1.4 میلیون خودرو تولید و عرضه گردد، قرعه کشی برچیده می شود

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: چنانچه یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار ایران عرضه شود به قرعه کشی نیازی نخواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، منوچهر منطقی، با اعلام این خبر در خصوص برنامه‌های وزیر صمت برای صنعت خودرو گفت: وزیر صمت به‌ درستی حذف تدریجی قرعه‌کشی در سال 1401 را مطرح کرده‌ است و در ماه‌های آینده متناسب با افزایش عرضه خودروهای مختلف، پاسخ مناسبی به تقاضای بازار داده می‌شود.

وی افزود: وقتی برای تقاضا عرضه کمی وجود دارد، به‌طور طبیعی قیمت بالا می‌رود و قیمت عرضه کارخانه با بازار، فاصله معناداری پیدا می‌کند

منطقی با بیان این‌که افزایش عرضه یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش قیمت خودرو است، تصریح کرد: محاسباتی انجام شد تا نشان دهد چقدر خودرو باید عرضه شود تا نیازی به انجام قرعه‌کشی نباشد و بر اساس نتایج آن محاسبات، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: این محاسبات نشان داد که اگر یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو به بازار ایران عرضه شود به قرعه کشی نیازی نخواهد بود، پس تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو برای امسال هدفگذاری شده است تا عرضه و تقاضا به هم نزدیک شود.

منطقی در ادامه یادآور شد: با این افزایش عرضه، هرچقدر جلوتر برویم تعداد خودروهای بیشتری از شمول قرعه‌کشی حذف خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که حتی برخی خودروها نیز به‌صورت فروش اقساطی عرضه شوند و اکنون نیز برخی خودروسازان خودروهای خود را به‌صورت نقد و اقساط ارائه می‌دهند.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند تدریجی حذف قرعه‌کشی‌ها، توضیح داد: این موضوع در طول سال تحقق خواهد یافت و مربوط به ابتدای سال نیست، بلکه به‌مرور و با افزایش عرضه خودرو، تعادل در بازار عرضه و تقاضا به وجود خواهد آمد و هرچقدر به انتهای سال نزدیک‌تر شویم، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی حذف می‌شوند.

کد خبر 137605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha