خودروی مفهومی برقی هوندا اوربان، معرفی شد

پرشین خودرو: اوربان EV، خودروی مفهومی برقی هوندا، دارای فناوری ویژه‌ی مدیریت انرژی، به‌طور رسمی رونمایی شد.

به گزارش پرشین خودرو، هوندا جدیدترین خودروی برقی خود، کانسپت اوربان EV را در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی کرد. این خودروی مفهومی برقی، بر اساس یک پلتفرم کاملاً جدید ساخته شده است که افق خودروهای برقی آینده‌ی شرکت هوندا را مشخص می‌کند.

تاکاهیرو هاچیگو، مدیرعامل گروه خودروسازی هوندا، در جریان رونمایی این خودروی مفهومی برقی گفت:

این خودرو برای آینده‌ی دور طراحی نشده است و مدل نهایی اوربان EV، در سال ۲۰۱۹ در اروپا عرضه خواهد شد.

HONDA URBAN EV CONCEPT

طراحی بدنه

خودروی مفهومیِ برقی اوربان، فناوری‌های پیشرفته را در قالب ظاهری ساده اما جذاب، ارائه می‌دهد. ارتفاع پایین، بدنه‌ی عریض مستحکم و عضلانی آن، نوید عملکرد اسپرت می‌دهد. طول کلی این خودرو، ۱۰۰ میلی‌متر از Jazz سوپرمینی کمتر است که در کلاس کامپکت قرار می‌گیرد. در جلو، نشان هوندا با نور پس‌زمینه‌ی آبی که نمایانگر طراحی خودروهای برقی هوندا است، خودنمایی می‌کند. در بین چراغ‌های جلو، پیام‌هایی مانند خوش‌آمدگویی، موارد هشداردهنده برای خودروهای دیگر یا وضعیت شارژ باتری، با چند زبان نمایش داده می‌شود.

HONDA URBAN EV CONCEPT

طراحی داخلی

به لطف ستون A با حداقل ضخامت و پنجره‌ی عریض جلو، دید راننده بسیار خوب است. درب‌های خودرو از طریق لولای عقب، به‌طور کالسکه‌ای باز و بسته می‌شوند؛ پورت شارژ باتری روی درب کاپوت قرار دارد. در داخل، فضای مورد نیاز برای چهار سرنشین فراهم شده است. صندلی‌های جلو با روکش پارچه خاکستری و صندلی‌های عقب، آرم‌رست و داشبورد با روکش طرح چوب تزئین شده‌اند. محل نصب کمربند ایمنی در صندلی‌های عقب، در وسط قرار گرفته است تا در هنگام پیاده شدن سرنشین، کمربند بدون مشکل باز شود.

در مقابل راننده، یک فرمان ساده و یک نمایشگر بزرگ قرار دارد.طرح داشبورد که در اطراف نمایشگر هم کار گذاشته شده، تا درب‌ها و نمایشگرهای آن ادامه پیدا کرده است. نمایشگر مرکزی وظایفی چون نمایش وضعیت شارژ باتری دارد درحالی‌که نمایشگرهای درب‌ها به‌عنوان آینه‌های بغل استفاده می‌شوند.

تجهیزات مخصوص هوندا

خودروی مفهومی برقی اوربان هوندا، نشان‌دهنده‌ی دنیایی است که زندگی روزمره و خودرو پیوند ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. شبکه‌ی کمکی خودکار هوندا به‌عنوان محافظ خودرو کار گذاشته شده است که از طریق شناسایی هیجانات و قضاوت‌ها، از راننده آگاهی پیدا می‌کند. به‌عنوان مثال، بر اساس تصمیمات گذشته‌ی راننده، در مواقع لزوم، گزینه‌های پیشنهادی را به راننده توصیه می‌کند.

HONDA URBAN EV CONCEPT

با استفاده از روش مدیریت انرژی هوندا، انتقال برق از بین منابع منزل، مراکز شارژ عمومی و خودرو فرصت‌های جدیدی برای دارندگان خودروهای برقی در آینده ایجاد می‌کند. این سیستم هوشمند، انرژی را با کارایی بیشتر تولید و انرژی‌های هدررفت خودرو را ذخیره می‌کند که می‌توان انرژی ذخیره‌شده را صرف شارژ یک وسیله‌ی دیگر کرد یا اینکه در مراکز شارژ عمومی به فروش رساند.

برنامه‌ی خودروهای برقی هوندا

هوندا، برنامه‌ی خودروهای برقی آینده خود را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این برنامه شامل ساخت یک پلتفرم مختص خودروهای برقی و قوای محرکهی الکتریکی است. به نظر می‌رسد با معرفی اوربان EV، هوندا اقدامات جدی را برای عملی کردن برنامه‌ی الکتریکی کردن محصولات آینده‌ی خود شروع کرده است. عوامل مهم در قوای محرکه‌ی برقی هوندا، مجموعه باتری سبک وزن و با ظرفیت بالا، سیستم مدیریت حرارت و سیستم ویژه‌ی انتقال انرژی به خودرو و انتقال انرژی از خودرو به یک وسیله‌ی دیگر است.

کد خبر 80304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha