کد خبر 140148
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
بازار لوازم یدکی تهران کجاست؟

بازار لوازم یدکی تهران خیلی از شما دور نیست. در مرکز شهر، در خیابان چراغ برق تهران به عنوان بورس قطعات یدکی خودرو می توانید هر قطعه‌ای که از روز ازل تاکنون در خودرو استفاده شده را پیدا کنید.

به گزارش پرشین خودرو، بازار لوازم یدکی تهران خیلی از شما دور نیست. در مرکز شهر، در خیابان چراغ برق تهران به عنوان بورس قطعات یدکی خودرو می توانید هر قطعه‌ای که از روز ازل تاکنون در خودرو استفاده شده را پیدا کنید. شلوغی و سر و صدا کلمات خوبی برای توصیف بازار لوازم یدکی تهران هستند. بازاری که حتی پیاده روهای آن نیز جایی برای قدم زدن ندارد. اما اگر مجبور به تعویض قطعات خودرو خود شدید، می‌تواند گزینه مناسبی برای این خرید باشد. خرید هر محصول و هر کالایی از بورس کالای اصلی آن می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برای شما داشته باشد. البته نگران رفتن به بازار نباشید، بین خودمان باشد، راه‌حل دیگری هم برای این خرید هست. در ادامه راز خرید بی دردسرتری را نیز برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

مثلا اگر سر کوچه شما در خیابان بنی هاشم یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو است، ممکن است خود این فروشگاه محصولات و قطعات را از بازار لوازم یدکی تهران تهیه کند. شاید بپرسید خوب که چی؟ ما هم از همین فروشنده می‌خریم. اما این قدر‌ها هم کار ساده نیست!

 

فروشنده‌هایی موجود در سطح شهر برای عرضه قطعات لوازم یدکی خودرو به دنبال سود خود هستند. بنابراین اولین عیب این روش خرید برای شما بالا بودن قیمت ‌ها است. همچنین اصلا ممکن است فروشنده از اصلی بودن این قطعات مطمئن نباشد و فقط روی حرف توزیع کننده حساب کرده است. خوب حالا چکار باید کرد؟ بازار لوازم یدکی خودرو در تهران را بشناسیم و از آنجا خرید کنیم.

بازار لوازم یدکی خودرو در تهران

مانند سایر کالاها و خدمات، در تهران می‌توانید بورس‌های مختلفی را برای لوازم یدکی خودرو پیدا کنید. اما اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین بازار لوازم یدکی تهران در خیابان چراغ برق است. چراغ برقی که خیلی قدیمی‌ها آن را به نام چراغ گاز می‌شناسند و جدیدترها نیز که از روی نقشه در تهران رفت و آمد می‌کنند، به نام خیابان امیر کبیر آن را می‌شناسند. بله بازار لوازم یدکی خودرو در تهران اینجاست. چراغ گاز سابق، چراغ برق خودمانی و امیر کبیر فعلی.

 

برای رفتن به خیابان چراغ برق معروف با خودرو شخصی از شرق تهران باید مسیر بزرگراه بسیج بعد هم بزرگراه بعثت را دنبال کنید. از غرب اگر عازم چراغ برق هستید از بزرگراه‌های شهید فهمیده، لشکری و یا فتح خودتان را به سمت بوستان ولایت برسانید. غربی‌های شهرک غربی و سعادت آبادی هم می‌توانند یادگار امام را پایین بیایند. از شمال باید مسیر بزرگراه چمران به سمت جنوب را طی کنید. جنوبی‌ها هم از شهید هاشمی یا از کوچه پس کوچه مسیر بازار را به سمت بالا بیایند. با اتوبوس و مترو هم باید خودتان را به ایستگاه محمدیه برسانید.

 

 

در بازار لوازم یدکی خودرو تهران چه خبر است؟

خوب به فرض اینکه به بازار لوازم یدکی تهران رسیدیم و چراغ برق را با کلی مغازه‌های مختلف لوازم یدکی دیدیم. حالا چه کنیم؟ در این بازار چه چیزی انتظار ما را می‌کشد؟ در بازار لوازم یدکی خودرو در تهران انبوهی از مغازه‌های کوچک و بزرگ را می‌بینید که میلیون‌ها لوازم و قطعات یدکی خودروهای داخلی و خارجی را برای شما فراهم کرده‌اند. چندان لذت زیادی در تماشای این مغازه‌ها مانند مغازه‌های لوکس مبل فروشی نیست، اما از شیر مرغ تا جون آدمیزاد مورد استفاده برای خودرو را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.

 

خیلی به محل بازار و مغازه‌ها دقت نکنید. خیلی از مالکین این مغازه‌ها افراد ثروتمندی هستند که سال‌ها تجربه در زمینه واردات لوازم یدکی خودرو دارند و چندین دهه است که به مشتریان ایرانی سرویس می‌دهند. راهنمایی گرفتن از آنها می‌تواند شما را به سمت خرید قطعات یدکی مقرون به صرفه‌تر و بهتر هدایت کند. البته سراغ قدیمی‌هایی بروید که اسم و رسمی هم داشته باشند. اسم و رسم دارهای زیادی در این بازار هستند. فروشگاه آریان یدک و یا حتی نمایندگی‌های مستقیم و مجوز دار برندهای خودروهای اروپایی و چینی در این بازار می‌توانند فرصت خوبی برای یک خرید عالی باشند.

 

البته یک مسیر ساده‌تر نیز برای رفتن به بازار لوازم یدکی تهران وجود دارد. بسیاری از فروشگاه‌های با سابقه برای ارائه هر چه بهتر خدمات به مشتریان و بالا بردن میزان فروش، از سایت اینترنتی و فروشگاه آنلاین استفاده می‌کنند. اگر شما از این طریق نیز محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید، پیک در کمتر از چند ساعت قطعه را به هر جای تهران ارسال خواهد کرد. در شهرستان‌ها نیز می‌توانید این محصولات را تحویل بگیرید. مثلا آدرس اینترنتی آریان یدک که arianyadak.com است. اگر وارد این سایت شوید، انگار در حال چرخ زدن در بازار لوازم یدکی خودرو تهران هستید.

 

بازار لوازم یدکی خودروهای چینی

خودروهای چینی خیابان‌های ایران را دو قبضه کرده و چندین هزار مورد از آنها در خیابان قابل رویت است. اگر از مشتریان خودروهایی چینی هستید، باز هم بازار لوازم یدکی تهران می‌تواند مقصد خوبی برای شما باشد. وارد کننده‌های این بازار اکثر قطعات خود را از شرکت‌ها و تولید کننده‌های چینی وارد می‌کنند. از این رو کمتر خودرو چینی را می‌توان پیدا کرد که با کمبود لوازم یدکی روبرو باشد. اگر سری به این بازار بزنید می‌توانید برای هر کدام از خودروهای چینی موجود در بازار ایران قطعات مورد نیاز را تهیه کنید. البته فراموش نکنید که قطعات یدکی خودروهای چینی نیز درجات کیفیتی داشته و همه آنها مثل هم نیستند. به همین دلیل نباید خیلی عجله کنید و از اولین فروشگاه قطعات خود را تهیه نمایید.

 

 

خرید لوازم یدکی خودرو در بازار فقط از فروشنده‌های مستقیم و با گارانتی

خیلی از بازار لوازم یدکی تهران و فروشنده‌های این بازار تعریف کردیم. اما واقعیت این است که مانند هر کسب و کار و شغلی در این بازار نیز ممکن است با افرادی روبرو شوید که برای چند هزار تومان سود بیشتر دست به هر کاری می‌زنند. اما شما باید کلاه خود را محکم بچسبید تا هم پول اضافی ندهید و هم کیفیت خودرو خود را به خوبی حفظ کنید. راه‌حل چیست؟ این چند نکته می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید لوازم یدکی خودرو در بازار تهران باشند:

 

- اولا خرید قطعات یدکی خودروهای خارجی را فقط با گارانتی اصالت کالا و مهلت تست انجام دهید. اگر یک درصد ایرادی در قطعه مورد نظر بود، بتوانید راحت عوض کنید.

- ثانیا باید دنبال فروشگاه‌هایی بروید که مستقیما وارد کننده قطعات خودرو هستند. این طوری هم قیمت برای شما بهینه شده و هم می‌توانید از اصالت قطعات خیال راحت تری داشته باشید.

- استفاده از خدمات مشاوره‌های تخصصی خرید لوازم یدکی خودرو مخصوصا از طریق تماس تلفنی با سایت این فروشگاه‌ها نیز می‌تواند راه حل خوبی برای شناخت آنها و یک خرید بهتر برای شما باشد.

- دنبال فروشنده‌های با سابقه باشید که بیش از 1 دهه تجربه در زمینه عرضه قطعات یکی خودرو داشته باشند.

 

 

کد خبر 140148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha