ارتقای کمی و کیفی خودروها با عبور مستقیم تولید در ایران خودرو

نشست تبیین فرصت های اقتصادی عبور مستقیم تولید در صنعت خودرو به منظور شناسایی گلوگاه ها، بهبود فرآیندها و دستاوردهای اقتصادی با حضور صنعتگران ، معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت و اصحاب رسانه در شرکت ساپکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در ابتدای این نشست که با هدف شناسایی گلوگاه ها و بهبود فرایندهای عبور مستقیم تولید خودرو برگزار شد؛ عضو هیأت ‌مدیره انجمن سازندگان و مجموعه های خودرو ایران در تشریح تاثیر عبور مستقیم تولید در بهبود فرآیندها در ایران خودرو و همکاری با زنجیره تامین گفت : اجرای برنامه عبور مستقیم تولید ضمن ارتقای کمی و کیفی تولید در ایران خودرو ، باعث بهبود روند پرداخت ها و رضایت بسیاری از قطعه سازان شده است.

شاپور سامعی با اشاره به ضربات سنگین جریان سینوسی تولید در سال های قبل بر زنجیره تامین و تولید و افزایش هزینه کارگری افزود : امروز با هماهنگی کاملی که بین قطعه سازان و خودروسازان بوجود آمده است ، بسیاری از گلوگاه ها شناسایی شده است و سازندگان با هماهنگی ساپکو به خوبی توانستند این جریان را مدیریت کنند چنانچه امسال یکی از بهترین سالها از جهت تولید کمی و کیفی و دریافت هزینه های تولید است .

قطعه سازان در کنار ایران خودرو سال خوبی را در تولید رقم می زنند
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران در ادامه از هدف گذاری ایران خودرو برای دستیابی به تولید ماهانه 70 هزار دستگاه در فصل پایانی سال خبر داد و گفت : قطعه سازان با افتخار برای دستیابی به این مهم در کنار ایران خودرو خواهند بود و متعهد می شویم که به نحوی جریان تولید را به پیش ببریم که سال خوبی را به لحاظ تولید به پایان برسانیم.

 

آرش محبی نژاد


در ادامه این نشست آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، ثبات و پایداری در تولید را از مزیت های عبور مستقیم تولید در ایران خودرو دانست و گفت : تولید عبور مستقیم دستاورد کمی نیست و به طور قطع عدالت و رضایت نسبی در زنجیره تامین و پرداخت ها را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی دقت در برنامه ریزی تولید و جلوگیری از شعارهای تو خالی در ایران خودرو باعث شده شرایط تولید بهبود یافته است چرا که برنامه ها بر اساس واقعیت ها تدوین شده است.

نقدینگی خودروساز و قطعه‌ساز به دلیل تورم در حال آب شدن است
محبی نژاد همچنین به برخی گلوگاه ها و مشکلات تولید در روند عبور مستقیم اشاره و با اشاره به تاثیر تورم در نقدینگی قطعه سازان و خودروسازان اظهار کرد : متاسفانه نقدینگی خودروساز و قطعه‌ساز به دلیل تورم در حال آب شدن است و به همین منظور توان مالی برای افزایش تولید در حال کاسته شدن است.

دبیر انجمن قطعه سازان همگن تاکید کرد : برای تکمیل خودرو منابع ریالی و ارزی و مواد مصرفی نیاز است که تمام آن سبب تولید خودرو می‌شود. اما نکته کلیدی در این بحث، تولید قطعه است که بخشی از آن مربوط به قطعات خودروهای قدیمی است که خوشبختانه با داخلی‌سازی 55 درصدی که انجام گرفته در تامین و تولید آنها مشکل چندانی نداریم به طوری که تا 2 میلیون دستگاه هم توان تولید داریم.

ترخیص قطعات و خواب سرمایه در گمرکات از گلوگاه‌های افزایش تولید است
محبی نژاد ادامه داد : اما بخش دیگر مربوط به قطعاتی است که در دوران تحریم به سمت داخلی‌سازی آن رفتیم که در آن ممکن است گاهی در تامین قطعه دچار مشکل شویم و آن هم به دلیل کمبود نقدینگی است از این رو باید حمایت لازم از تولید و داخلی‌سازی انجام شود.

وی همچنین بحث گمرک و ترخیص قطعات و خواب سرمایه را یکی از گلوگاه‌های افزایش تولید و زنجیره تامین اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بین 30 تا 45 روز قطعات و مواد مصرفی درگمرکات باقی می‌ماند و معطل یک آزمایش ساده است.

لزوم تعامل بانک ها با تولیدکنندگان در رفع چالش تامین ماشین آلات
این فعال در حوزه قطعه سازی کمبود نیروی ماهر را یکی از مشکلات بخش های تولیدی به خصوص در سال های آینده ذکر کرد و با اشاره به چالش تامین و به روزرسانی ماشین آلات تولید و اقدام انقباضی بانک ها به عنوان یکی از گلوگاه های تولید اظهار کرد: رفع چنین گلوگاهی مستلزم تعامل بهتر بانک ها با تولید کنندگان است.


برای تماشای گزارش تصویری نشست تبیین فرصت های اقتصادی عبور مستقیم تولید در صنعت خودرو کلیک کنید.
 

 

شهرام صالحی


در ادامه این پنل شهرام صالحی معاون سیستم جامع تولید ایران خودرو، با اشاره به برنامه پرفشار ایران خودرو برای تولید در سه ماه پایانی سال گفت: با تلاش صورت گرفته در پایان آذر ماه به عدد بسیار مطلوب تولید بالاتر از 60 هزار دستگاه خواهیم رسید.

وی همچنین یکی از مشکلات تولید در سالهای گذشته را وجود خودروهای ناقص و در کف کارخانه‌ها دانست و افزود : با تلاش همکاران و برنامه عبور مستقیم تولید این پدیده ریشه‌کن شد و دیگر به آن فکر نخواهیم کرد چرا که بازگشت به آن را گناه بزرگی می‌دانیم.

تولید 351 هزار موتور در ایران خودرو
معاون سیستم تولید جامع ایران خودرو همچنین به اقدامات بسیار جدی در حوزه لجستیک در سالن‌های تولید و بیرون از کارخانه اشاره و تصریح کرد : بحث برنامه‌ریزی و تثبیت تولید را موضوع مهمی است که باید به آن دست پیدا کنیم موردی که مسلما بر کاهش هزینه‌های تولید تاثیر بسیاری دارد.

صالحی تولید خودرو را وابسته به تولید موتور عنوان کرد و گفت : در سال جاری 351 هزار موتور در ایران خودرو تولید شده است.
 

سهراب برفروشان


بهبود عارضه کسری قطعه با عبور مستقیم تولید در ایران خودرو
در ادامه این نشست سهراب برفروشان معاون کیفیت ایران خودرو ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای کیفی تولید عبور مستقیم گفت : عارضه کسری قطعه بواسطه عبور مستقیم تولید بهبود یافته است.

وی با توجه به برخی مشکلات تولید خودرو ناقص افزود : غیر استاندارد بودن محل پارک خودروهای کسری دار ، محدودیت فضای پارک ، عم امکان کنترل های نظارتی و همچنین مشکل تجاری سازی و رفع کسری خودروها در روزهای پایانی هفته از مشکلاتی بود که تولید خودرو ناقص به دنبال داشت.

تحقق 80 درصدی اهداف طرح تحول کیفی در ایران خودرو
وی همچنین به اجرای طرح تحول کیفی ایران خودرو از بهمن ماه سال گذشته اشاره و تصریح کرد : در این طرح بیش از 279 پروژه کیفی تعریف و اجرا شد و تاکنون 80 درصد از این اهداف محقق شده است.

معاون کیفیت ایران خودرو سرعت بالا در تولید و دوام کیفیت قطعات را از نتایج عبور مستقیم دانست و تاکید کرد : عبور مستقیم تولید در ایران خودرو در اجرا اثر بخشی خوبی را در تولید ایران خودرو رقم زده است و ضمن کاهش هزینه تولید، موجب کاهش نارضایتی مشتریان از کیفیت محصولات شده است.

جلب رضایت مشتریان از کیفیت تولیدات
برفروشان زمان تحویل و وضع ظاهری در تحویل را دو شاخص مهم در رضایت مشتریان عنوان کرد و افزود : با عبور مستقیم تولید این دو شاخص بهبود یافته و در جلب رضایت مشتریان تاثیر داشته است چنانچه پیش بینی می شود در بهمن ماه امسال رضایت مشتریان از عدد 621 به 676 افزایش یابد.

 

علیرضا بخت آزما


در پایان این نشست علیرضا بخت آزما مدیر خطوط مونتاژ گروه صنعتی ایران خودرو نیز گفت: عبور مستقیم تولید باعث حذف فعالیت های فاقد ارزش افزوده در ایران خطوط تولید و مونتاژ ایران خودرو شده است.

وی همچنین از کاهش 94 درصدی پیمایش خودروها با حذف ترددهای اضافی خودروها ماندگار خبر داد و افزود: بهبود فرهنگ کاری در فرایند تولید و ثبات و بهبود 50 درصدی نتایج کیفی در خطوط تولید و مونتاژ از دست آوردهای عبور مستقیم تولید در ایران خودرو است.

کد خبر 140146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha