افزون بر ۴ میلیون خودرو در کشور دوگانه سوز است / ارائه پیشنهاد برای دوگانه سوز کردن خودرو‌های شخصی

بیش از چهار میلیون دستگاه خودرو در کشور، دوگانه سوز است که نشان می‌دهد، در ازای هر ۱۷۳۰ خودرو دوگانه سوز، یک جایگاه سی ان جی وجود دارد که نسبت به عرضه بنزین، وضعیت مطلوب تری را نشان می‌دهد؛ زیرا در ازای ۲۳ میلیون خودروی بنزین سوز، حدود ۴۲۰۰ جایگاه سوخت وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو، علی اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با اعلام این خبر اظهار داشت: برای عملیاتی شدن مصوبه هیئت وزیران در راستای توسعه صنعت سی ان جی، بر خودروسازان تکلیف شده که ۲۰ درصد محصولات خود را به صورت دوگانه سوز عرضه کنند که اگر این رقم محقق شود، می‌توان قول داد که یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرویی که در مصوبه بیان شده بود، دوگانه سوز شود.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار که مربوط به پایان سال ۱۳۹۸ است، چهار میلیون و ۱۳۰ هزار و ۲۳۴ دستگاه خودرو در مجموع، به طور کارخانه‌ای و کارگاهی دوگانه سوز شده اند که از این میان، حدود یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۲۳۴ دستگاه، به صورت کارگاهی، تبدیل شده اند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، همچنین گفت: در خصوص تبدیل کارگاهی رایگان خودرو‌های بنزینی به دوگانه سوز، این طرح مربوط به خودرو‌های عمومی است، اما پیشنهاد داده ایم که خودرو‌های شخصی هم بتوانند از این مزیت بهره‌مند شوند که اگر در دولت تصویب و ابلاغ شود، این اتفاق رخ خواهد داد. در بخش عمومی باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو را تبدیل وضعیت می‌کردیم که تاکنون، فقط حدود ۲۱۳ هزار دستگاه، محقق شده است.

وی افزود: شرایط ایمنی تا حد ممکن برای استفاده از سی ان جی ممکن است و همچنین بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱، به دنبال این هستیم که خودرو‌های دیزلی را در سطح عمومی، ال پی جی سوز کرده و سوخت آن‌ها را با گاز مایع تامین کنیم.

نژادعلی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون برخی افراد به استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو‌ها تمایل دارند و به صورت غیرمجاز از آن استفاده می‌کنند که طبق قانون بودجه، باید شرایط استفاده مجاز و استاندارد آن‌ها از این سوخت را فراهم کنیم و قرار است، به صورت آزمایشی یکی از استان‌ها را در این مسئله، در نظر بگیریم.

کد خبر 139204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha