دریافت سرویس‌های دوره‌ای در قالب خدمات در محل امداد خودرو ایران

در روزهایی که آلودگی هوا از یک سو نفس کشیدن را سخت‌تر کرده است و از سویی دیگر سرما و پیک جدید کرونا انجام کارهای عادی روزانه از قبیل دریافت خدمات خودرو را با مخاطره همراه می‌سازد، دریافت سرویس‌های دوره‌ای خودرو در قالب خدمات در محل امداد خودرو ایران از امتیازات محصولات گروه صنعتی ایران خودرو است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سرویس در محل امداد خودرو ایران یکی از ده‌ها خدمات این شرکت امدادی است که شامل سرویس‌های دوره‌ای خودروهای ایران خودرو می‌شود.

سرویس‌های دوره‌ای خودرو، خدمات زیادی را دربرمی‌گیرد که شامل بازرسی، کنترل و تعویض قطعات مصرفی خودرو است و خوشبختانه دریافت همه این خدمات به صورت یکجا در قالب سرویس در محل امداد خودرو ایران از سوی این شرکت امدادی ارائه می‌شود.

انجام سرویس‌های دوره‌ای خودرو به صورت مستقیم با طول عمر مفید خودرو ارتباط دارد و متضمن کارکرد خودرو در بهترین شرایط و با بیشترین کارایی در طول زمان خواهد بود.

در شرایط فعلی بسیاری از خریداران خودرو به دلایل مختلف نظیر نگرانی از معطلی در نمایندگی‌های مجاز، انجام سرویس‌های دوره‌ای خودرو را جدی نمی‌گیرند که این کوتاهی در انجام سرویس خودرو می‌تواند عواقب سنگین مالی و خروج خودرو از گارانتی شرکتی را برای مالک خودرو به همراه داشته باشد.

مهمترین بخش سرویس دوره‌ای خودرو شامل بازدید و تعویض مایعات و سیالات خودرو است که نقش به‌سزایی در کارکرد صحیح خودرو به خصوص در فصل زمستان دارد.
 

سرویس در محل


مراحل سرویس دوره‌ای خودرو در چند مرحله

اولین گام در بازرسی و سرویس دوره‌ای یک خودرو، کنترل کیلومتر و مدت زمان کارکرد روغن موتور، روغن گیربکس و فیلترهای روغن و هوا است.

تعویض روغن و فیلترها را می‌توان اولین و ساده‌ترین اقدام در سرویس دوره‌ای دانست. تعویض روغن موتور بستگی به مدت زمان مصرف و کیلومتر کارکرد آن دارد که برای روغن‌های مختلف کیلومترهای کارکرد مفید متفاوتی عنوان می‌شود اما در حالت کلی بهتر است روغن موتور به دلیل اینکه در معرض اکسید شدن و تجزیه حرارتی قرار می‌گیرد، بیش‌تر از شش ماه در پیشرانه اتومبیل مورد استفاده قرار نگیرد.

همچنین بهتر است که فیلتر روغن نیز در زمان تعویض روغن عوض شود. تعویض نکردن به موقع روغن موتور موجب از دست دادن خاصیت روانکاری و تشکیل فیلم روغن در بین قطعات متحرک پیشرانه شده و صدمات و هزینه‌های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

گام بعدی پس از تعویض روغن و فیلترها، بازرسی تسمه‌های اتومبیل است.در بیش‌تر اتومبیل‌های موجود در کشور از تسمه تایم و تسمه‌ای موسوم به تسمه دینام که وظیفه انتقال دوران به دینام، کمپرسور کولر، واترپمپ و... را بر عهده دارد، استفاده شده است. این تسمه‌ها باید در سرویس‌های دوره‌ای کنترل شده و در صورت مشاهده ترک و هرگونه پارگی نسبت به تعویض آن‌ها اقدام شود.

تعویض دیرهنگام و پارگی تسمه تایم می‌تواند باعث شکستن سوپاپ‌ها، پیستون و از کار افتادن پیشرانه خودرو شود که هزینه بسیار سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

 

سرویس دوره ای


قدم بعدی در سرویس دوره‌ای کنترل شمع‌ها و وایرها است. فرسودگی شمع و وایر و عدم احتراق مناسب در محفظه سیلندر می‌تواند در کارکرد منظم و دقیق پیشرانه خودرو اختلال ایجاد کرده و مصرف سوخت خودرو را افزایش دهد.

کنترل فشار باد تایرها، کنترل لنت‌های ترمز، سطح روغن ترمز، قطعات لاستیکی و کاسه نمدهای سیستم تعلیق و انتقال قدرت، اجزای جلوبندی و تعلیق جلو و عقب و کنترل وجود ترک و پارگی در تایرها در قدم‌های بعدی سرویس دوره‌ای و بازرسی سلامت فنی یک خودرو قرار می‌گیرد.

تمام مراحلی که در سطور بالا خواندید از سوی امداد خودرو ایران در قالب طرح خدمات در محل به مشتریان ایران خودرو ارائه می‌شود و شما می‌توانید در هر مکانی که تمایل دارید به انجام سرویس دوره‌ای خودرو بپردازید.

البته برای دریافت خدمات سرویس در محل باید از قبل وقت موردنظر را رزرو کنید که این بخش از ساده‌ترین کارها در دریافت خدمات از امداد خودرو ایران است.

چنانچه مشتری و مالک یکی از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو هستید، در تماس با شماره تلفن سراسری 096440 و یا مراجعه به وب سایت https://096440.com و همچنین اپلیکیشن‌های موبایلی بسپر و ایساکو می‌توانید نسبت به تعیین وقت استفاده از خدمات امدادی و سرویس در محل امداد خودرو ایران استفاده کنید.

کد خبر 140631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha