کد خبر 138287
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
تویوتا غول بازیافت باتری شد

استارت‌آپ آمریکایی Redwood Materials اعلام کرد شرکت ژاپنی تویوتا موتور به جدیدترین غول صنعت خودرو تبدیل شده است که به طرح بازیافت و بازسازی باتری خودروهای الکتریکی خود می‌پیوندد.

به گزارش پرشین خودرو، Redwood Materials که شرکای آن شامل خودروساز فوردموتور و سازنده باتری Panasonic در حال ساخت یک اکوسیستم باتری حلقه بسته با هدف کاهش هزینه‌های خودروهای الکتریکی و کاهش وابستگی به مواد وارداتی و در عین حال کاهش اثرات زیست‌محیطی است.

تاسیسات جدید می‌تواند کارخانه باتری‌سازی ۱.۳ میلیارد دلاری تویوتا در کارولینای شمالی و همچنین کارخانه‌های باتری‌سازی فورد در تنسی و کنتاکی در کره‌جنوبی را تامین کند.

استرابل یکی از بنیانگذاران شرکت تسلا گفت که Redwood Materials تولید قطعات آند و کاتد را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ گیگاوات ساعت افزایش می‌دهد که برای تامین باتری برای یک میلیون خودروی برقی در سال کافی است و سپس تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰۰ گیگاوات ساعت می‌رسد که برای تامین ۵ میلیون خودروی الکتریکی در سال یا بیشتر کافی است.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، گفته است که سازنده خودروهای برقی انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۲۰ میلیون خودروی برقی بسازد، در حالی که کل تولید جهانی خودروهای برقی از جمله تسلا می‌تواند به ۴۰ میلیون برسد. استرابل گفت: Redwood Materials در حال بحث‌های مختلف با تسلاست اما هنوز نتیجه‌ای برای اعلام ندارد.

تویوتا بیش از دو دهه است که خودروهای الکتریکی هیبریدی را با نام پریوس تولید می‌کند. برخی از مدل‌های اولیه پریوس با میانگین طول عمر یک خودرو تقریبا ۱۲ سال، به پایان عمر مفید خود می‌رسند و هنگامی که از سرویس خارج می‌شوند، باتری‌های نیکل متال هیدرید آنها می‌توانند بازیافت شوند و موادی مانند نیکل و مس دوباره وارد زنجیره تامین باتری شوند که می‌توانند مواد خام استخراج شده از معادن را تکمیل کنند.

کد خبر 138287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha