فیدلیتی برقی در سال 1402 به بازار می آید

مدیرعامل شركت بهمن موتور با تاکید بر اینکه واردات خودرو اثر منفی بر تولیداتشان ندارد، از برنامه عرضه محصولات جدید این خودروساز به بازار از جمله فیدلیتی برقی و سدان ریسپکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمد ضرابیان در نشست خبری شرکت بهمن موتور با موضوع "اقدامات توسعه ای بهمن موتور در سال 1401 " که در حاشیه اولین روز از چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران برگزار شد، اظهار داشت: گروه بهمن نه تنها مخالفتی با واردات ندارد بلكه از آن استقبال می كند اما با توجه به مشكل تامین چیپست و قطعات الکترونیکی در سطح جهان نباید در این زمینه شتاب زده عمل كرد.

برای واردات خودرو نباید شتاب زده عمل کرد

وی با تاکید بر اینکه در موضوع واردات خودرو باید براساس یک رویکرد معقول و منطقی عمل شود، افزود: واردات خودرو تاثیری بر تولیدات ما نخواهد داشت چرا که قیمت محصولاتمان ارزنده است و ما نیز سعی می کنیم در قیمت گذاری از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم.

ضرابیان با بیان اینکه واردات خودرو باعث ایجاد شرایط رقابتی می شود، به مشکل تامین قطعات و اجزای الکترونیکی خودروها در دنیا اشاره کرد و افزود: شرکت های بزرگ خودروساز دنیا اعلام کرده اند که این بحران تا اواسط سال 2023ادامه خواهد داشت و یک معضل اساسی و جدی در جهان محسوب می شود. در نتیجه اینکه عنوان می شود طی ماههای آینده تعداد مشخصی خودرو وارد کشور خواهد یا یک بحث هیجانی است و یا از مدتها پیش برای آن اقدام شده است.

 

ضرابیان



به گفته مدیرعامل بهمن موتور باید دید واردات خودرو در چه بازه زمانی اتفاق می افتد چرا که فرایند ثبت سفارش و واردات زمانبر است.

30 درصد هزینه خودرو مربوط به نهادهای دولتی است

ضرابیان در ادامه با توجه به موضوع قیمت محصولات این شرکت در سال جاری به تغییر نرخ ارز مرجع و افزایش هزینه خدمات گمرکی در این ارتباط اشاره کرد و گفت: امسال با تصمیماتی در حوزه نرخ ارز مرجع گمرکی و حقوق و دستمزد مواجه بودیم که ما نقشی در آن نداریم چنانچه تغییر نرخ ارز بیش از 500 درصد افزایش داشته است اما در مقابل، تعرفه واردات فقط 20 تا 30 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه 30 درصد بهای خودرو که توسط مصرف کنندگان پرداخت می شود مربوط به سازمان‌های دولتی است، تصریح کرد: 30 درصد از بهای خودرو ناشی از هزینه های دولتی اعم از عوارض و خدمات گمركی، مالیات شماره گذاری و ارزش افزوده است و 70 درصد از هزینه خودرو نیز شامل قیمت مواد اولیه، هزینه های تولید و حفظ پایداری و خدمات پس از فروش می شود.

نمی‌خواهیم هزینه نقدینگی را از جیب مشتری پرداخت کنیم

مدیرعامل بهمن موتور با تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم هزینه نقدینگی را با فروش بلند مدت از جیب مشتری پرداخت کنیم، به طرح عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش اشاره و بیان کرد: با فروش محصولاتمان به روش قرعه کشی موافق نیستیم و معتقدیم قرعه کشی به فرایند رسیدن محصول به دست مصرف کننده واقعی کمک نمی کند.

ضرابیان تصریح کرد: البته در فروش محصولات از طرق سامانه یکپارچه وزارت صمت از قانون تبعیت خواهیم کرد اما پیگیری‌های حقوقی و قانونی را نیز انجام خواهیم داد.

وی در ادامه به با اشاره به فعالیت های این شركت در سال جاری به اهمیت ساخت ون اینرودز برای قشر خاصی از بازار خودرو پرداخت و گفت: خوشبختانه یكی از محصولات عرضه شده بهمن موتور در سال جاری ون اینرودز است كه با استقبال خوبی در نمایشگاه مواجه شده است.

فیدلیتی پرستیژ در نیمه دوم امسال عرضه می شود

مدیرعامل بهمن موتور همچنین از عرضه خودروی سدان رسپکت و دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ در سال 1401 خبر داد و افزود: در سال جاری خودرو سواری رسپکت و سپس دیگنیتی پرستیژ و در نیمه دوم امسال، فیدلیتی پرستیژ به بازار عرضه خواهد شد.

ضرابیان افزود: بهمن موتور قصد دارد نسخه جدیدی از فیدلیتی پرایم را با فیس متفاوت و گیربکس جدید و در ادامه نیز نسخه لوکس تر فیدلیتی پرستیژ را به بازار ایران عرضه کند و در سال 1402 نیز خودروی فیدلیتی برقی را به بازار عرضه می کنیم.

مخالفت جدی بهمن موتور با فروش خودرو به روش قرعه کشی

در ادامه این نشست امیر میرمنصف قائم مقام فروش و حدمات پس از فروش گروه بهمن با بیان اینکه طرح قرعه‌ کشی وزارت صمت در شان مشتریان ما نیست، گفت: روش‌های فعلی فروش خودرو که در ایران اجرا می‌شود در هیچ جای دنیا نیست. در دنیا فروش خودرو مبتنی بر بازاریابی است. ما روش جاری را قبول نداریم.

 

میرمنصف



وی همچنین به موضوع واردات خودرو و تاثیر آن بر جریان تولید این شرکت پرداخت و افزود: ما به قوانین مصوب در این زمینه احترام می گذاریم و هیچ وقت مخالف واردات نبوده ایم چرا که واردات اثری بر محصولات ما نمی گذارد همانطور که پیش از تحریم های مرحله دوم، بازار باز بود و حضور شرکتهای خارجی مشکلی ایجاد نمی کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه احساس خطر نمی کنیم، افزود: بخشی از سگمنت محصولات ما با واردات تامین می شود و متقاضیان کمی در رنج قیمتی خودروهای وارداتی وجود دارد.

به گفته میر منصف، خودروهای خارجی با قیمت 5000 دلار نمی توانند استانداردهای 85 گانه را پاس کنند.

وی همچنین در خصوص هدف گذاری شرکت برای عرضه محصولات جدید گفت: هدف گروه بهمن از عرضه محصولات جدید تغییر دیدگاه مردم نسبت به صنعت خودرو كشور و جلب رضایت آنها است.

افزایش داخلی سازی محصولات بهمن موتور در آینده

در ادامه نشست خبری بهمن موتور علی پورابراهیم، رئیس هیات مدیره بهمن موتور با توجه برنامه‌های توسعه‌ای گروه بهمن گفت: در سال‌های گذشته همواره به دنبال افزایش تولید بوده‌ایم. در حال حاضر ساخت بدنه و رنگ را به نحوی طراحی کرده ‌ایم که بتوانیم سالانه 60 هزار خودرو داشته باشیم.

وی با اشاره به تمرکز گروه بهمن بر ایجاد زیرساخت های خط رنگ و مجموعه مونتاژ خودرو طی سال گذشته، گفت: دستیابی به ظرفیت تولید 60 هزار خودرو محقق شده و با ساخت قطعات بدنه در داخل شاهد ایجاد ارزش افزوده در این بخش خواهیم بود.

وی با بیان اینكه راه اندازی خط پرس شاپ خودكفایی در مجموعه بهمن را افزایش داده است، افزود: با جایگزینی ربات های خط رنگ كیفیت رنگ محصولات ارتقا یافته و با ساخت قطعات بدنه انتظار می رود مجموعه بهمن به ارزش افزوده قابل قبولی دست پیدا كند.

گروه بهمن برای ساخت خودروی برقی برنامه دارد

در ادامه پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور نیز در خصوص بومی سازی محصولات این شرکت گفت: از ابتدای پروژه فیدلیتی ساخت قطعات آن در داخل در دستور کار قرار گرفت. به طوری تاکنون 25 درصد ان خودرو ساخت داخل شده و بومی سازی فیدلیتی نیز با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

 

نوری



وی تاکید کرد: هدف نهایی بهمن موتور در خصوص داخلی سازی فیدلیتی رسیدن به مرز 30 درصد تا پایان سال جاری و دستیابی به داخلی آن به 40 درصد تا پایان سال 1402 است.

معاون مهندسی شركت بهمن موتور همچنین با توجه به برنامه شرکت برای تولید و عرضه نسخه برقی محصول فیدلیتی در سال آینده گفت: با توسعه محصول در خانواده فیدلیتی، خودرو فیدلیتی پرستیژ را در 6 ماهه دوم امسال و نسخه برقی آن را سال 1402 به بازار عرضه خواهیم كرد.

به گفته نوری داخلی سازی محصول دیگنیتی با 20 درصد آغاز اما هدف گذاری شرکت 30 درصد داخلی سازی این محصول است و برای سدان ریسپكت نیز با 20 درصد داخلی سازی تولید آن شروع و اما تارگت برای این محصول دستیابی به 40 درصد داخلی سازی است.


خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 137943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha