دنا پلاس با آپشن و قوای محرکه جدید به تولید می رسد / تولید خودرو ناقص 5 هزار میلیارد تومان خسارت به ایران خودرو تحمیل کرد

معاون مالی و اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تولید خودرو ناقص در سال 1400 حدود پنج هزار میلیارد تومان خسارت تاخیر در تحویل را برای ایران خودرو به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمد نیک فر در دومین پنل در نشست فرصت های تولید عبور مستقیم ایران خودرو که با هدف بررسی دستاوردهای اقتصادی این برنامه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال 1401 و با اجرای تولید عبور مستقیم حدود 1700 میلیارد تومان از هزینه های ناشی از تبعات تولید خودرو ناقص کاسته شد.

وی افزود: اجرای برنامه عبور مستقیم تولید خودرو در ایران خودرو حرکت بسیار خیری بود که امیدواریم تداوم یابد.

معاون مالی و اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با توجه به برآورد تولید 600 هزار دستگاه در سال در این شرکت، این رقم را در میان خودروسازان سایز بزرگی به جهت تولید دانست و گفت: اگر هر خودرو حدود 4 متر فضا نیاز داشته باشد تقریبا سالی 2600 کیلومتر خودرو در ایران خودرو تولید می شود و زمانی که بخشی از این تولیدات به صورت ناقص در جایی حمع می شود موجب برداشت های نادرست از این مساله، تنش در نقدینگی شرکت و همچنین تاثیر منفی بر عرضه و تقاضا در بازار خودرو می شود.

نیک فر همچنین به تبعات کمی و کیفی تولیدات ناقص در سالهای گذشته پرداخت و افزود: تولیدات ناقص علاوه بر تاثیر منفی روانی بر کارکنان و زنجیره تامین، موجب توقف حرکت روان در تولید می شود.

وی از دیگر تبعات تولید ناقص را طولانی شدن دوره گردش موجودی دانست و خاطر نشان کرد: دوره گردش موجودی ایران خودرو در سال 1400، 39 روز بود اما در پایان 1401 این عدد به 13روز خواهد رسید که کاهش قابل توجهی است.

تعریف 28 هزار میلیارد تومان پروژه جدید در ایران خودرو در سال 1401

در ادامه این نشست عادل پیرمحمدی قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه ها در گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به دستاوردهای توقف تولید خودرو ناقص در ایران خودرو گفت: ایران خودرو در 6 ماه گذشته علاوه بر توقف تولید ناقص، موفق به تولید متوسط روزانه 2200 دستگاه خودرو با حداکثر داخلی سازی 75 درصدی شده است.

 

عادل پیرمحمدی


وی افزود: تا پایان امسال علی رغم شدت گرفتن تحریم ها، تولید ایران خودرو را به بالای 2700 دستگاه می رسانیم .

وی با اشاره به هدف گذاری ایران در بخش توسعه محصول گفت: ایران خودرو با وجود مشکلاتی مالی و افزایش زیان دهی، در سال جاری 28 هزار میلیارد تومان پروژه جدید تعریف کرد.

تا پایان سال دنا پلاس با آپشن و قوای محرکه جدید به تولید می رسد


قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه ها در گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه تولید محصول جدید «ری را» یکی از بزرگ ترین پروژه های توسعه محصول ایران خودرو اعلام کرد و گفت: در این پروژه که نیمه اول سال آینده به تولید انبوه می رسد حدود 110 سازنده در پروژه به طور مستقیم مشارکت دارند.

پیرمحمدی در پایان پیشرفت پروژه جدید مانند k125 و TF21 و تامین مالی این پروژه ها را حاصل تدبیر مدیران گروه، همراهی زنجیره تامین و جمع آوری خودروهای ناقص ذکر کرد و افزود: در همین فضای سنگین تحریم و مشکلات پروژه خودرو برقی با تلاش و جدیت شرکت جتکو آغاز شده است و تا پایان امسال پروژه دنا پلاس با آپشن و قوای محرکه جدید به تولید می رسد.

بهبود صورت های مالی ایران خودرو با برنامه عبور مستقیم تولید


همچنین در ادامه این نشست مدیرعامل ساپکو گفت: آرامش در ایران خودرو حاصل اجرای برنامه عبور مستقیم تولید است.

 

بهروز غفاری


بهروز غفاری با بیان این مطلب اظهار داشت: تولید خودرو ناقص در سالهای گذشته علاوه بر افزایش هزینه نگهداری، برکیفیت و افزایش هزینه خدمات پس از فروش تولیدات تاثیر بسیاری گذاشته است.

وی گفت: با اجرای برنامه عبور مستقیم و تولید خودرو کامل در ایران خودرو علاوه بر بهبود صورت های مالی با افزایش تولید و عرضه رضایت مشتریان نیز حاصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو ( ساپکو) همچنین کاهش رسوب نقدینگی را از دیگر دستاوردهای عبور مستقیم تولید دانست و بیان کرد: این برنامه علاوه بر کاهش رسوب نقدینگی، موجب سرعت گردش نقدینگی و کاهش سرمایه در گردش مورد نیاز بنگاه شده است.

غفاری در ادامه از برنامه تولید ماهانه 70 هزار دستگاه در 3 ماه پایانی سال خبر داد و گفت: به زودی این برنامه به زنجیره تامین ابلاغ می شود ضمن اینکه پشتیبانی نقدینگی نیز در این برنامه صورت گرفته است.

دستاوردهای حاصل از اجرای برنامه عبور مستقیم به خوبی اطلاع رسانی شود


در پایان دومین پنل این نشست محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی استان تهران ضمن اشاره به دستاوردهای خوب عبور مستقیم تولید در ایران خودرو گفت: باید این اقدامات موثر و دستاوردهای حاصل از اجرای برنامه عبور مستقیم به خوبی اطلاع رسانی شود.

 

محمدرضا نجفی منش


وی با اشاره به رضایت قطعه سازان از اجرای برنامه عبور مستقیم و بهبود فرایندها پرداخت سازندگان افزود: امید است با برنامه ایران خودرو در حوزه تولید، شاهد بهبود در جریان پرداخت تمام قطعه سازان باشیم.

رئیس انجمن همگن قطعه سازان استان تهران تاکید کرد: مسلما ثمرات خوب عبور مستقیم تولید خودرو نصیب تمام صنعتگران و زنجیره تامین خواهد شد.
 

کد خبر 140151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha