سالانه ۱۶ هزار نفر در حوادث جاده‌ای کشته می‌شوند

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سالانه ۱۶ هزار نفر به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و باید مسئولان در این باره چاره‌ای بیاندیشند.

به گزارش پرشین خودرو، علیم یار‌محمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه سقوط اتوبوس مسافربری که بامداد روز گذشته در جاده جاجرود رخ داد، اظهار داشت: همه مسئولان باید دست به دست هم دهند و چاره‌ای برای حوادث جاده‌ای بیاندیشند تا این‌گونه حوادث تقلیل یابد.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی را بررسی کرده و قرار است گزارشی را به صحن علنی مجلس ارائه دهد، خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی به سقوط اتوبوس در جاده جاجرود هم ورود پیدا می‌کند و ابعاد گوناگون این حادثه را بررسی می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تعداد کشته‌های حوادث جاده‌ای در کشور ما از کشورهای دیگر بالا‌تر‌ است، تصریح کرد: سالانه در حدود 15 الی 16 هزار نفر در سرصحنه حادثه تصادف کشته می‌شوند.

یا‌رمحمدی با اعلام اینکه در این حوادث 50 هزار نفر هم دچار معلولیت‌های مختلف می‌شوند، ادامه داد: در هر سال حدود 75 هزار نفر از افرادی که می‌توانند برای کشور مفید باشند دچار حادثه می‌شوند که برای این معضل باید چاره‌ای اندیشید.

وی با تاکید بر اینکه تعداد کشته‌های حوادث جاده‌ای در سال‌های اخیر کاهش یافته، گفت: حل این معضل نیاز به عزم ملی دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس عنوان کرد: استفاده از خودرو‌های استاندارد، گسترش فرهنگ رانندگی، ساماندهی و مدیریت نیروهای انسانی و ایمن‌تر کردن جاده‌ها از جمله عواملی هستند که با رعایت آنها می‌توان حوادث جاده‌ای را کاهش داد.

یار‌محمدی تصریح کرد: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، حوادث اخیر جاده‌ای را با حضور مسئولان وزارت راه و شهر‌سازی بررسی کرده و از آنها می‌خواهیم که برنامه‌های خود را برای تقلیل دادن این‌گونه حوادث ارائه دهند.

کد خبر 80349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha