حضور پررنگ تجاری سازان در مشهد و شاهراه ترانزیتی به CIS

شرکت های خودروسازی کار و تجاری با استقبال از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در شاهراه ترانزیتی به کشورهای حوزه CIS حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ما، استان خراسان رضوی به واسطه قرار گرفتن در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط ترانزیتی کشور میزبان طیف گسترده‌ای از شرکت‌های حمل و نقل و خدمات پس از فروش خودروهای کار تجاری است.

نقش محوری خراسان رضوی در حمل و نقل داخلی و ترانزیتی كشور همواره موجب شده است تا نمایشگاه‌های خودروی برگزار شده این استان با استقبال طیف وسیعی از شرکت‌های فعال خودروهای کار و تجاری مواجه شود.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تا امروز توانسته نظر بسیاری از تجاری ‌سازان کشور را برای حضور پررنگ در این استان جلب نماید.

خراسان رضوی از مسیرهای اصلی تجارت غرب با شرق بوده و امروز نیز قرارگرفتن در محور تجاری و مبادلاتی شمال به جنوب، همچنان جایگاه تاریخی این این استان را حفظ کرده است.

منطقه علاوه بر تردد 25 تا 30 میلیون مسافر در سال، در ترانزیت و جابجایی بار و كالا نیز در رتبه های نخست كشور قرار داشته باشد.

وجود 539 كیلومتر مرز مشترك با تركمنستان و 302 كیلومتر با افغانستان و ارتباط و اتصال با بازار 100 میلیون نفری آسیای میانه موجب شده است استان خراسان رضوی نقش محوری در حمل و نقل و ترانزیت كشور داشته باشد.

از سوی دیگر این استان یكی از كوتاهترین و سهل ترین مسیرهای دسترسی كشورهای مزبور به كریدورهای ترانزیتی و آبهای آزاد است و چهار پایانه مرزی دوغارون، سرخس، لطف آباد و باجگیران مبادی اتصال با این كشورهاست.

استان خراسان رضوی در هر دو حوزه حمل و نقل داخلی و بین المللی دارای شركت ها و توان حمل و نقل مناسبی است و همین موضوع اصلی‌ترین دلیل استقبال تجاری سازان از نمایشگاه خودرو مشهد در بیست و دومین دوره برگزاری آن است.

هم اكنون در زمینه حمل و نقل بین المللی 132 شركت حمل و نقل و چهار پایانه مرزی و در حوزه حمل و نقل داخلی كالا 259 شركت و یك پایانه بار در این استان فعال است که لزوم توجه ویژه تجاری سازان به این استان را نمایان می‌سازد.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در روزهای 9 تا 12 شهریورماه امسال و از ساعت 16 تا 22 شب در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی استان، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان خواهد بود.

کد خبر 138728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha