قبل از خرید خودرو باید به این نکات توجه کنید

برخی از سوء استفاده گران از بی اطلاعی مردم در خرید و فروش خودرو استفاده کرده و با شگردهایی سعی در کسب سود بالا در معاملات هستند که برای جلوگیری از بروز مشکلات مردم باید به نکات مهمی در خرید خودرو دقت کنند.

به گزارش پرشین خودرو، در طول یک سال اخیر بازار خودرو با تشدید شرایط رکودی روبه رو و مدام شاهد قیمت های غیر واقعی در انواع خودروهای داخلی و خارجی است که همین امر خریداران را در انجام معاملات مردد کرده و با مشکلات بسیاری همراه ساخته است.

در این شرایط برخی از سوء استفاده گران از بی اطلاعی مردم در خرید و فروش خودرو استفاده کرده و با شگردهایی سعی در کسب سود بالا در معاملات هستند که برای جلوگیری از بروز مشکلات مردم باید به نکات مهمی در خرید خودرو دقت کنند. 

1. در وهله اول سعی کنید خودرو را به‌صورت قولنامه ای نخرید و در عوض مقداری بیعانه به فروشنده داده، رسید دریافت کنید و پس از تعویض پلاک موفق، هزینه خرید خودرو را به طور کامل پرداخت کنید.

2. درصورتی‌که مجبور به خرید قولنامه ای هستید، حتماً پیش از نوشتن قولنامه از صحت و سلامت خودرو، میزان تصادفی بودن و رنگ آن مطمئن شوید و صحبتهای فروشنده را بدون بررسی باور نکنید.

3. تمام مدارک خودرو را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید و مواردی همچون شاسی، رنگ، شماره موتور و سایر موارد ذکر شده در مدرک را مطابقت دهید.

4. حتماً پیگیر باشید که فرایند کارشناسی خودرو به‌صورت کامل طی شود تا سر شما کلاه نرود.

5.پیش از خرید خودرو صفر کیلومتر به شرایط و ضوابط تعیین شده کارخانه سازنده یا نمایندگی فروش توجه کنید. برخی از اوقات ممکن است که شرایط خرید خودرو با آن چیزی که فروشنده در نمایشگاه اعلام می کند متفاوت باشد. برای جلوگیری از ایجاد چنین مسائل و مشکلاتی توصیه می شود تمام بندهای شرایط قرارداد را به طور دقیق مطالعه کرده و پس از آن اقدام به خرید خودرو کنید.

6.در خودروی دست دوم هم ارزیابی شاسی، سقف و ستون‌­ها است. شاسی ماشین وقتی آسیب شدیدی دیده باشد از شکل می‌­افتد و باعث مشکلات بسیاری از جمله تغییر زاویه چرخ‌­ها می­‌شود. در این­‌گونه مواقع اتومبیل نیاز به شاسی­‌کشی دارد. این خودروها استقامت اولیه خود را برای همیشه از دست می‌­دهند.

7.به هنگام تحویل گرفتن خودرو صفر هم وجود آپشن ها و تجهیزاتی که در قرارداد بیان شده را بررسی و چک کنید. به این دلیل که پس از این که خودرو را تحویل بگیرید نمایندگی یا نمایشگاه در قبال موارد و آپشن هایی که در قرارداد ذکر شده است هیچ گونه مسئولیتی ندارد و خودرو را نیز تعویض نمی کند

8.کولر از جمله قطعاتی است که در صورت داشتن ایراد فنی می تواند بعدها هزینه های بسیاری را برای تعمیر آن به بار آورد. از این رو توصیه می شود در زمان تحویل خودرو با کمی صبر و حوصله کولر خودرو را چک کرده و از خروج هوای سرد از درون کانال آن اطمینان پیدا کند.

کد خبر 139928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha