با طرح جهش کیفیت ایران خودرو تیر مخالفان به خطا رفت / آمادگی زنجیره تامین برای اجرای طرح جهش کیفی ایران خودرو

ایران خودرو با تضمین قوای محرکه خودروی تارا ضمن احترام به مشتریان به آنها اطمینان داده است که در تامین کیفیت و ارائه خدمات در کنار آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، طراحی و تولید محصولات جدید با امکانات و تجهیزات و ایمنی روز، از اقداماتی است که با جدیت در گروه صنعتی ایران خودرو دنبال می شود ایران خودرو در همین راستا 279 پروژه ارتقای کیفیت در زنجیره تولید خودرو را در سال جاری تعریف کرده است.

در این مسیر ایران خودرو با فراهم کردن بستر های به روز، طرح تحول کیفیت را با تضمین عملی آغاز کرده است حرکتی که در گام نخست به واسطه به روزرسانی و ارتقاء خطوط تولید موتور و گیربکس خودروی تارا تولیدی از ابتدای تیرماه استارت زده شده است و شامل تضمین 6 ماهه قوای محرکه خودرو تارا و ارائه بسته های جبرانی در این زمینه می شود؛ طرحی که به گفته مدیران این شرکت به زودی محصولات دیگر را وارد این چرخه کیفی خواهد کرد و می تواند مشتریان را از مراجعه به دلیل مشکلات فنی به نمایندگی ها بی نیاز کند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با توجه به آغاز طرح جهش کیفی در ایران خودرو، کیفیت را راهی بی پایان دانست و گفت: به هر میزان خودروسازان در حوزه کیفی سازی تولیدات حرکت کنند باعث رضایت بیشتر جامعه از محصولات داخلی خواهد شد.

آمادگی زنجیره تامین برای اجرای طرح جهش کیفی ایران خودرو

محمد رضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو طرح جهش کیفی ایران خودرو را آغاز حرکتی مثبت در راستای ارتقای کیفیت در صنعت خودرو کشور اعلام کرد و افزود: ایران خودرو با تضمین قوای محرکه خودروی تارا ضمن احترام به مشتریان به آنها اطمینان داده که در تامین کیفیت و ارائه خدمات در کنار آنها خواهد بود.

 

محمدرضا نجفی منش



وی همچنین با بیان اینکه اجرای طرح جهش کیفیت ایران خودرو گامی مثبت در جهت افزایش میزان رضایتمندی از طریق تولید خودروهای دارای کیفیت و گارانتی معتبر خواهد بود، تصریح کرد: در اجرای طرح جهش کیفی ایران خودرو زنجیره تامین آمادگی کامل دارد تا قطعات هر خودروی با کیفیتی که خودروسازان طراحی و مشخصات فنی آن را ارائه می دهند تولید و تامین کند؛ حرکتی که در صورت تامین به موقع مالی قطعه سازان ضمن ترغیب سازندگان در اجرای این مهم، باعث تداوم در بهبود کیفی خواهد شد.

مقابله با پدیده خود تحقیری در صنعت خودرو

رئیس انجمن همگن قطعه سازی کشور با اشاره به اینکه افزایش مدت زمان گارانتی خودروها بیانگر اطمینان خودروسازان به محصولاتشان است، افزود: طرح جهش کیفی و تضمین قوای محرکه خودرو تارا اگر چه اقدام بسیار خوبی است اما معتقدم نتایج کسب شده از اجرای برنامه های کیفی ایران خودرو باید با اعلام شاخص ها در اختیار مردم قرار گیرد.

نجفی منش در ادامه با ابراز تاسف از برخی حرکت ها در جهت کوچک شمردن صنعت خودرو کشور تصریح کرد: متاسفانه برخی با پدیده خود تحقیری صنعت داخلی تمام تلاش شان بر این است که دستاوردهای صنعت خودرو داخلی را زیر سوال ببرند از این رو با اجرای برنامه های مستمر کیفی در شرکتهای خودروساز می توان با این نوع حرکت ها مقابله کرد.

طرح جهش کیفی ایران خودرو بهانه را از دست مخالفان صنعت خودرو گرفت

وی با اشاره به روند افزایش فشارهای تحریمی صنعت خودرو ایران از سوی دولت آمریکا در سالهای اخیر افزود: تحریم ها اگر چه با هدف وارد کردن ضربه های سنگین به صنعت خودرو ایران از حدود 4 سال قبل شدت گرفته است اما عده ای در داخل با انواع فشارهای نامتعارف و هم سو با جریان تحریم های آمریکا به دنبال زمین زدن صنعت خودرو کشور هستند.

وی با بیان اینکه باید بهانه را از دست مخالفان صنعت خودرو کشور گرفت، تاکید کرد: به هر میزان با اجرای طرح های کیفی، کیفیت تولیدات داخلی که امروز مورد نقد جدی قرار گرفته، بهبود یابد و نتایج آن به استحضار مردم و مسئولان رسانده شود باعث می شود تیر مخالفان این صنعت به خطا برود و صنعت خودرو ایران به خوبی در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کند.

این مقام مسئول در حوزه قطعه سازی کشور همچنین این اقدام ایران خودرو را موجب ترویج فرهنگ تولید ناب و با کیفیت دانست و اظهار کرد: وقتی ایران خودرو به مشتری در مورد کیفیت محصولات اطمینان می دهد، این اقدام موجب توسعه فرهنگ حرکت در مسیر تولید ناب و نتایج خوبی در این بخش خواهد شد.

کیفیت بدون گذر از محصولات قدیمی محقق نمی شود

نجفی منش در ادامه با ارائه راهکارهایی برای گسترش چنین طرح هایی در صنعت خودرو کشور بیان کرد: باید این گونه طرح ها در حوزه کیفی سازی تولیدات تبدیل به حرکتی عمومی در این صنعت شود و از تمام حوزه ها از خودروساز و قطعه ساز و دانشگاهها و مراکز دانش بنیان در کنار هم قرار گرفته و این حرکت را به پیش ببرند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کیفیت بدون گذر از محصولات قدیمی محقق نمی شود، تصریح کرد: این اقدام ایران خودرو در تضمین کیفی محصولات نشان از توانمندی صنعت خودرو کشور است گرچه این طرح ها صرفا برای خودروهای جدید ممکن است و برای خودروهای قدیمی که در آستانه خروج از تولید هستند این طرح ها پاسخگو نخواهد بود.

وی در پایان با اشاره به هجمه های بی سابقه اخیر از سوی رسانه ها و نمایندگان ملت و مسئولان به این صنعت خواستار توقف این هجمه ها به صنعت کشور شد و خاطر نشان کرد: امروز همه دستگاهها باید به دنبال این مساله باشند که چگونه و با چه راهکارهایی می توان اوضاع تولید در این صنعت را بهبود بخشید و محصولات با کیفیت و به روزتری به بازار داخل عرضه کرد جریانی که قطعا به نفع کشور خواهد بود.

 

کد خبر 138445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha