ارزیابی تامین‌کنندگان ایران خودرو بر اساس شاخص‌های 4گانه

شرکت ساپکو،‌ اقدامات گسترده‌ای برای ارتقای رتبه سازندگان بر مبنای شاخص‌های چهارگانه ارزیابی شامل مهندسی، ساخت و تولید، لجستیک و عملکرد کیفی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت ساپکو به منظور دستیابی به اهداف طرح آزمون قطعات بر مبنای استانداردهای مدون طراحی خودرو و اهداف قیمتی، در فرآیندی جامع و مستمر، ارتقای رتبه سازندگان را به منظور حفظ عملکرد سازندگان رتبه A و ارتقای سازندگان رتبه B و C در دستور کار قرار داده است.

بر پایه این گزارش، هم‌زمان با ابلاغ دستورالعمل ارزیابی جامع پویای تامین‌کنندگان، با اجرای اقدامات بهبود متنوع اعم از اعلام هشدار تنزل رتبه به سازندگان، ابلاغ کارت زرد و قرمز در خطاهای کیفی، اعمال بلوکه‌های مالی و جریمه‌های نقدی، ارجاع موارد کیفی به کلینیک کیفیت تامین‌کنندگان و در قالب دستورالعمل اقدامات تشویقی و بازدارنده تامین‌کنندگان، نسبت به ارتقای رتبه تامین‌کنندگان اقدام کرده است.

بر همین اساس و به منظور ارتقای سازندگان شبکه تامین ساپکو با رتبهC ، الزام برخورداری از سه شرط گواهی‌نامه استاندارد مشخصات فنی معتبر، بهره‌مندی از عملکرد مناسب در دو بعد کیفی و لجستیکی و کسب امتیاز ارزیابی مناسب به منظور ارتقای سازندگان رتبه C در سیستم رتبه‌بندی ساپکو در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل کمیته‌های عارضه‌یابی با همکاری گروه‌های تامین و هم‌افزایی مدیران تضمین کیفیت، ارتقای عملکرد کیفی سازندگان در حال پی‌گیری است.

گفتنی است، شبکه تامین‌ ساپکو، از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۱، با اجرای دستورالعمل ارزیابی جامع پویای تامین‌کنندگان، هم‌سو با طرح تحول کیفی ایران خودرو و کسب حداکثری رضایت مشتریان، روند ارتقای رتبه تامین‌کنندگان را با سرعت و جدیت طی کرده و تا پایان مهرماه امسال، اهداف این طرح بر اساس برنامه هدف محقق خواهد شد.

کد خبر 138442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha