بهسازی کامل باند فرودگاه بین‌المللی مهرآباد

بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد با صرف ۷۵۰ میلیارد تومان و ظرف مدت ۱۵ ماه درحالی بهره‌برداری می‌شود که برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی، باند این فرودگاه بین‌المللی به‌طور کامل بهسازی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد امروز ۲۳ آبان ماه و با حضور وزیر راه و شهرسازی، سه پروژه بزرگ فرودگاهی در منطقه و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

در این مراسم، از بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به‌عنوان بزرگترین زیرساخت فرودگاهی در پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور بهره‌برداری می‌شود. این برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی است که باند فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به‌طور کامل بهسازی شده است. ارزش ریالی این پروژه ۷۵۰۰ میلیارد ریال بوده و ظرف مدت ۱۵ ماه به مرحله افتتاح رسیده است. از مشخصات این باند می‌توان به حریم (استریپ) و سامانه زهکشی نوین اشاره کرد.

عملیات انجام‌شده برای این پروژه بزرگ شامل بهسازی، نصب سیستم روشنایی باند، نصب تابلوهای راهنمای سطوح پروازی، نصب و راه‌اندازی چراغ‌های پاپی روی باند ۲۹L/۱۱R، خط کشی سطوح پروازی، وارسی پروازی سامانه ILS و سیستم زهکش و استریپ باند می‌شود.

پروژه دیگری که امروز کلید می‌خورد، ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر در سال است که آغاز طراحی و احداث آن از سوی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود.

پروژه سوم، احداث ساختمان پشتیان مرکز کنترل فضای کشور است که این پروژه نیز توسط وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی می‌شود.

کد خبر 139696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha