ثبت‌ نام جدید تاکسی در قالب سمند سورن آغاز می شود

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: تا پایان امسال شاهد ثبت‌ نام جدید تاکسی در قالب سمند سورن خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو، علی محتشمی پور، با بیان این مطلب درباره روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران، گفت: دو هفته گذشته مجوز شماره گذاری خودرو سورن صادر و برای راهور ارسال شد تا مراحل شماره گذاری عملیاتی شود. ضمن اینکه شرکت ایران خودرو هم اعلام کرده است که دو هزار دستگاه سمند سورن تولید و آماده شماره گذاری دارد.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه پس از هشت ماه تأخیر و توقف در تولید خودروی تاکسی، بالاخره در آذر ماه جاری، عملیات نوسازی اتفاق خواهد افتاد، افزود: تا پایان امسال شاهد ثبت‌نام جدید تاکسی در قالب سمند سورن خواهیم بود.

محتشمی پور همچنین گفت: بر اساس رایزنی‌ها و مساعدت شهرداری تهران، امیدواریم منابع تسهیلات نوسازی برای حداکثر دو هزار دستگاه تاکسی را فراهم کنیم. باید بیش از ۷۰ درصد بهای خودرو، تسهیلات مدنظر قرار گیرد در غیر این صورت رانندگان توان بازپرداخت بیش از ۳۰ درصد قیمت خودرو را نخواهند داشت و باز هم نوسازی در مرحله تأمین تسهیلات متوقف خواهد شد.

وی در پایان درباره ارزش قیمت اسقاط خودرو، خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان تاکسیرانی و خرید و فروش رقابتی تاکسی، موجب شد تا میانگین قیمت تاکسی فرسوده از ۱۸ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۵۲ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ برسد، این افزایش قیمت کمک شایانی به رانندگان کرده است.

کد خبر 140004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha