسپرت ۲۰۱۸ با بهره‌گیری از انواع سیستم‌های ایمنی، معرفی شد.

به گزارش پرشین خودرو، نسل سوم سوزوکی سوئیفت اسپرت، با ارتفاع پایین‌تر، فاصله‌ی بین چرخ‌های بیشتر، ظاهر خشن‌تر و نسبت گشتاور به وزن جالب توجه، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی شد.

ماساو کوبوری، مدیر تیم مهندسی سوئیفت اسپرت، در جریان رونمایی این هاچ‌بک سوزوکی گفت:

ما مطلع هستیم که مشتریان ما بیش از هر چیز به دنبال تجربه‌ی رانندگی پویا هستند؛ به همین منظور، سوئیفت اسپرت جدید سبک‌تر، سریعتر و جذاب‌تر خواهد بود.

 

Suzuki Swift Sport 2018

قوای فنی

با بهره‌مندی از پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری بوسترجت با توانایی تولید ۱۳۸ اسب بخار قدرت، ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور و کاهش وزن ۸۰ کیلوگرمی، سوئیفت اسپرت جدید، تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش یک هاچ‌بک واقعی را ارائه می‌کند. توربوشارژر جدید به همراه پیشرانه‌ی بوسترجت، با مصرف سوخت مناسب، حداکثر قدرت و گشتاور را در دور پایین موتور ممکن می‌کند. حجم کم پیشرانه و سیستم تزریق سوخت مستقیم، نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت بهینه ایفا می‌کنند تا کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد.

سیستم تزریق سوخت مستقیم با داشتن انژکتور هفت نازلی و ایجاد فشار بالای سوخت و تزریق، توان خروجی را افزایش می‌دهد و آلایندگی کمتری به همراه دارد. توربوشارژر به سیستم کنترل سوپاپ ویست‌گیت مجهز است که منجر به حساسیت بالای پدال گاز در رانندگی عادی می‌شود و مصرف سوخت را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

پلتفرم جدید: مقاوم و سبک

نسل جدید سوزوکی سوئیفت اسپرت، بر اساس پلتفرم جدیدِ سبک و مقاوم HEARTECT ساخته می‌شود. فریم جدید و طرح کاملاً جدید در ساختار کف بدنه، مقاومت و ایمنی بسیار بالا در برابر تصادفات ارائه می‌دهد. استحکام کلی این فریم، به لطف اصلاحات در نقاط اتصال افزایش پیدا کرده که به دنبال آن، کنترل و انحراف ناشی از فرمان نیز بهبود داشته است.علاوه بر پلتفرم جدید، اصلاحات فضای داخلی مانند صندلی‌ها و ... در رسیدن به وزن کلی ۹۷۰ کیلوگرمی، نقش مهمی دارند.

Suzuki Swift Sport 2018

طراحی بدنه

از موارد جالب توجه در ظاهر سوزوکی سوئیفت اسپرت جدید، می‌توان به جلوپنجره‌ی لانه‌ زنبوری، اسپویلر جلو، طرح جدید رکاب‌ها، دیفیوزر عقب، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی و سراگزوزهای باریکِ دوبل و شفاف اشاره کرد. فاصله دو محور نسبت به نسل قبل، ۲۰ میلی‌متر بیشتر شده و با افزایش ۴۰ میلی‌متری فاصله‌ی دو چرخ در جلو و عقب، پایداری سوئیفت در مسیر مستقیم نیز افزایش یافته است. با کاهش ارتفاع ۱۵ میلی‌متری و افزایش ۴۰ میلی‌متری عرض، ظاهر سوئیفت اسپرت جدید، جذاب‌تر شده است.

تجهیزات کمکی و ایمنی

علاوه بر ارتقاء عملکرد فنی، سوزوکی سوئیفت اسپرت جدید از ویژگی‌های نوین ایمنی نیز بهره‌مند است.

سیستم شناسایی مانع پیشرفته

در این سیستم، سوئیفت اسپرت به‌طور هم‌زمان از دوربین با قابلیت شناسایی ترافیک، عابر پیاده و خطوط در فاصله‌های متوسط تا زیاد و حسگر لیزری با قابلیت شناسایی موانع در فاصله نزدیک و سیستم شناسایی در شب استفاده می‌کند.

 سیستم حسگر حمایت ترمز

سوئیفت اسپرت جدید از دو حسگر برای شناسایی خطر برخورد با موانع روبرو استفاده می‌کند. بر اساس تشخیص احتمال تصادف و در کنار هشدار به راننده، سیستم کمکی ترمز فعال می‌شود یا بر اساس شرایط، به‌صورت خودکار ترمز گرفته می‌شود.

Suzuki Swift Sport 2018

سیستم هشداردهنده‌ی انحراف از مسیر

در سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت یا بیشتر، سیستم هشداردهنده‌ی انحراف از مسیر الگوی رانندگی را محاسبه می‌کند و در صورت منحرف شدن خودرو، با هشدارهای بصری و صوتی، به راننده هشدار می‌دهد.

سیستم کمکی نوربالا

در سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت یا بیشتر، سیستم هوشمند نوربالا، با شناسایی خودروهای روبرو و چراغ‌های خیابان یا بزرگراه، به‌طور خودکار بین نور پایین و نور بالا تغییر حالت می‌دهد.

سیستم کروز کنترل تطابقی

این سیستم با استفاده از امواج رادار میلی‌متری، فاصله‌ تا خودروی روبرو را تشخیص می‌دهد و به‌طور خودکار بر اساس سطح فاصله‌ی انتخاب‌شده (کم، متوسط و زیاد) فاصله مناسب را حفظ می‌کند. در صورت وجود نداشتن خودرو در روبرو، بر اساس تنظیمات راننده، خودرو بین سرعت ۴۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت ادامه می‌دهد.

احتمالا سوزوکی سوئیفت اسپرت جدید، با قیمتی در حدود نسل فعلی و نزدیک به ۲۶ هزار دلار، تابستان سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود.

کد خبر 80300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha