ابتکار تویوتا در تست فناوری خودران

پرشین خودرو: مؤسسه‌ی تحقیقات تویوتا، در حال آزمایش فناوری پیشرفته‌ی خودران است. سیستم خودران تویوتا، بر همکاری بیشتر بین راننده و این فناوری تمرکز دارد.

به گزارش پرشین خودرو، اعضای تیم مؤسسه‌ی تحقیقاتی تویوتا (TRI) در حال آزمایش فناوری خودران هستند؛ این تیم از تست خودروی آزمایشی خود موسوم به پلتفرم ۲.۱، تصاویری منتشر کرده است.

فناوری خودران تویوتا

در اکثر ایالت‌های آمریکا، آزمایش خودروی خودران در فضای عمومی نیازمند وجود یک فرد، جهت کنترل خودرو در مواقع مورد نیاز است؛ مهندسین TRI، برای حل این مشکل، تجهیزات کنترل خودرو را هم در بخش راننده و هم در بخش سرنشین جلو، نصب کرده‌اند. با این خودرو، می‌توان فرد آزمایش‌کننده را در پشت فرمان قرار داد و سیستم خودران را فعال کرد؛ همزمان فردی آموزش‌دیده نیز در صندلی سرنشین جلو قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز، کنترل خودرو را به دست بگیرد.

مهندسین TRI، سیستم خودران را به دو گروه تقسیم کرده‌اند: حالت‌های شوفر و گاردین. در حالت شوفر، خودرو کاملا در حالت خودران قرار می‌گیرد و در حالت گاردین، فناوری خودران و راننده با همکاری یکدیگر خودرو را کنترل می‌کنند. در این حالت (گاردین)، راننده کنترل کامل خود را در اختیار دارد؛ ولی سیستم‌های خودران، به‌طور دائم جاده و موانع را بررسی می‌کنند تا در صورت لزوم، برای جلوگیری از حادثه، خودرو به‌صورت خودران کنترل شود. تست جالب این خودرو که در ویدئوی منتشرشده مشخص است، تشخیص سیستم خودران، از خواب یا بیدار بودن راننده و جلوگیری از برخورد با موانع است. در ویدئوی منتشرشده، جزئیات بیشتری از فناوری تویوتا گفته می‌شود.

فناوری خودران تویوتا

چهار نوع تست مختلف در این ویدئو انجام می‌شود؛ دو تست اول مربوط به حالت شوفر است و دو تست بعدی در حالت گاردین هستند. تست اول در مورد موانعی است که به‌صورت تصادفی ممکن است در جاده به وجود بیاید. تست دوم، برای بررسی کارایی خودرو در ترافیک انجام می‌شود. در تست سوم، تشخیص سیستم خودرو در مورد خواب یا  بیدار بودن راننده بررسی می‌شود. برای این منظور یک دوربین روی داشبورد کار گذاشته شده است که باز یا بسته بودن چشم‌های راننده (حتی در صورت داشتن عینک آفتابی) یا وضعیت سر وی را بررسی می‌کند. تست آخر برای بررسی قابلیت گاردین خودرو، در مواردی است که خودروی جلو برای جلوگیری از برخورد با موانع، به‌سرعت تغییر لاین می‌دهد. با استفاده از حالت گاردین، خودرو به‌طور خودکار، با سرعت بالایی تغییر لاین می‌دهد.

 متأسفانه تست این فناوری در رانندگی با سرعت بسیار پایین انجام می‌شود که با وجود نتایج جالب توجه آن، جذابیت کمتری دارد.

این خودرو سخت افزارهای جالبی به همراه دارد. به عنوان مثال، ویژگی‌های فناوری لیدار موجود در این خودرو، از فناوری موجود فعلی پیشرفته‌تر هستند و می‌توانند جهت اندازه‌گیری فاصله در محیط‌های مشخص، میدان دید را تنظیم کند. تیم TRI علاوه بر فناوری خودران، به پیشرفت در فناوری‌های رباتیک و هوش مصنوعی نیز مشغول است. این تیم قصد دارد در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰، فناوری‌های جدید خود را معرفی کند.

زومیت

کد خبر 81441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha