بررسی پادرا پلاس؛ پیکاپ جدید زامیاد که قرار است جایگزین نیسان آبی شود

شرکت زامیاد که زیرمجموعه سایپا محسوب می‌شود، اقدام به معرفی یک پیکاپ جدید به نام پادرا پلاس کرده است. در ادامه با این خودرو بیشتر آشنا می‌شویم.

به گزارش پرشین خودرو، نیسان آبی یا زامیاد Z24 خودرویی است که از سال‌ها پیش تا به امروز در خیابان‌های ایران جولان می‌دهد. این خودرو به ‌خاطر قدرت بسیار بالایی که دارد، همیشه به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما می‌دانیم که نیسان آبی ایرادات خودش را دارد و نسبت به وانت های روز از استاندارد پایین تری برخوردار است. حتی با در نظر گرفتن استانداردهای پایین خودروسازی در ایران، باز هم نمی‌توانیم نگاه مهربانی به نیسان آبی شرکت زامیاد داشته باشیم. این شرکت بالاخره در سال ۱۳۹۵ تصمیم گرفت تا تحولی در وانت خود ایجاد کند و آن را با یک خودروی به‌ روزتر جایگزین کند. این‌گونه بود که خودروی وانت پادرا معرفی شد، اما این خودرو هرگز نتوانست به اندازه نیسان آبی مورد توجه قرار بگیرد و عملا یک شکست را برای زامیاد و سایپا رقم زد.

حالا یک نسخه جدید (با فیس‌لیفت و مشخصات فنی متفاوت) با اسم «پادرا پلاس» معرفی شده که گفته می‌شود مشکلات نسخه قبلی را برطرف خواهد کرد و می‌تواند مقدمات جمع شدن نیسان آبی از جاده‌های ایران را فراهم کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی پادرا پلاس بپردازیم و ویژگی‌های مختلف آن را زیر ذره‌بین قرار دهیم. پس با پرشین خودرو همراه باشید تا با رقیب تازه‌نفس نیسان آبی بیشتر آشنا شویم.

پادرا پلاس سایپا، مشخصات فنی پادرا پلاس، وانت پادرا پلاس دوکابین، پادرا دو کابین، قیمت پادرا پلاس، وانت پادرا پلاس، زامیاد پادرا پلاس، داخل کابین پادرا پلاس، بررسی پادرا پلاس


وانت پادرا پلاس چگونه متولد شد؟


شرکت زامیاد قبل از عرضه پادرا نیز به فکر جایگزین برای نیسان آبی یا Z24 (که نام درست آن نیسان جونیور یا Nissan Junior است) بود و در همین راستا تلاش‌هایی هم انجام داد. برای مثال می‌توانیم به عرضه ناموفق وانت شوکا در سال ۱۳۹۲ اشاره کنیم که این خودرو هم نتوانست مشتری زیادی پیدا کند. سپس زامیاد به سراغ یک شرکت چینی به نام فودی (Foday) رفت تا با همکاری آن، بالاخره بتواند یک وانت استاندارد و مشتری‌پسند تولید کند و از نیسان آبی خلاص شود. چینی‌ها هم یکی از مدل‌های خود به اسم فودی لاین (Foday Lion) را به زامیاد پیشنهاد کردند. این ‌گونه بود که وانت پادرا از ترکیب شدن Z24 و فودی لاین به‌ وجود آمد.


وانت پادرا با اینکه ایمن‌تر و استانداردتر از نیسان آبی بود، اما بازهم نتوانست اعتماد مشتریان ایرانی را جلب کند. این موضوع هم دلایل متعددی داشت؛ از یک طرف ما ایرانی‌ها وقتی به یک چیزی عادت می‌کنیم، خیلی سخت از آن دل می‌کنیم. به همین خاطر نیسان آبی که از نظر ما امتحانش را پس داده، بهترین وانت برای حمل بارهای سنگین است. از سوی دیگر باید به قضیه تحریم‌های اقتصادی اشاره کنیم که صنعت خودروسازی را به کلی تحث تاثیر قرار داد و موجب شد پروژه‌های زیادی (از جمله همین پروژه وانت پادرا) با شکست مواجه شوند. البته این دلایل نباید باعث شوند که از ضعف‌های پادرا چشم‌پوشی کنیم. این خودرو نه‌ تنها ایرادات کوچک و بزرگ زیادی داشت، بلکه یک کپی بی‌کیفیت از مدل چینی به شمار می‌رفت.


به هر حال زامیاد یک بار دیگر با کسب تجربه از شکست‌های قبلی، به سراغ ساخت وانتی جدید رفته است. پادرا پلاس، همان‌طور که از نامش پیداست، نسخه پیشرفته‌تر پادرا محسوب می‌شود. این وانت با الگوبرداری از نسل جدیدتر وانت فودی لاین چینی ساخته شده و گفته می‌شود که استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کرده است. فیس‌لیفت‌ بهتر، مشخصات فنی به‌ روزتر و طراحی زیباتر کابین داخلی از جمله مهمترین ویژگی‌های وانت پادرا پلاس سایپا هستند که در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم.


 پادرا دو کابین، قیمت پادرا پلاس


نگاهی به طراحی ظاهری و داخل کابین پادرا پلاس

چنانچه بخواهیم ظاهر وانت پادرا پلاس را با نیسان آبی مقایسه کنیم، اول از همه رنگ متفاوت این خودرو است که جلب توجه می‌‌کند. زامیاد برای این وانت رنگ قهوه‌ای را در نظر گرفته تا در اولین نگاه، تفاوت آن با Z24 احساس شود. در ضمن این رنگ برای یک وانت که وظیفه اصلی آن چیزی جز حمل بار نیست، مناسب به‌ نظر می‌رسد. البته حتما رنگ‌های دیگری هم برای این خودرو قابل سفارش خواهند بود. مورد بعدی که در ظاهر پادرا پلاس جلب توجه می‌کند، طراحی قسمت جلوی آن است. چراغ‌های بزرگ و سپر پهن این خود، ظاهری مدرن‌تر و قدرتمند به آن بخشیده‌اند که به‌هیچ وجه با نیسان آبی قابل مقایسه نیست. همین ویژگی را می‌توانیم در مورد طراحی پروفیل جلو، درب‌ها و اتاق خودرو نیز ذکر کنیم. اما هر چه که از جلوی وانت به سمت عقب می‌رویم و به پشت آن می‌رسیم، متوجه می‌شویم که پادرا پلاس از پشت فرق چندانی با نیسان آبی ندارد. در واقع طراحی قسمت بار و عقب این وانت، از Z24 الگوبرداری شده که البته ایرادی هم نمی‌توانیم به این موضوع بگیریم.


در دو طرف وانت زامیاد پادرا پلاس، خطوط گرافیکی دیده می‌شوند که به مدرن‌تر شدن ظاهر این خودرو کمک کرده‌اند. از دیگر موارد مهمی که می‌توانیم درباره نمای بیرونی پادرا پلاس به آنها اشاره کنیم، دستگیره‌ها و همچنین آینه‌های بغل هستند که هم شکل مدرنی دارند و هم برای یک خودروی وانت، مناسب به‌نظر می‌رسند. افرادی که پشت فرمان نیسان آبی نشسته باشند کاملا می‌دانند که آینه‌ بغل‌های بزرگ در یک وانت چه نقش مهمی دارند.


اما اجازه بدهید کمی به نمای داخل کابین پادرا پلاس اشاره کنیم. در این بخش، وانت جدید زامیاد اصلا با نیسان آبی قابل مقایسه نیست. داخل کابین پادرا پلاس کاملا مشابه برادر چینی‌اش یعنی فودی لاین طراحی شده است. البته نباید انتظار داشته باشید که داشبورد و کنسول جلو خیلی مدرن و در حد خودروهای روز دنیا باشند، اما همین که از آن طراحی قدیمی و فاجعه ‌بار Z24 فاصله گرفته‌اند، خودش جای شکر دارد. ضمن اینکه صندلی‌ها کمی بزرگتر و راحت‌تر شده‌اند و فضای بیشتری هم داخل کابین وجود دارد که در مجموع راحتی بیشتری را برای راننده و سرنشین به‌ وجود می‌آورند. از دیگر تحولات داخل کابین پادرا پلاس می‌توانیم به غربیلک فرمان و صفحه کیلومترشمار اشاره کنیم که باز هم نسبت به نیسان آبی، بسیار بهتر و زیباتر هستند.


 داخل کابین پادرا پلاس، بررسی پادرا پلاس


مشخصات فنی پادرا پلاس سایپا


افرادی که معتقدند نیسان آبی قدرتمندترین وانت دنیاست، احتمالا خوشحال می‌شوند اگر بدانند که در وانت پادرا پلاس سایپا نیز از همان موتور پیشرانه Z24 استفاده شده است. این پیشرانه که حجمی برابر با ۲۳۸۹ سی‌سی دارد، از چهار سیلندر خطی بهره می‌برد که از نوع انژکتوری بنزینی هستند. این موتور می‌تواند در ۴۵۰۰ دور در دقیقه، قدرتی معادل ۹۵ اسب بخار تولید کند. در ضمن حداکثر گشتاور این موتور نیز به ۱۷۵ نیوتون متر می‌رسد. با وجود چنین مشخصاتی، مشتری‌ها نباید از بابت ضعیف بودن موتور پادرا پلاس نگرانی داشته باشند. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی، به چرخ‌های عقب وانت منتقل می‌شود.


وزن وانت پادرا پلاس سایپا معادل ۱۷۱۱ کیلوگرم است. همچنین این وانت می‌تواند باری به سنگینی ۲۰۸۹ کیلوگرم را حمل کند. در مورد سیستم ترمز وانت پادرا پلاس باید اشاره کنیم که ترمز عقب از نوع کاسه‌ای و ترمز جلو از نوع دیسکی است. این وانت به سیستم ABS+ EBD هم مجهز شده تا ایمنی بیشتری داشته باشد. در تصویر زیر می‌توانید سایر مشخصات فنی پادرا پلاس سایپا را به‌طور کامل مشاهده کنید. برای دیدن تصویر در اندازه بزرگ هم می‌توانید روی آن کلیک کنید.


 زامیاد پادرا پلاس، مشخصات فنی پادرا پلاس


سایر ویژگی‌های بارز وانت پادرا پلاس


دیگر ویژگی‌هایی که در بررسی پادرا پلاس باید به آنها اشاره کنیم، امکان تنظیم صندلی‌ها در سه حالت مختلف، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، دستگیره‌های آسان بازشو، سیستم تهویه بهبودیافته، سیستم صوتی مناسب با امکان نصب مانیتور، فرمان هیدرولیک و مه‌شکن‌های جلو و عقب هستند. در کنار این‌ها می‌توان به سیستم ضد سرقت و امکان نصب ایربگ روی فرمان هم اشاره داشته باشیم.
در مجموع می‌توانیم بگوییم که آپشن‌های پادرا پلاس برای یک وانت کفایت می‌کنند و نیازی هم نیست که گزینه‌های بیشتری برای یک خودروی باری در نظر گرفته شوند.


آیا وانت پادرا پلاس دو کابین هم عرضه می‌شود؟


گفته می‌شود که شرکت زامیاد قصد دارد تا پایان سال جاری، حدود ۱۰۰۰ دستگاه از وانت پادرا پلاس را تولید کند. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تولید این خودرو سال به سال افزایش پیدا می‌کند تا در نهایت، به پرتیراژترین وانت ایرانی تبدیل شود. البته همه اینها منوط به استقبال مشتریان از پادرا پلاس خواهد بود. چون اگر این خودرو هم به سرنوشت شوکا یا نسخه قبلی پادرا دچار شود، بعید است که سایپا سرمایه‌گذاری زیادی برای افزایش تولید آن انجام دهد.


نکته جالبی که مسئولین شرکت زامیاد به آن اشاره کرده‌اند، تولید وانت پادرا پلاس دو کابین از سال ۱۴۰۰ است. بر این اساس، زامیاد قصد دارد در صورت استقبال مشتریان، به سراغ تولید پادرا دو کابین برود تا تعداد سرنشینان این خودرو را نیز افزایش دهد.


پادرا پلاس سایپا - مشخصات فنی پادرا پلاس


جمع‌بندی مزایا و معایب پادرا پلاس سایپا


با توجه به همه مواردی که به آنها اشاره کردیم، می‌توانیم نقاط قوت پادرا پلاس سایپا را در ظاهر زیباتر آن نسبت به وانت Z24، کابین جادارتر و همچنین توانایی حمل بار سنگین خلاصه کنیم. مشخصات فنی این وانت و همچنین برخی ویژگی‌های جدیدی که به آن اضافه شده‌اند، می‌توانند پادرا پلاس سایپا را به یکی از گزینه‌های خوب برای خریداران تبدیل کنند. اما معایب این خودرو چیست و چه عواملی می‌توانند منجر به شکست آن در بازار شوند؟


واقعیت این است که در بازار ایران، مخصوصا در شرایط فعلی، این قیمت است که حرف اول و آخر را می‌زند. اگر شرکت سایپا قیمت پادرا پلاس را خیلی بالاتر از نیسان آبی در نظر بگیرد، مطمئنا باید منتظر یک شکست دیگر و عدم استقبال مردم از محصول جدیدش باشد. از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که استفاده از موتور قدیمی نیسان روی این وانت، اگرچه قدرت زیادی را برای آن به ارمغان می‌آورد، اما مصرف سوخت آن را نیز افزایش می‌دهد. پس افرادی که به این مسئله اهمیت می‌دهند، احتمالا تمایل چندانی به خرید زامیاد پادرا پلاس نداشته باشند.


در این مطلب سعی کردیم به‌ صورت مختصر و مفید به بررسی پادرا پلاس، جدیدترین وانت زامیاد بپردازیم. از شما می‌خواهیم که نظرات خود را در مورد این محصول با ما و مخاطبان پرشین خودرو به اشتراک بگذارید.

 

نویسنده: عارف حسین پور

کد خبر 121820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    18 0
    ......با این اپشن ها اسمش را نیسان تایتان می گذاشتید...!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی خدابخشی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    24 0
    متاسفانه شرکتای خودروسازی ایران هدفی بجز کلاهبرداری و گرانفروشی ندارند، خریداران وانت از قشر کارگر و ضعیف مملکت هستند، با این قیمت کزایی و بیرحمانه کسی خریدار نیست، با قیمت ۷۰ میلیون مردم با وام و قرض میخریدن ولی الان با قیمت ۲۰۰ میلیون کسی خریدار نیست، ثبت نام کنندگان در قرعه کشی هم یه مشت دلال هستند که با این قیمت ماشینا رو دست اونا هم خواهد ماند و نمی توانند بفروشند، شرکت زامیاد و تمام شرکتای خودروسازی ایران با نام اپشنال که شیوه کلاهبرداری جدید هست خون مردم را تو شیشه کردن، لعنت به ...
  • کورش برزگر ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    8 0
    در وانت پادرا فقط ظاهر اتاق خودرو و مقداری تغییرات در کابین ایجاد شده است عیب هایی که در سیستم ترمز ، جلوبندی و تعادل خودرو از قدیم وجود داشت و مصرف بسیار بالا نسیت به توان خروجی همجنان هست. طراحی و ساخت خودرو بهینه و بدون عیب، نیازمند تحقیقات وسیع و طولانی مدت و ایجاد تغییرات اصولی و منطقی و آزمایشات فنی برای بررسی اثر بخشی تغییرات بوجود آمده است درحالیکه بیشترکارخانجات خودروسازی ایران از این راهکار فراری هستند و هر تغییری هم بخواهند در جهت بهینه سازی انجام دهند متوسل به شرکت های چینی می شوند و کار را به آنها می سپارند. متاسفانه تحقیقات علمی و پژوهشی در صتعت خودرو ایران سهم بسیار کوچکی دارد و تغییراتی که در خودروها برای ساخت مدل های جدید بوجود می آورند در حد کارهای کارگاهی است که هر تعمیرکاری با داشتن تعدادی ابزار و وسایل می تواند انجام دهد. بسیار متاسفم که برخی مسئولین بی سواد ، نمی توانند تحول مثبتی در صنعت خودرو بوجود آورند.
  • Mahdi ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    6 2
    فعلا فروش پادرا با عدم استقبال مواجه شده ومثل وانت شوکا که قرار بود بجای وانت نیسان بیاد پادرا هم با عدم استقبال مواجه شده دلیلش هم مصرف ۱۴ لیتر بنزین با چراغ و سپر و لوازم بسیارگران قیمت! وانت پادرا همون وانت شوکا هست که قرار بود ۱۰ سال پیش جایگزین نیسان بشه ولی چون نیسان ماشین کاره و بدنش باید آهنی باشه و ارزون باشه این پادرا شوکا و این پلاستیک بازیا به درد کار نیسان با ۳تن بار نمیخوره!
  • ابراهیم ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    3 3
    باسلام، در حال حاضر اوضاع بازار به سمت نیسان وانت هست تو پیش فروش های جدید سایپا زامیاد نیسان وانت مشتری بیشتری داشته و صف فروش خیلی زود در شد. یک نمونه فروش زیاد مردادماه سال ۱۴۰۰ هست که وانت پادرا بدون مشتری و بدون تکمیل ظرفیت بسته شد. وانت پادرا هم مث‌ وانت شوکا متوقف میشه چون مشتری نداره، درضمن کار نیسان وانت بردن ۳ تن بار هست این وانت پلاستیکی ها پادرا و شوکا برای این کار مناسب نیستند.
  • محمد راستگو ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 3
    مثل وانت شوکا که قرار بود بجای نیسان باشه ولی متوقف شد وانت پادرا هم متوقف میشه، کار نیسان پلاستیکی نیست که با یه سپر پلاستیکی و صندلی و چراغ، کار نیسان ۳ تن بار هست این پلاستیک پادرا برا نمایشگاه خوبه، خخخخ
  • رامین ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 3
    فعلا کسی پادرا نمیخره چون بازار ندارن مثل وانت شوکا و وانت پادرا قبلی درنتیجه نیسان آبی همچنان تقاضا داره ولی پادرا مثل وانت شوکا بدون مشتری هست.
  • بهمن ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 1
    راننده‌ای نیسان تقاضای راحتی ندارن وشرکت های خودرو ساز ایران که فقط یه سپر چراغ عوض میکنن به اسم خودرو جدید واقعآ شرم اوره که همین پادار پلاس همون نیسان سال ۱۳۴۷ هستش من که راننده نیسان هستم با یه ساعت رانندگی با نیسان خسته میشم ولی چه فایده انتخابی دیگر نداریم حالا پادرا یه کم راحت تره واسه رانندگی ولی دو مشکل عمده یکی سوختش اگه دوگانه یا دیزل باشه بهتره و دوم قیمت خیلی بالا واسه یه طبقه زحمت کش فقیره
  • وحید خان ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 2
    اصلا به درد مصرف کننده نمی خوره برای نمایشگاه دلال ها خوبه که مردم ساده رو با قیافش گول بزنن، اسب بخار پادرا ۹۵ اسب ولی نیسان ۱۰۰ اسب. این یعنی پیشرفت؟ همه میگن مثل وانت شوکا و وانت پادرا این هم متوقف میشه و کسی برای کار نمی خرد.
  • بهمن ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    13 1
    والا چی بگم مشتریان نیسان فقط دنبال بار بیشتر بردن هستن
  • حقیقت ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    2 2
    نیسان آبی ۳ تن بار می بره این پلاستیک وانت پادرا چی؟؟ همه میگن وانت پادرا متوقف میشه مثل وانت شوکا و وانت پادرا قبلی که قرار بود جای نیسان تولید بشه، فعلا هم اوضاع بازار به سمت نیسان وانت هست مخصوصا دوگانه و دیزل نیسان، دلال وانت پادرا می خرد و در نمایشگاه می گذارد مردم ساده گول قیافه به رو نخورید. پادرا برای کار مناسب نیس برای دکور نمایشگاه خوبه....
  • علی فدیان ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    12 1
    باز خوبه شما یه زامیاد دارین.من سه ساله کارگری میکنم تا میخام یه وانت بخرم ۴۰ملیون رفته رو قیمتش باز نمیرسونم
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    5 2
    کاملا درسته فقط دلال ها میگن پادرا خوبه چون با قیافه اش مردم ساده رو فریب میدن و مردم ساده ما گول نخورید.... پادرا از نیسان هم ضعیف تر هست دلیلش موتور پادرا بنزینی ۹۵ اسب بخار قدرت دارد موتور نیسان بنزینی ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
  • Sia ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    4 0
    سلام خسته نبایشد اگر پادرا پلاس دارای سوخت های متنوع مانند گاز بنزین و گازوییل باشه ۱۰۰ درصد فروش بهتری خواهد داشت قیمت خودرو هم باید به وانت زامیاد نزدیک باشه نه اینکه ۳۶ میلیون گرون تر باشه اون سیلندر های خطی هم کلا ... است باید عوض شود
  • سیاوش ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 3
    پادرا بدون مشتری خیلی ها می گن پادرا مثل وانت شوکا و وانت پادرا قبلی متوقف میشه با شرایط بازار پادرا هم مثل پادرا قبلی و شوکا متوقف میشه چون اصولاً قدرت کمتری نسبت به نیسان بنزینی داره و از لحاظ بدنه پلاستیکی ضعیف تر از نیسان آهنی هست. همه از نیسان می ترسند ...
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    11 0
    با توجه ب مشخصات جدیدش و راحتیش بنظرم ارزش خریدش بیشتر از نیسان ابی باشه...متعصبانه نظر ندیم کمی هم بدنبال واقعیت باشیم...
  • بابک ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    12 0
    ماشین خوبیه نسبت به نیسان نیسان صندلی اش ثابت است کمر آدم فشار زیادی به آن می آید..کولر دارد که در هوای گرم تحمل رانندگی با وانت را بهتر می کند...بی انصاف نباشید من هم نیسان داشتم هم پیکاپ هم پادرا...پیکاپ واقعا قیمتش بالا است و هر کسی نمی تواند بخرد...بین نیسان و پادرا ..پادرا بخرید ارزش دارد..تنها وانت بازار که ۲ تن بار را راحت می برد و قیمت قابل قبولی نسبت به بقیه دارد و ...پادرا است.
  • محمد جواد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 2
    من ثبت نام کردم پادرا پلاس با این صحبت‌ها که شما دوستان کردین پشیمان شدم و قصدم فقط کار کردن هست برای کمپرسی می خوام
  • ahmad ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 3
    50 میلیون قیمت بیشتر فقط برای ظاهر بهتره ... مثل پراید و کوئیک که ظاهر کوئیک 50 میلیون برای مشتری آب میخوره ... قربون پراید و نیسان 30 سال پیش برم که هنوز بدون تغییر موندن و با تغییر اسمشون 50 میلیون میره رو قیمت ماشین !!!!!!!!!!
  • ظهیر ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 2
    وقتی نیسان آبی به اندازه یک کامیونت چهار برابر قیمت خودش بار حمل میکنه . با مصرف و استحلاک خیلی کمتر . هرکی تولیدشو متوقف کنه اشتباه کرده
  • مهدی جهان ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام.لطفا کسای که گرفتن ودارن ازش استفاده میکنن نظر بدن.که ما بتونیم تصمیم بگیریم. نیسان ابی بگیریم یا پادراپلاس
  • امران ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    7 2
    پادرا پلاس خوبه چون من یکیش رو خریدم از سایپا می خوام بفروششم خرابش نکنید وقتی فروختم هر چی خواستید دربارش تعریف کنید
  • برومند ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 0
    به نظرمن پادراازنیسان خیلی بهتره هرکی میخوادزودتردیسک کمربگیره نیسان بخره
  • مهران ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    5 0
    به نظر من پادرا خیلی بهتر از نیسان آبی هست هم برای کار هم به عنوان سواری علت استقبال کم مردم از پادرا موتور مشترک با نیسان هست که قطعا باعث شکست پادرا میشه اما اگر موتور دیزل نیسان روش نصب بشه افزایش قیمت نداشته باشه و مدل دوکابین هم عرضه بشه اون وقت درخواست خرید به حدی میشه که شرکت سود خیلی عالی می‌تونه داشته باشه در غیر این صورت کمتر کسی سمتش میره
  • کامیار ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    6 0
    من خیلی پیامها و کسانی ک پادرا خریدن رو پیگیر شدم دوستان. پادرا ارزش خرید داره به عنوان خودروی هم سطح نیسان. ولی نه برای کار و جاده. ۱-نیسان تمام لوازمش تو بقالی ام پیدا میشه. ۲-هزینه لوازم در صورت بروز مشکل پایینتره. ۳-اعتماد نداشتن مصرف کننده.مث شوکا یا ال نود وانت امکان توقف محصول بالاس که بعد رو دست ادم میمونه یا لوازم گیر نمیاد. ۴-پادرا فقط خدمات داخل کابین داره که نیسان رو با هزینه ای حدود ۲۰میلیون میشه راحت تر و آپشن دار کرد. *در کل پادرا خوبه ولی تو این کشور امکان توقف تولید داره و در صورت صدمه هزینه بالا* ⚠من خودم دلم با پادراس ولی نیسان رو ترجیح دادم برا کارم⚠
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    12 0
    از سال ۹۵ تا خرداد ۱۴۰۰ نیسان داشتم بخدا کلی کمر دردو گردن درد و چیزای دیگه پیدا کردم به معنای واقعی جونمو گرفت پادرا خیلی بهتره مگه میخای چند سال زندگی کنی که نیسان ابی عذابت بده بخدا کت و کول برام نمیزاشت بعد هر سرویس
  • حامد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    11 0
    پادراپلاس فوق العاده س کابینش حرف نداره مسیر طولانی خستگی نداره من کارمم سنگینه بارای غیر استاندارم میزنم منکه هیچ مشکلی ندیدم تو این ۱ سال دوستان اینم مثل تیبا که اولش اومده بود کسی نمیخرید الان سر تیبا جنگه چون پادرا پلاس الان بازارش گرم نیس هم قیمت نیسان فقط کافیه چند نفر استفاده کنن بگن خوبه قانون ایران اینطوریه اون موقعس که همه هجوم میارن پادرا قیمتش بالاتر از ایناس دوستانی که خریدید نگه دارید بازارش گرم بشه مثل دناپلاسی که یادمه اولش همه مسخره میکردن الان واسه اتوماتش ۵۰۰ تومن میدم عوام نباشید
  • حیدری اصل ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    14 3
    با سلام، ۳ سه دلیل مهم برتری نیسان نسبت به پادرا; دلیل اول، تنوع تولید نیسان در ۳ سه مدل دیزل گازوئیل، دوگانه کارخانه فابریک، بنزینی اپشنال، درحالی که پادرا پلاس فقط بنزینی تولید می‌شود که اصلا صرفه اقتصادی ندارد، مصرف بنزین ۱۴ لیتربا بار. دلیل دوم، ظرفیت سرنشین نیسان ۳ نفر چاق یا ۴ نفر لاغر جا میشه بشینن جلوش مثل کامیون ها اما پادرا مثل وانت پرایده ۱۵۱ هست دونفره، در ضمن وقتی راه طولانی می روید روی صندلی یک تیکه بزرگ نیسان میشه بخوابید ولی پادرا نمیشه. دلیل سوم، قطعات بسیار فراوان و ارزان نیسان هست که کاملا مشخصه سپر نیسان استحکام بیشتری نسبت به پادرا داره ، برای وانتی که ۳ تن بار میزنه سپر محکم لازمه، موتور و گیربکس هردو یورو ۵ هستند استاندارد الایندگی هردو یکسانه مشکل محیط زیست و آلایندگی هوا هردو یکسانه.
  • حامد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    20 1
    5 سال با نیسان کار کردم انگار با فرقون بار میبری ۱ ساله پادرا پلاس گرفتم خستگی نداره قدرتشم همونه تازه شاسیش ۱۷ سانت درازتر از شاسی نیسانه که سر پیچ تعادل بیشتری نسبت به نیسان داره و همچنین گاردان ۱۰ سانت بلندتر از نیسانه فاصله لاستیک عقب و جلو هم بیشتره از نیسانه کلی مزیت داره جایی هم بخوای بری میشه رفت با نیسان آبرو آدم میره هم اینکه خسته میکنه تویوتا هایلوکس ۲ میلیارد قیمتشه نه صندلیش جلوش یه تیکه س نه سپر جلوش آهنیه بعد طرف میاد تو کل سایتا میگه سپر پلاستیکی پادرا نمیتونه بار ببره آخه آدم عاقل مگه میخوای بار بذاری رو سپرش عقبش همونه نیسانه دیگه چه مقایسه ای میکنید آخه وقتی سوار نشدید مگه کامیون خریدی ترانریت بار ببری که بخوای شبا بخوابی توش که صندلیش یه تیکه باشه کلا ۳۰۰ میلیون داری پول میدی ۳ میلیارد که ندادی عزیزم بعد میگی توش کوچیکه اون داشبورد پادراپلاس که بذاری تو نیسان کلا پر میشه توش نیسان داشبوردی نداره اصلا تصادفم کنی فرمون تو سینه ت مردی له شدی ولی پادرا امنیت جانی داره انقد بفکر قالپاق و بوق ۱۰۱۱ ترسوندن مردم تو خیابون با نیسان گاوی نباشید یکمم بفکر جون خودتون باشید ...
  • راستگو ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    11 2
    اینقدر فکر و بحث نکنید، یکلام ختم کلام وانت شوکا و وانت پادرا قبلی مدل ۹۶ ۹۷ متوقف شدند چون فقط بنزینی تولید شدند و هیچ صرفه اقتصادی نداشتن و مردم هم نخریدن تا متوقف شدن بجز یه عده ادم ساده که گول قیافه و نمایشگاه دلال ها رو خوردند.
  • سهیل ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    12 2
    نیسان در ۳ مدل مختلف نیسان دیزل و نیسان اپشنال دوگانه کارخانه و نیسان اپشنال بنزینی تولید میشه ولی پادرا فقط در مدل بنزین تولید میشه که اصلا صرفه اقتصادی ندارد خصوصا که موتور پادرا بدون بار صدی ۱۴ و با بار کامل ۲ تن صدی ۱۶ بنزین می سوزه. پادرا فقط در نمایشگاه دلال ها پیدا میشه که مردم ساده گول قیافه رو بخورند.
  • مهراب ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    15 2
    پادرا پلاس پلاستیکی مثل وانت شوکا و وانت پادرا قبلی مدل ۹۶ ۹۷ متوقف میشه، قبلا شده الان هم میشه چون تولید پادرا فقط بنزین سوز اصلا صرفه اقتصادی ندارد چون موتور بنزینی خالی بدون بار صدی ۱۴ و با بار کامل ۲ تن صدی ۱۷ می سوزد صد در صد مطمئن باشید، پادرا ماشین نمایشگاه دلال هاست اصلا برای کار مناسب نیست با کوچکترین ضربه سپر کنده میشه اونم با بار ۲ تن که خیلی سنگینه.
  • اکبر ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    14 2
    این اتاق بدرد نیسان نمی خورد قبلا هم اتاق وانت شوکا و وانت پادرا قبلی گذاشتن روش ولی متوقف شدند ، کاری که نیسان انجام میده ۳ تن بار بردن است این پادرا پلاس اگه با یه پراید تصادف کنه سپر پراید کمتر اسیب می بینه تا پادرا با این قطعات گران و نایاب چینی ، نیسان در سه مدل دیزل و اپشنال دوگانه کارخانه و اپشنال بنزینی مشتری بیشتر از پادرا فقط بنزین سوز دارد.
  • بهرادیان ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    18 2
    وانت پادرا مدل ۹۶ و ۹۷ متوقف شد و وانت شوکا هم قبلا متوقف شده بود، این پادرا پلاستیکی هم مثل همونا متوقف میشه چون تنوع تولید نیسان در سه مدل مختلف نیسان دیزل ۲۸۰۰، نیسان دوگانه کارخانه آپشنال، نیسان بنزینی اپشنال بسیار بیشتر از پادرا فقط بنزینی هست.
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    13 2
    پادرا مثل وانت شوکا هست که قبلا متوقف شد صرفا برای نمایشگاه دلال ها خوبه که مردم رو با قیافش گول بزنن
  • رضا خان ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    14 3
    پادرا عیب فنی دارد لاینحل داره، کاملا درسته طول گاردان پادرا ۱۲ سانت بلند تر نیسان هست که افزایش طول گاردان باعث افزایش لرزش و صدای لرزش اتاق میشه. همه ی کسانی که ماشین دف عقب داشتن قبول دارن، گاردان بلند باعث افزایش لرزش و صدای اتاق میشه.
  • فرشاد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    15 0
    قشنگ معلومه دادا ک ۸ نفری ک تعریف زامیاد کردن یک نفر هستی .دو سال دیگه همین پادرا دویست میلیون از زامیاد گرونتر میشه .زامیاد فرمون تو سینه ادمه بدرد بار نمیخوره سرپیچ چپ میکنه بدون بار ترمز نمیگیره صندلیش یک تیکه است ک خیلی زشت و قدیمیه .اسمشم بد در رفته زامیاد بخری فوق لیسانس هم باشی بیسواد حسابت میکنن و میگن گوسفنداتو فروختی اینو خریدی ک شهر رو ببینی فقط .من قصد خرید نیسان دارم و حدود ۱۸۰ دارم دنبال شوکا یا پادرا هستم ولی متاسفانه تو ایران تنوع وانت نیسان کمه شوکا کلا دوسه مدل داره پادرا هم همینطور.گریه ام میگره وقتی فکر میکنم ک بجز زامیاد هیچ نیسانی با این پول نمیتونم بخرم چون اریسان ک کلا ۱۰۰۰ کیلو بار بزنی از وسط نصف میشه پیکان وانت هم همینطور با قدرت ۴۸ اسب بخار واسه باقالی فروشی خوبه
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    7 1
    سلام سازنده این ماشین دارد می گوید از نظر موتور قدرت بانیسان فرقی ندارد از نظر رفاهی پاپرت بهتر شده مثل اینکه ما ملت را خوبی نیامده آقایان محترم همان نیسان را بروز کردن بهتر کردن آیا هر بهتر است یا قاطر کلی زحمت کشیده شرکت تا از نظررفاهی برای شما و امکانات بازیگو50سال پیش بهتره است موتور گیربکس فرقی نداردعزیرفقط رفتی شما در اپرا بهتر شده قدرت همان است
  • فرشید ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    7 1
    یه چرخ پادرا می ارزه به نیسان گاوی حداقل آبروتو نمیبره هرچند یه سری از عزیزان وقتی اسم نیسان گاوی میاد انگار کارخونش به اسم پدرشونو یجوری تعصبشو میکشن در ضمن اونایی که میگن پلاستیکیه مگه تو اتاق نیسان گاوی بار میزنید که تو این نمیشه زد داداش من چرا نمیخواید کولرو بگیرید تابستون لنگ نندازی رو کلت چرا انقد تعصب پیکان و نیسان گاوی رو میکشید لیاقت داشته باشید خب چی میشه مگه؟