همکاری و تولید مشترک اتوبوس‌های درون شهری ایکاروس در ایران

پرشین خودرو: سفیرمجارستان درایران در دیدار با مدیرعامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر بر حمایت دولت مجارستان از تولید مشترک اتوبوس درون شهری در ایران تاکید کرد.

به گزارش  پرشین خودرو، و به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر ، یانوش کواچ در این دیدار با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت مجارستان از برنامه ها و اقداماتی که در راستای گسترش و افزایش همکاری های دوجانبه میان ایران و مجارستان صورت می گیرد؛ از جمله تفاهمنامه گروه توسعه صنایع شهر و شرکت اتوبوس سازی ایکاروس مجارستان جهت تولیدمشترک اتوبوس‌های درون شهری در ایران که از سوی اگزیم بانک مجارستان تامین مالی می شود، قاطعانه حمایت می‌کند.

کواچ، با اشاره به کیفیت بالای برند ایکاروس مجارستان و توان رقابت آن با شرکت های مشهور سازنده اتوبوس در جهان افزود: برنامه دولت مجارستان "ساخت اتوبوس دولتی" و حمایت از شرکت هایی است که در این مسیر فعالیت می کنند، از این رو، با توجه به شباهت بافت شهری وخیابان‌های ایران و مجارستان، تولیدات شرکت ایکاروس کاملا مناسب وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی ایران است.

سفیر مجارستان در ایران، مراودات تجاری و اقتصادی ایران و مجارستان را بسیار پراهمیت دانست و با اشاره به تفاهم نامه تولید مشترک اتوبوس شهری میان مدیران عامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر و شرکت ایکاروس ، افزود: سفارت مجارستان در ایران، از همه امکانات و ابزارهای دراختیار، جهت تسهیل عملیات اجرایی این قرارداد حمایت می‌کند.

کواچ ادامه داد: با توجه به سابقه مثبت همکاری دو کشور در سالیان اخیر و صادرات حدود دوهزار دستگاه اتوبوس از سوی شرکت ایکاروس به عنوان یکی از چهار شرکت برتر دنیا در این صنعت به ایران در دهه 1990میلادی و رضایت دو کشور از همکاری مشترک گذشته، آینده روشنی برای این همکاری پیش بینی می شود.

در این دیدار، محسن احمدی مدیرعامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر نیز با اشاره به توانمندی های شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف صنعتی، تجاری و اقتصادی، آمادگی این شرکت ها را در انجام فعالیت های مشترک با شرکت های اروپایی اعلام و ضمن تشریح فرصت های ممتاز در مسیر همکاری های گسترده اقتصادی میان دو کشور ایران و مجارستان ، عملیاتی شدن تفاهم نامه‌ همکاری مشترک بین گروه توسعه صنایع و معادن شهر و شرکت ایکاروس را برای تولید مشترک، ساخت و انتقال فناوری اتوبوس های درون شهری، مستلزم همکاری و عزم مشترک طرفین در این تفاهمنامه دانست.

مدیرعامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر با اشاره به این که سه مولفه قیمت، ضرورت تولید و ساخت در داخل ایران و نیز نحوه تحویل و ارسال اتوبوس های تولیدی وقطعات موردنیاز از مجارستان ازجمله مهمترین مسائلی است که برای این گروه اهمیت دارد، ادامه داد: به دلیل برخورداری شرکت های ایرانی از امکانات مناسب و نیروی کار ورزیده و متخصص و همچنین ضرورت انتقال دانش و تکنولوژی های نوین به داخل کشور، این گروه در صدد است موانع احتمالی را بر سر راه همکاری مشترک شرکت ایکاروس مجارستان باشرکت های داخلی جهت تولید مشترک اتوبوس های شهری مرتفع کند.

شایان ذکر است بر اساس تفاهمنامه ای که به امضای شرکت ایکاروس و گروه توسعه صنایع و معادن شهر و با اختصاص خط اعتباری ویژه توسط اگزیم بانک مجارستان جهت فاینانس مالی به امضاء رسیده است مقرر شده است، ظرف مدت دو سال تعداد یکهزار دستگاه اتوبوس درون شهری با همکاری این شرکت و خودروسازان داخلی با در نظر گرفتن مقوله انتقال دانش فنی و تکنولوژی تولید شود.

گفتنی است؛ شرکت ایکاروس مجارستان یکی از پرسابقه ترین شرکت های تولید کننده اتوبوس در جهان و اولین تولید کننده اتوبوس های شهری پله کوتاه و سازنده طویل ترین اتوبوس های درون شهری دنیا به شمار می‌رود.

ایلنا

کد خبر 81080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha