فولکس واگن تولید خودرو و داخلی سازی را نیزانجام میدهد

پرشین خودرو: مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت ماموت خودرو گفت: برخلاف شایعات موجود در خصوص شرکت فولکس واگن آلمان، ماموت به عنوان همکار این شرکت علاوه بر واردات خودرو به کشورمان، تولید و داخلی سازی خودروها را نیز در برنامه دارد.

به گزارش پرشین خودرو، برپایه نوشته برخی رسانه ها، تاکید وزارت صنعت بر تولید مشترک نشان می‌دهد که فولکس واگن باید برای ماندن در ایران اقدامات لازم را در تولید محصولات مشترک انجام دهد که نخستین گام این موضوع همکاری با قطعه ساز ایرانی است. اما در عمل هنوز این شرکت آلمانی تمایلی به همکاری با قطعه سازان ایرانی ندارد و مقدمات تولید محصولات مشترک را اجرایی نکرده است. آنطور که «رضایی» رئیس انجمن قطعه سازان هم گفته «فولکس واگن هنوز تعاملی با قطعه ساز ایرانی برای همکاری انجام نداده است».
 در ماه های گذشته فولکس واگن که سال گذشته به عنوان برترین تولیدکننده خودرویی جهان شناخته شده است، از طریق نماینده رسمی خود، شرکت ماموت خودرو در ایران آغاز به فعالیت کرد.
ماموت خودرو مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری فولکس ‌واگن در ایران را برعهده دارد. مقرر است این شرکت با دو مدل از خودروهای پرفروش فولکس ‌واگن آغاز به کار کند، سپس برای تامین نظر طیف وسیعی از سلایق مشتریان، به سراغ محصولات دیگر این برند آلمانی خواهد رفت.
در همین پیوند، «علی شفیعی» مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت ماموت خودرو به خبرنگار اقتصادی ایرنا با رد هرگونه شایعات در این زمینه گفت: قرارداد داخلی بین ماموت خوردو و شرکت مادر فولکس واگن امضا شده و بر مبنای همین قرارداد، رتق و فتق امور برای امضای قرارداد نهایی که علاوه بر واردات، تولید و داخلی سازی خودروها در برنامه است، مطابق با مصوبه های وزارت صنعت، در دستور کار است.
به گفته وی، در صورت امضای قرارداد نهایی، علاوه بر واردات دو مدل خودروی سواری «پاسات» و شاسی بلند «تیگوان»، تولید آنها و داخلی سازی سایر مدل های متناسب با بازار ایران نیز در برنامه خواهد بود که در این زمینه در آینده اطلاع رسانی های دقیقتری انجام خواهد شد.
همچنین، «محسن صالحی نیا» معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در گفت وگو با ایرنا با انتقاد از شایعه سازان، خاطرنشان کرد: تا امروز بجز قرارداد داخلی، هنوز هیچ قراردادی بین این دو شرکت نهایی و امضا نشده است که تخلف شرکت خارجی یاد شده را به قضاوت بنشینیم.
 به گفته «آندرس سانت ینسن» مدیر پروژه بازار ایران، با بازگشت فولکس واگن به ایران و ارایه آخرین مدل محصولات فولکس به مشتریان ایرانی، روابط بین المللی خود را بیشتر از قبل تقویت می کنیم.

ایرنا

کد خبر 81057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha