کد خبر 139821
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
چگونه ماشین سرقتی را پیدا کنیم؟

بهترین کار برای پیدا کردن ماشین‌های سرقتی این است که از به سرقت رفتن آن‌ها جلوگیری کنید! به قول معروف «پیشگیری کردن بهتر از درمان است»؛ بنابراین قبل از اینکه به این مشکل دچار شوید، به فکر راه‌ها جلوگیری از آن باشید.

به گزارش پرشین خودرو، یکی از سخت‌ترین و شوکه‌کننده‌ترین لحظات برای صاحبان اتومبیل، لحظه‌ای است که به سراغ اتومبیل پارک شده خود می‌روند؛ اما با جای خالی آن روبه‌رو می‌شوند! اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرید، باید چه واکنشی داشته باشید؟ فکر می‌کنید باید چگونه ماشین سرقتی را پیدا کنیم؟ در این مقاله راه‌های تشخیص ماشین سرقتی و پیدا کردن آن و همچنین روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو را به شما آموزش خواهیم داد.

 

حفظ آرامش و خونسردی؛ اولین گام برای تشخیص ماشین سرقتی و یافتن آن

دزدیده شدن کوچک‌ترین و بی‌ارزش‌ترین اموال هم می‌تواند خاطره بدی را برای همیشه در ذهن انسان ثبت کند. حال، اگر این سرقت مربوط به ماشین باشد، تا مدت‌ها آثاری منفی را در ذهن افراد باقی می‌گذارد. در اولین لحظاتی که با سرقت رفتن خودرو خود روبه‌رو می‌شوید، بهتر است تمرکز خود را از دست ندهید و دستپاچه نشوید. حفظ آرامش و تمرکز در این لحظات کاری سخت اما ضروری است. به ‌نظرتان پس از تسلط بر اوضاع بهترین اقدام برای پاسخ به سؤال «چگونه ماشین سرقتی را پیدا کنیم» چیست؟ مهم‌ترین اقدام‌ها را به‌ترتیب معرفی کرده‌ایم:‌

- بررسی کنید که آیا احتمال توقیف و انتقال خودرو به پارکینگ به‌دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی رانندگی وجود دارد یا خیر؟

- در‌صورت اطمینان از سرقت خودرو، باید به‌سراغ راه‌های قانونی پیدا کردن وسیله‌نقلیه خود بروید.

 

اگر خودرو به پارکینگ پلیس منتقل شده باشد، باید با انجام مراحل قانونی و پرداخت هزینه‌های مربوطه، نسبت به رفع توقیف و ترخیص وسیله‌نقلیه خود از پارکینگ اقدام کنید.

 

 

آشنایی با نحوه استعلام خودرو سرقتی در پارکینگ؛ گام دوم برای پیدا کردن خودرو

اگر پلیس راهور خودرو را به پارکینگ منتقل کرده باشد، یک پیامک به مالک خودرو فرستاده می‌شود. اما ممکن است به هر دلیلی این پیامک به دست شما نرسد؛ مثلا امکان دارد شماره تلفن همراه خود را تغییر داده باشید یا گوشی موبایل‌تان خاموش شده باشد. اگر خودرو به صورت قولنامه‌ای در اختیارتان باشد هم پیامکی به دست شما نخواهد رسید؛ کلیه پیامک‌ها فقط به شماره تماس مالک اصلی خودرو ارسال می‌شوند.

در چنین شرایطی باید چه اقدامی کنیم؟ در قدم اول با پلیس 110 تماس گرفته و از وضعیت خودرو استعلام بگیرید. اگر شماره پلاک خودرو را به شماره 30005353 بفرستید هم می‌توانید از انتقال آن به پارکینگ مطمئن شوید. استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک سریع‌تر از سایر روش‌ها به نتیجه می‌رسد.

 

اطلاع‌رسانی به پلیس، از طریق تماس تلفنی یا سامانه اعلام سرقت خودرو

اگر از دزدیده شدن خودروی خود مطمئن هستید، باید با پلیس آگاهی تماس بگیرید. حتی اگر لوازم و اجزای مربوط به ماشین دزدیده شده باشد، باید قبل از جابه‌جا کردن خودرو به پلیس زنگ بزنید.

بعد از اطلاع‌رسانی درباره سرقت، نزدیک‌ترین مأموران نیروی انتظامی در محل حاضر شده و گزارشی از دزدیده شدن خودرو تهیه می‌کنند. یک نسخه از این گزارش در اختیار مالباخته قرار می‌گیرد که باید آن را به نزدیک‌ترین کلانتری محل سرقت ببرد. در کلانتری پرونده سرقت تشکیل و مراحل قانونی برای پیدا کردن ماشین سرقتی طی می‌شود. در حقیقت، یکی از پاسخ‌ها به سؤال «چگونه ماشین سرقتی را پیدا کنیم»، اعتماد به مأموران آگاهی است.

حتی با وجود بررسی‌ها و پیگیری‌های نیروی انتظامی، پیدا شدن خودروی سرقتی کار بسیار دشواری است؛ همچنین سرقت خودرو ضررهای مالی فراوانی به‌همراه دارد. البته می‌توان با استفاده از بهترین جی پی اس خودرو یا دزدگیرهای مجهز، از این اتفاق ناگوار جلوگیری کرد.

 

چک کردن دوربین‌های مداربسته؛ راه‌کاری فوری برای جلوگیری از فروش ماشین سرقتی

اگر ماشین شما را از پارکینگ منزل خودتان دزدیده باشند، بهتر است از فیلم دوربین‌های مداربسته پارکینگ به‌عنوان مدرک استفاده کنید. این فیلم را در اختیار ماموران آگاهی قرار دهید تا شاید در پیدا کردن هر چه سریع‌تر خودروی شما کمک‌کننده باشد. همچنین اگر ماشین را در کوچه یا خیابان پارک کرده‌اید، از فیلم ضبط شده دوربین‌های مداربسته محیط اطراف، برای این کار کمک بگیرید.

اما بهترین کار برای پیدا کردن ماشین‌های سرقتی این است که از به سرقت رفتن آن‌ها جلوگیری کنید! به قول معروف «پیشگیری کردن بهتر از درمان است»؛ بنابراین قبل از اینکه به این مشکل دچار شوید، به فکر راه‌ها جلوگیری از آن باشید.

 

جلوگیری از سرقت اتومبیل با کمک ردیاب‌های هوشمند

همزمان با پیشرفته شدن سیستم‌های دزدگیر، مهارت سارقان هم در دزدیدن اتومبیل بالاتر رفته است! استفاده از ردیاب هوشمند راهکار خوبی برای جلوگیری از سرقت خودرو و مقابله کردن با سارقان حرفه‌ای به‌شمار می‌رود. انواع مختلفی از ردیاب‌های ماشین در بازار موجود هستند که قابلیت پیدا کردن موقعیت مکانی اتومبیل را دارند.

تعدادی از ردیاب‌های خودرو باید با استفاده از سیم‌کشی به ماشین متصل شوند. اما انواع دیگری از آن‌ها هم وجود دارند که با کمک آهنربا به بدنه خودرو وصل می‌شوند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. همچنین گروهی از این ردیاب‌ها قابلیت شنود صدا و حتی خاموش کردن خودرو را نیز دارند.

 

 

کدام یک از انواع ردیاب برای من مناسب‌تر است؟

اگر به دنبال خرید ردیاب جاسوسی ارزان برای جلوگیری از سرقت اتومبیل خود هستید، باید با توجه به بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید و توقعاتی که از یک ردیاب دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای مثال، ردیاب‌های دیاگی یا فندکی از ردیاب‌های ارزان با قابلیت مخفی شدن و در دست نبودن هستند.

 

چطور یک جی‌پی‌اس خوب برای خودرو تهیه کنیم؟ ایران رهیاب؛ بهترین عرضه‌کننده ردیاب خودرو

در این مقاله تلاش کردیم پاسخ سؤال «چگونه ماشین سرقتی را پیدا کنیم» را در کنار یکدیگر بررسی کنیم. برا تهیه جی‌پی‌اس خودرو بهتر است به‌سراغ شرکتی بروید که به‌صورت تخصصی روی فروش انواع ردیاب فعالیت می‌کند. شرکت ایران رهیاب یکی از معتبرترین و باتجربه‌ترین شرکت‌ها در زمینه فروش انواع مختلف ردیاب‌هاست که از سال 1388 تابه‌حال به‌شکل تخصصی فعالیت می‌کند. برای خرید محصولات مربوط به این مجموعه از طریق شماره 02122410328 با کارشناسان ایران رهیاب در تماس باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم سری به آدرس سایت iranrahyab.com بزنید و با محصولات این مجموعه بیشتر آشنا شوید.


 

 

کد خبر 139821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha