کد خبر 81063
۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲

پرشین خودرو: کتاب خاطرات «هیلاری کلینتون» از شکست در انتخابات اخیر آمریکا، رکورددار پرفروش‌ترین اثر غیرداستانی طی پنج سال گذشته شد.

به گزارش«پرشین خودرو»، کتاب خاطرات «هیلاری کلینتون» از شکست در انتخابات اخیر آمریکا، رکورددار پرفروش‌ترین اثر غیرداستانی طی پنج سال گذشته شد.

 
کتاب «هیلاری کلینتون» رکورد شکست


«هافینگتون پست» نوشت: «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا که از «دونالد ترامپ» شکست خورد، کتابی به نام «چه اتفاقی افتاد» را کمتر از دو هفته پیش روانه بازار کرد.

این اثر تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نسخه فروش داشته و عنوان پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی در پنج سال گذشته را از آن خود کرده است. با این‌که موقع سخنرانی «کلینتون» مخاطبان فریاد «خفه شو» سردادند، به نظر می‌رسد هنوز هستند افرادی که دوست دارند حرف‌ها و خاطرات او را دنبال کنند.

«کلینتون» در این کتاب به اشتباهات خود در روند نامزدی، نقش جنسیت‌گرایی در این جریان و دخالت روس‌ها در انتخابات پرحاشیه آمریکا پرداخته است. نام کتاب این سیاستمدار به گونه‌ای ناباوری او را از آن‌چه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اتفاق افتاد و نتیجه نامطلوبی که برایش در پی داشت، روایت می‌کند.

آمار ارائه‌شده دربار فروش «چه اتفاقی افتاد»، کتاب‌های جلد سخت، دیجیتالی و نسخه‌های صوتی را هم دربرمی‌گیرد.  فروش اولیه‌ نسخه‌های جلد سخت این کتاب که به ۱۶۸ هزار جلد رسید، به تنهایی برای کسب رتبه پرفروش‌ترین اثر ادبیات غیرداستانی در پنج سال اخیر کافی بود.

انتشارات «سیمون و شاستر» با تایید آمار فروش «چه اتفاقی افتاد»، ‌اعلام کرد فروش نسخه‌های دیجیتالی این کتاب هم طی هفته اول، رکورد جدیدی در حوزه آثار غیرداستانی به ثبت رسانده است. در این زمینه کتاب «استیو جابز» نوشته «والتر ایزاکسون» که سال ۲۰۱۱ منتشر شد، رتبه نخست را دارد.

بسیاری از کتاب‌فروشی‌های مستقل اعلام کردند فروش اولیه کتاب «کلینتون» خیلی خوب بوده؛ مدیر کتاب‌فروشی «استرند» نیویورک گفت که ۱۱۳ جلد از این کتاب طی یک روز و نیم اول، به فروش رسید. صدها نفر هم برای خرید این کتاب، پشت در کتاب‌فروشی «بارنز و نوبل» صف بستند. به علت استقبال مردم از «چه اتفاقی افتاد»، این کتاب در سایت چندین کتاب‌فروشی بزرگ آمریکا رتبه نخست تقاضا را کسب کرده است.

«کلینتون» چندی پیش در توییتر خود درباره این اثر نوشته است: نوشتن «چه اتفاقی افتاد» سخت بود، مثل دیدن اتفاق‌هایی که هر روز رخ می‌دهد. امیدوارم این به پیش‌روی و مبارزه‌مان کمک کند.

«سیمون و شاستر» ناشر این کتاب اعلام کرده: «چه اتفاقی افتاد» شما را به دل تجربه شخصی نامزد شدن بانوی اول از سوی یک حزب اصلی در انتخابات می‌برد. این اثر به شما می‌گوید نامزد شدن در برابر «دونالد ترامپ» ـ رقیبی که تمام قوانین را می‌شکند ـ چگونه است.

«کلینتون» پیش‌تر اعلام کرده بود که در این کتاب از رسوایی‌ اخلاقی همسرش، نظرات خود درباره رقابت با «دونالد ترامپ» و تاثیر جمله‌های قصار و نقل ‌قول‌های بزرگان در حل بحران‌های متعدد زندگی‌اش خواهد نوشت.

«سیمون و شاستر» مبلغ قرارداد کتاب «هیلاری کلینتون» ۶۹ ساله را اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد قیمت پایینی نباشد. «بیل کلینتون» همسر این سیاستمدار آمریکایی در سال ۲۰۰۴ برای چاپ کتاب «زندگی من»، مبلغی ۱۵ میلیون دلاری از انتشارات «رندم هاوس» دریافت کرد.
«هیلاری» هم که یک سال پیش از آن، سناتور بود برای کتاب «نگارش تاریخ» هشت میلیون دلار به دست آورد. مبلغ حق چاپ کتاب بعدی او یعنی «انتخاب‌های سخت» هرگز فاش نشد اما گفته می‌شود این قرارداد بین «کلینتون» و «سیمون و شاستر»، با قیمت حدود ۱۴ میلیون دلار بسته شد.

«پنگوئن رندم هاوس» هم هیچ اطلاعاتی درباره مبلغ قرارداد کتاب‌هایی که «باراک اوباما» و همسرش «میشل» در دست نگارش دارند فاش نکرده، اما «فایننشال تایمز» اعلام کرده که رقم کلی دو قرارداد بالای ۶۰ میلیون دلار است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

کد خبر 81063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha