کد خبر 81050
۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
تکمیل بزرگراه شهرکرد - شلمزار

پرشین خودرو:تکمیل و احداث بزرگراه شهرکرد - شلمزار در مسیر استان خوزستان به عنوان یکی از محورهای اصلی و پرتردد چهارمحال و بختیاری، اقدامی اساسی در راستای کاهش میزان حوادث جاده ای و از خواسته های مردم این استان از دولت است.

به گزارش پرشین خودرو، راه و داشتن شبکه های حمل و نقل جاده ای ایمن و مناسب از شاخصه های مهم توسعه یافتگی در هر منطقه محسوب می شود.
بیش از 80 درصد از محورهای ارتباطی این استان کوهستانی دارای پیچ و خم فراوان، گردنه شیب دار و دست اندازهای متعدد است.
محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری شامل 240 کیلومتر بزرگراه، یکهزار و 136 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 2 هزار و 381 کیلومتر راه روستایی است که راه اتصال استان های جنوبی به مرکز و غرب کشور است، این عامل در سالیان اخیر میزان تردد خودرو و ترافیک را در محورهای استان افزایش داده است.
محور شهرکرد - شلمزار در مسیر استان خوزستان یکی از محورهای اصلی این استان محسوب می شود که دارا بودن پیچ و گردنه های فراوان و تصادفات دلخراش جاده ای در این محور، موجب کلافگی و دغدغه خاطر مردم و رانندگان در این محور شده است.
به گفته جمعی از اهالی شهرستان کیار، ترافیک بالا و نداشتن ظرفیت جاده، پیچ های تند و شیب دار، آشکارسازی نشدن بسیاری از نقاط حادثه خیز در این محور، منجر به بروز تصادفات حادثه ساز در چند سال اخیر شده است.
اهالی شهرستان کیار معتقدند: تسریع در ایجاد بزرگراه شهرکرد - شلمزار نه تنها خواسته مردم این شهرستان بلکه تمامی رانندگان این محور در راستای کاهش تصادفات منجر به فوت در این محور است.
یکی از رانندگان خط مسافربری شهرکرد - شلمزار گفت: ظرفیت پایین جاده، تردد بالای وسایل نقلیه در این محور، وجود پیچ و گردنه های شیب دار این مسیر باعث بروز روزانه تصادفات جانی و مالی به رانندگان این محور می شود.
احمد خدابخشی گفت: اگر راننده ای با این محور آشنا نباشد و بر حسب اتفاق در شب راننده مسیر شده باشد، تصادف جاده ای و بروز خسارت های را در طول رانندگی در این محور به دنبال دارد که جاده ای با حجم ترافیک بالا نیازمند توجه بیشتر مسوولان برای کاهش تصادفات جاده ای است.
رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: محور شهرکرد به شلمزار ظرفیت گنجایش و تردد حجم بالای خودرو را ندارد و بر اساس ترافیک 20 سال قبل پیش بینی شده که همزمان با رشد روز افزون راهها و افزایش وسایل نقلیه توسعه نیافته است.
سرهنگ رحمت الله نجفی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: حدود یک سوم از تصادفات جرحی و فوتی چهارمحال و بختیاری در محدوده محور شهرکرد به شلمزار به وقوع می انجامد.
به گفته وی، تردد بالای وسایل نقلیه کندرو در این محور نیز باعث اختلال در ترافیک محور می شود و با توجه به پیچ و گردنه های موجود در محور، رانندگان ناگزیر به گرفتن سبقت از این وسایل شده که یا با پلیس برخورد کرده و اعمال قانون شده و یا با خودروی دیگر تصادف می کنند.
سرهنگ نجفی با بیان اینکه در تصادفات رانندگی غرامت و خسارت مالی و جانی فراوانی بر مردم تحمیل می شود، ادامه داد: تبدیل محور شهرکرد به شلمزار به بزرگراه از نیازهای اصلی مردم و رانندگان عبوری از این محور است.
مدیرساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: مسیر شهرکرد به شلمزار حدود 32 کیلومتر است که از مسیر در طول سال های اخیر 6 کیلومتر تبدیل به بزرگراه شده است.
حسینعلی مقصودی در گفت وگو با گزارشگر ایرنا اظهار کرد: احداث و تکمیل بزرگراه شهرکرد به شلمزار 300 میلیارد ریال برآورد اعتبار شده است.
به گفته وی، هم اینک عملیات اجرایی احداث بزرگراه در 13 کیلومتر از این مسیر در محدوده شمس آباد تا امیرآباد با 120 میلیارد ریال اعتبار مصوب و 13 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است.
مقصودی تصریح کرد: جابه جایی تاسیسات و آزاد سازی اراضی کشاورزی در این محدوده مهم ترین مشکل و عامل کندی اجرای طرح است که در حال کارشناسی و تملک اراضی هستیم.
به گفته وی، اجرای طرح بزرگراه شهرکرد به شلمزار در مسیر اجرای طرح چهارخطه شهرکرد به بازفت به طول 140 کیلومتر است.
وی افزود: با توجه به ترافیک بالا در این مسیر و حادثه خیر بودن محور، عملیات اجرایی طرح با شتاب در حال اجراست.
شلمزار حدود 35 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری واقع شده است.

ایرنا

کد خبر 81050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha