آغاز خط طراحی مشترک در محصولات ایران‌خودرو با ری‌را

ری‌را با طراحی جذاب و جدید خود نه تنها نشانه‌ای از عزم ایران خودرو برای ورود به دوره‌ای جدید است بلکه تاییدی بر استفاده ایران خودرو از زبان طراحی جدید در این دوره است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پروژه K125 گروه صنعتی ایران خودرو که در نهایت ری‌را از دل آن متولد شد هر چند در دوره مدیریت پیشین ایران خودرو استارت خورده و حتی تصویری از طراحی نهایی آن برای سهامداران این شرکت در مجمع سالانه به نمایش درآمده بود اما آنچه را در نهایت به عنوان محصول تولیدی این پروژه به چشم دیدیم در دوره جدید مدیریت این شرکت به دست آمده است.

پروژه K125 در ابتدا با زبان طراحی دنا و تارا به سوی تولید محصول نهایی پیش می‌رفت که در تصویر منتشر شده از پروژه نیز این شباهت به خوبی به چشم می‌آمد اما تغییرات مدیریتی کلان در این شرکت این پروژه را نیز متحول کرد.

با وجود اینکه سر و شکل محصول نهایی پروژه K125 مشخص شده بود اما در اقدامی شجاعانه طراحی خودرو تغییر کرد و دلیل آن نیز بسیار معقول و آینده‌نگرانه بود.

مدیریت ارشد این شرکت با درنظر گرفتن زمان عرضه نهایی محصول به این نتیجه رسیدند که تا آن برهه زمانی طراحی خودرو جذابیت بصری خود را از دست خواهد داد و به همین دلیل نیز تغییرات در طراحی خودرو آغاز و در نهایت به ری‌را ی امروزی رسید.

 

ری را



طراحی کنونی ری‌را نیز با در نظر گرفتن آیتم زمان عرضه خودرو بسیار هوشمندانه انجام شده است چرا که در سال‌های آینده طراحی خودروها به سمت چراغ‌های باریک کشیده سوق پیدا می‌کند و ایران خودرو به خوبی این موضوع را در نظر گرفته است.

طراحان ری‌را در مرکز تحقیقات ایران خودرو با بررسی طراحی محصولات خودروسازان بزرگ دنیا به این نتیجه رسیدند که طراحی فعلی ری‌را همان چیزی است که صنعت خودرو ایران به آن نیاز دارد؛ خودرویی اسپرت با طراحی جسورانه و به‌روز.

هر چند تغییرات این چنینی هزینه‌هایی نیز به شرکت تحمیل می‌کند اما این هزینه‌ها نسبت به طراحی محصول توسط شرکت‌های خارجی بسیار ناچیز است.

در خصوص طراحی خودرو نیز هر چند برخی به شباهت‌های آن با محصولات چینی اشاره می‌کنند اما به دلیل تعدد محصولات در بازار خودرو، گریز از این شباهت‌ها اجتناب ناپذیر است.

به هر حال آنچه واضح است اینکه ری‌را سرآغاز زبان طراحی محصولات جدید ایران خودرو خواهد بود که بی‌شک رگه‌هایی از آن‌ را در سایر محصولات جدید این شرکت خواهیم دید.

ری‌را حلقه اول از زنجیر استمرار طراحی در محصولات ایران خودرو خواهد بود و آمده است تا نقص نبود یک زبان طراحی مشترک بین محصولات را برطرف کند.

بدون تردید در محصولات آینده ایران خودرو از این زبان طراحی بیشتر خواهیم دید و شنید.

کد خبر 138450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha