کد خبر 139177
۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
 کمبود ریزتراشه گریبانگیر صنعت خودرو

مشکل تامین میکروچیپ ها، در مجموع تولید برنامه ریزی شده ۴.۲ میلیون خودرو در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش پرشین خودرو، کمبود بی‌وقفه ریزتراشه‌ها، 96700 خودروی دیگر را از برنامه‌های تولید خودروسازان در سراسر صنعت خودروسازی خارج کرده است. بر اساس جدیدترین تخمین‌هایی که از سوی AutoForecast Solutions منتشر شده کارخانه‌های تولید خودرو در مناطق مختلف جهان از جمله کشور چین که در اوایل سال میلادی توانسته بود تا حد زیادی از بحران عبور کند، در حال حاضر دچار مشکل شده اند.

کارخانه‌های چینی، تولید 8200 خودرو در هفته را از برنامه‌های خود حذف کردند ودر مجموع تولید از دست رفته کارخانه‌های چینی در سال جاری به 167600 خودرو رسیده است. اما گفتنی است در مدت مشابه سال در سال 2021، چین 10 برابر این رقم را از تولید خود را از دست داده بود.

کارخانه‌های آمریکای شمالی در این هفته تولید 54 هزار وسیله نقلیه را از برنامه خود حذف می‌کنندو از طرفی کارخانه‌های آسیایی خارج از چین تولید 25 هزار دستگاه خودرو را از دست خواهند داد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی به دلیل مشکل تامین میکروچیپ ها، در مجموع تولید 4.2 میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان را از برنامه‌های تولیدی خود در سال 2022 تا پایان سال جاری از دست خواهد داد.

کد خبر 139177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha