ساماندهی امدادخودروها در تهران با جلوگیری از تردد یدک‌کش‌های غیرمجاز

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ساماندهی امدادخودروها در بزرگراه‌های پایتخت خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ علی اصغر شریفی با اشاره به فعالیت امدادخودروها در شهر تهران اظهارکرد:‌ ما دو نوع یدک‌کش داریم یکی مربوط به زمانی است که خودرو با چهار چرخ خود قابل حرکت است، این خودروها با بکسل ثابت کشیده می‌شوند، در این حالت حتماً باید یک نفر که توانایی هدایت وسیله نقلیه را دارد باید پشت فرمان خودروی عقبی قرار گرفته و آن را هدایت کند.

وی افزود: حالت دیگر این است که سیستم جلوبندی خودرو در حادثه‌ای مانند تصادف آسیب دیده باشد، در این حالت باید قسمت جلوی ماشین بلند شود که در اینجا نیازی به حضور راننده در خودرو برای هدایت وسیله نقلیه نیست و خودرو با دو چرخ عقب روی مسیر کشیده می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در حالتی که هم آسیب دیدگی خودرو زیاد باشد، وسیله نقلیه با چرثقیل حمل می‌شود که این دیگر مربوط به یدک‌کش‌ها نیست و همانطور که گفتم خودرو با جرثقیل حمل می‌شود.

شریفی ادامه داد: اتفاق خوبی که در راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ رخ داد، این بود که امداد خودروها به ویژه در بزرگراه‌ها ساماندهی شدند. لازم است مردم نیز بدانند امداد خودروهایی که مجاز هستند، چند شاخصه دارند که اگر در محل برای تعمیر یا یدک‌کشی حضور می‌یابند باید دارای دو شماره تلفن باشد یکی شماره مرکزی که از طریق اتحادیه ثبت شده و پلیس هم نظارت داشته و یک شماره شکایت‌ها و انتقادها که حتما باید روی بدنه خودرو نوشته شود.

وی گفت: همچنین وسیله روی سقف وسیله یدک‌کش حتماً باید ال‌ای‌دی نصب شود و بغل نویسی آن کامل باشد که خوشبختانه همکاری خوبی که بین پلیس و اتحادیه مربوطه اتفاق افتاده شاهد ساماندهی این خودروها هستیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره یدک‌کش‌های غیرمجاز نیز گفت: خودروهایی که بدون این علائم و مجوزها اقدام به یدک‌کشی کنند، از سوی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شناسایی شده و از حرکت آنها جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 139793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha