3 اقدام سایپا در افزایش کیفیت سایپا شاهین / تغییر ارگونومی صندلی‌های شاهین با الگوبرداری از C3

از اواخر سال 1400 و پس از تغییرات مدیریتی در دو خودروسازی بزرگ کشور، کیفی سازی محصولات داخلی آغاز شده است که در سایپا این کار با سدان شاهین و رفع برخی از نواقص این محصول پرچمدار شروع شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هر چند مبحث کیفی سازی و افزایش کیفیت خودروهای داخلی از گستردگی زیادی برخوردار است و انجام آن حمایت و همکاری سایر بخش‌های زنجیره تامین را می‌طلبد اما برخی اقدامات می‌تواند در افزایش کیفیت خودروهای داخلی و به تبع آن افزایش رضایت مشتریان مفید واقع شود.

افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل از اواخر سال گذشته و پس از اعتراض مقام‌های ارشد نظام و نارضایتی شدید مردم از کیفیت خودروهای داخلی به طور جدی در ایران خودرو و سایپا آغاز شده است.

این دو شرکت هر کدام تلاش دارند تا با راهکارهایی به افزایش کیفیت خودروهای تولیدی اقدام کنند اما بر اساس اخبار منتشر شده گویا سایپا در این مسیر قدم های بیشتری برداشته است.

چندی پیش بود که محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از کاهش صدای ورودی به کابین سایپا با انجام اقدامات فنی در خط تولید خبر داد اما این همه ماجرا در خصوص افزایش کیفیت سایپا شاهین نیست.

 

رنگبندی سایپا شاهین



همانطور که شما نیز می‌دانید درصد بالایی از ایرادهای خودروهای تولید داخل به ضعف در مونتاژ و سرهم بندی قطعات مربوط است که موجب نارضایتی مشتریان می‌شود.

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار پرشین خودرو از مدیران ارشد سایپا، افزایش کیفیت سایپا شاهین تنها به رفع صدای اضافه پیشرانه و کابین خلاصه نمی‌شود.

با مطالعه انتقادات مالکان سایپا شاهین و آگاهی از مهمترین ایرادهایی که مشتریان نسبت به سایپا شاهین مطرح کردند، کیفیت پایین و ارگونومی نامناسب صندلی‌های سایپا شاهین از مهمترین عوامل نارضایتی خریداران بوده است.

سایپا در اقدامی با تعویض صندلی های سایپا شاهین و استفاده از طراحی و ارگونومی صندلی زانتیا و سیتروئن C3 این ایراد که موجب خستگی و ناراحتی سرنشینان شاهین می‌شد، برطرف کرده است.

سایپا همچنین از رفع نقص موتور شیشه بالابرهای شاهین به عنوان یکی از دیگر از اقدامات این شرکت در خصوص افزایش کیفیت سایپا شاهین خبر داده است چرا که شیشه بالابرهای پیشین موجب نارضایتی خریداران شده بود.

در مجموع می‌توان گفت که کاهش صدای پیشرانه و کابین، تغییر ارگونومی صندلی‌های سایپا شاهین و رفع نقص شیشه‌بالابرهای شاهین، سه اقدام اصلی سایپا در رفع نواقص سدان شاهین است هر چند اقداماتی هم بر روی بهتر بازوبسته شدن دربهای شاهین اعمال شده است.


خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 137789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پلنگی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    کارتون پول گرفتن و دروغ نوشتن هست. تا جیب بقیه مردم رو مثل ما خالی کنید. این ... کیفیتش در حد پراید هم نیست