ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌ها و رقابتی‌کردن سهم بازار تامین‌کنندگان

مدیرعامل جدید ساپکو با تشریح برنامه‌های این شرکت در حوزه‌های طراحی مهندسی و تامین قطعات محصولات ایران‌ خودرو، با توجه به شرایط دشوار قیمت‌گذاری و کمبود نقدینگی، بر ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌ها و رقابتی‌کردن سهم بازار تامین‌کنندگان تاکید کرد.

به گزارش پرشین خودرو، بهروز غفاری، با بیان این مطلب اظهار داشت: رسالت اصلی ساپکو توسعه خودکفایی و تعمیق فعالیت‌های مبتنی بر طراحی و مهندسی استوار بوده و در همین راستا این شرکت باید محور جذب ایده‌های دانش‌بنیان، توسعه خودکفایی و فعالیت‌های مبتنی بر طراحی مهندسی با اولویت جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و خارجی باشد.

وی با اشاره به فرایندهای اصلی سازمان اعم از مهندسی، تامین، کیفیت و مالی، فرایندهای پشتیبان را تسهیل‌گر فرایندهای اصلی بر شمرد و واردات قطعات و مجموعه ها از خارج را غیرقابل قبول و جزء اولویت‌های خودکفایی ساپکو دانست.

غفاری بر تغییر ماهیت فعالیت‌های حوزه مالی به اقتصادی، تاکید و اظهار کرد: مدیریت مالی باید پی‌گیری از پروژه‌ها و تامین را مد نظر قرار داده و تراکنش‌های مالی شرکت ساپکو با ایران‌خودرو باید سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

وی بر ضرورت تخصیص سرمایه ثابت برای پروژه‌ها و فرایندهای توسعه‌ای تاکید کرد و افزود: انتظار از مدیران مالی این است که فعالیت‌های حوزه مالی بر مبنای سیاست‌گذاری‌ و تامین منابع مالی مناسب برای ساپکو باشد.

مدیرعامل ساپکو ادامه داد: برنامه‌ریزی در بسیاری موارد نیازمند بازنگری سیاست‌های تخصیص منابع است و تنظیم و کنترل سفارش‌ها توسط برنامه‌ریزی، ضامن بهبود سیاست‌های تخصیص منابع خواهدشد.

غفاری با اشاره به مشکلات ناشی از قیمت‌گذاری و کمبود نقدینگی بر ضرورت شناسایی نقاط بهبود توسط برنامه‌ریزی و پیشگیری از انباشتگی خریدهای خارجی و کمبودهای تامین و تولید تاکید کرد.

غفاری، تفکر تعارض توجه به کیفیت با افزایش تولید را غیر قابل قبول دانسته و گفت: اگر فرایندهای ارزیابی سازندگان در حوزه‌های مختلف مالی، اقتصادی، کیفیت، تولید و ... به درستی انجام شود و در انتخاب سازندگان دقت کافی مد نظر قرار گیرد، معایب کیفی کاهش یافته و رضایت حداکثری مشتری حاصل خواهد شد.

مدیرعامل ساپکو بر ضرورت بهره‌مندی از پتانسیل شرکت‌های بازرسی در فرایند انتخاب و ارزیابی سازندگان تاکید کرد و گفت: با سیاست‌گذاری درست و بررسی مسایل کیفی به صورت ریشه‌ای و بنیادی و رفع آن رضایت مشتری به دست خواهد آمد.

غفاری ادامه داد: با بهبود مستمر و شناسایی گلوگاه های تولید در زنجیره تامین شاهد روند افزایش تولید خواهیم بود.

وی با اشاره به سهم ۲۵ درصدی خودروساز در فرایند تولید با یادآوری اهمیت جایگاه زنجیره تامین در فرایندهایی نظیر کیفیت، تیراژ، قیمت تمام شده و خودکفایی بر ضرورت مدیریت و ظرفیت‌سازی زنجیره تامین توسط ساپکو تاکید و اظهار کرد: ساپکو سهم ۷۰ تا ۷۵ درصدی در مدیریت زنجیره تامین و ارتقای سطح تولید، کیفیت، خودکفایی، طراحی و مهندسی زنجیره تامین را ایفا خواهد کرد.

غفاری د پایان توسعه سیاست‌های خودکفایی به سمت زنجیره تامین را ضروری دانست و بر کاهش تهدیدها و تبدیل آن‌ها به فرصت از گذرگاه تبدیل ساپکو به مرکز خودکفایی و توسعه فعالیت‌های دانش بنیانی و مهندسی تاکید کرد.

کد خبر 139732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha