کد خبر 81059
۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

پرشین خودرو: نسخه‌ای از اولین چاپ «هری پاتر و سنگ جادو» بیش از ۶۰ هزار پوند به فروش رسید.

 

حراج نسخه چاپ اول «هری پاتر» به قیمتی هنگفتبه گزارش«پرشین خودرو»، و به نقل از ایندیپندنت،«هری پاتر و سنگ جادو» به عنوان اولین جلد از هفت‌گانه مشهور «جی.کی. رولینگ» اولین‌بار با تیراژی ۵۰۰ جلدی در سال ۱۹۹۷ روانه بازار شد.

یکی از همان ۵۰۰ نسخه که حالا ارزش فراوانی دارد، اخیرا در آمریکا به قیمت هنگفت ۶۰ هزار و ۱۸۶ پوند (۸۱ هزار و ۲۵۰ دلار) به حراج رفت.

ارزش این کتاب بیش از پنج‌هزار برابر قیمت پشت جلد آن است. این نسخه از «هری پاتر و سنگ جادو» که ۱۰.۹۹ دلار قیمت خورده، رکورد جدیدی برای رمانی بدون امضای نویسنده در حراجی‌های جهان ثبت کرده است.

حراجی «هریتج» در دالاس تگزاس این کتاب را به فروش گذاشته بود و رقم خرید آن برای رمان‌های امضانشده‌ای که طی ۵۰ سال گذشته به چاپ رسیده‌اند، بی‌سابقه است.

از ۵۰۰ جلد چاپ اول «هری پاتر و سنگ جادو»، ۳۰۰ جلد در کتابخانه‌ها موجود است و این نسخه هم از ۱۸ سال پیش نزد یک مجموعه‌دار نگهداری می‌شده است.

«هری‌ پاتر و سنگ جادو» در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های «رولینگ» با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند.

«بلومزبری» ناشر کتاب‌های «هری پاتر»، فروش جهانی این رمان‌ها را ۴۵۰ میلیون نسخه اعلام کرده است.

رمان‌های مشهور «رولینگ» تاکنون به ۷۹ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

اقتباس سینمایی این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما واتسون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دست یافتند.

 

 

 

منبع: میزان

کد خبر 81059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha