ایران خودرو توانمندتر از همیشه در مسیر خودروساز شدن

نگاهی به فعالیت‌ های گروه صنعتی ایران خودرو در دوره جدید مدیریتی این شرکت نشان می‌دهد که اجرای پروژه‌هایی نظیر ریرا و TF21 این شرکت را در مسیر خودروساز واقعی شدن که آرزوی دیرینه این صتعت است، قرار خواهد داد.

/خبرنگار: فرشید آصفی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صنعت خودرو ایران هر چند قدمتی چندین دهه‌ای دارد اما بروز اتفاقات پرشمار و اقتصاد بیمار کشور از دستیابی این صنعت به آنچه لایقش بود جلوگیری کرد تا این صنعت با وجود تلاش‌هایی که در این سال‌ها انجام شد بیش از آنکه یک خودروساز واقعی باشد در قدوقامت یک مونتاژکننده قوی باقی ماند.

تصاویر کامل پروژه TF21 را اینجا ببینید

اما سال‌ها تلاش برای بقا در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و انزوایی که در مقاطعی بسیار شدید بر این صنعت تحمیل شد ایران خودرو را وارد مرحله جدیدی از دوران حیات خود کرده است.

در خصوص ری‌را که چندی پیش رونمایی شد هر چند مطالب زیادی نوشته شده است اما آنچه بدان پرداخته نشد، دروازه‌ای بود که به واسطه تولید ری‌را پیش روی ایران خودرو برای دستیابی به خودروسازشدن واقعی گشوده شد.

 

تی اف 21



ری‌را ایران خودرو را در مسیری قرار داد که تولید یک خودروی بومی با کمترین نیاز به تکنولوژی خارجی و بیشترین بهره‌گیری از توان داخلی را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار داده است.

این مسیر با پروژه TF21 این شرکت ادامه یافته است و بزرگ‌ترین نقطه قوت آن نیز پیش رفتن برنامه بر اساس استاندارد زمانی جهانی در تولید خودرو است. موضوع رعایت استاندارد زمانی در تولید خودرو از مهم‌ترین نکات در تولید اقتصادی یک خودرو است که ضمن تولید به صرفه خودرو از هدررفت منابع نیز جلوگیری می‌کند.

متاسفانه تا امروز نه تنها در صنعت خودرو بلکه در سایر صنایع راهبردی نظیر صنعت نفت و پتروشیمی نیز هرگز نتوانسته بودیم تا یک پروژه را در زمان مقرر و بر اساس زمان بندی اعلام شده پیش ببریم که این امر گویا در پروژه TF21 در حال منسوخ شدن است.

توسعه و تکوین پروژه‌ای در قدوقامت TF21 با این سطح استاندارد و با اتکا به دانش روز و بهره‌گیری از زیرساخت‌های علمی و فناوری موجود در کشور و نمایش نسخه پروتوتایپ آن در زمان مقرر نشان می‌دهد که ایران خودرو وارد دوره جدید از حیات این شرکت شده است.

امید دستیابی به آرزوی خودروساز شدن امروز از هر روز دیگری دست یافتنی‌تر شده است./

 

#فرشید_آصفی
 

کد خبر 139552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha