صدمات فراوان بنزین بی کیفیت به محیط زیست

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه افزایش گوگرد بنزین در خودروها باعث آسیب شدیدی در موتور می‌شود، گفت: بنزین بی‌کیفیت به محیط زیست صدمات فراوانی وارد می‌کند وده‌ها نوع بیماری را برای مردم ایجاد می‌کند

به گزارش پرشین خودرو، هدایت‌ الله خادمی  در خصوص گزارش افزایش گوگرد بنزین تهران در سه ماهه دوم سال، اظهار داشت: اگر درصد گوگرد بنزین زیاد باشد آسیب‌هایی را بر محیط ‌زیست و خودروها وارد می‌کند و کیفیت سوخت مصرفی را کاهش می‌دهد میزان سولفور در سوخت باید کمتر از پنج دهم درصد باشد که این مسئله در بنزین‌های با کیفیت‌تر باید کمتر نیز باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش گوگرد بنزین در خودروها باعث آسیب شدیدی در موتور می‌شود و مدت زمان تعویض روغن موتور را نیز کاهش می‌دهد، گفت: بنزین بی‌کیفیت به محیط زیست صدمات فراوانی وارد می‌کند وده‌ها نوع بیماری را برای مردم ایجاد می‌کند، همه مضرات را دارد.

سال‌ها موفق به تولید بنزین یورو4 نشده‌ایم

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کیفیت سوخت به بسیاری از عوامل بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین عوامل کیفیت و وجود سولفور در بنزین است، بیان کرد: سال‌های سال است که موفق به‌تولید بنزین با کیفیت خوب نشده‌ایم،بنزین خوب یعنی بنزین یورو4.

تنها فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس افتتاح شده است

وی با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار بود بنزین یورو4 تولید کند که هنوز تکمیل نشده و تنها فاز اول آن افتتاح شده است، تصریح کرد: فاز اول این پالایشگاه سه بخش دارد که فقط یک بخش آن فعال شده، به دلیل اینکه بخش‌های فاز اول تکمیل نشده است امکان تولید بنزین یورو4 وجود ندارد و بنزین تولیدی احتمالا یورو 2باشد.

خادمی با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای تولید بنزین یورو4 ساخته شده است، اضافه کرد: قرار بود با افتتاح این پالایشگاه از ورود سوخت جلوگیری شود، اما فعلا اتفاقی صورت نگرفته، مقدار بنزینی که احتمالا در فاز اول این پالایشگاه در حال تولید است نمی‌تواند یورو4 باشد.

عدم موفقیت در تولید بنزین با سابقه 108 ساله در صنعت نفت

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با تاکید بر اینکه به‌عنوان یک کشور که 108 سال است صنعت نفت داریم در تولید بنزین موفق نبوده‌ایم، عنوان کرد: ما خام فروشی نفت داریم و در مقابل این خام فروشی بنزین وارد می‌کنیم، بسیاری از پالایشگاه‌های کشور از جمله پالایشگاه آبادان ارتقاء داده نشده‌اند و مازوت تولیدی آن بسیار بیشتر از حد مجاز است.

علاقه‌ای به تولید بنزین در کشور وجود ندارد

وی ادامه داد: تولید بنزین کار بسیار راحتی است اما متاسفانه در داخل کشور علاقه‌ای به تولید بنزین وجود ندارد تنها بعد از انقلاب دو پالایشگاه در زمان وزارت آقای آقازاده ساخته شده است، بیشتر علاقه ما در استخراج مواد خام و فروش آن با قیمت ارزان به کشورهای خارجی است که در مقابل آن ابزار و ماشین‌آلات را برای استخراج و بخشی از آن را نیز بنزین وارد می‌کنیم.

وزارت نفت اطلاعاتی را در خصوص خریداران، واردکنندگان و نوع بنزین‌های وارداتی اعلام نمی‌کند

این نماینده مردم با بیان اینکه وزارت نفت اطلاعاتی را در خصوص خریداران، واردکنندگان و نوع بنزین‌های وارداتی اعلام نمی‌کند، تصریح کرد: ممکن است بنزین بی‌کیفیتی خریداری شده باشد، زمانی که نظارت‌ها وجود ندارد احتمال هر اتفاقی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمانی که محصولی را تولید می‌کند باید کسی بر کیفیت آن نظارت داشته باشد، مخصوصا اینکه بخشی از این محصول وارداتی است، عنوان کرد: باید کسی باشد که بر عوامل کیفیت این محصول نظارت کند، همه چیز فعلا در دست وزارت نفت است و به کسی اجازه ورود و همچنین نظارت را نمی‌دهد و از جهتی دیگر مجلس نیز در شرایطی نیست که علاقه‌مند به اینگونه نظارت‌ها باشد.

نظارتی برکیفیت بنزین وجود ندارد

نماینده مردم ایذه و باغملک در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه نظارتی برکیفیت بنزین وجود ندارد تا احیانا سازمان‌هایی مانند مورد مشابه دست به چنین اقداماتی بزند، اضافه کرد: کاری که قرار است به خوبی انجام شود باید یک مجری پاسخگو داشته باشد و سازمان‌هایی بیرونی نیز وظیفه نظارت را برعهده داشته باشند.

خادمی در پایان، خاطرنشان کرد: وزارت نفت به دلیل برخی موارد اجازه نظارت‌ها را نمی‌دهد و در این بین هر اتفاقی ممکن است صورت بگیرد.

 

کد خبر 81079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha