خودروسازی باید نیروی انسانی‌اش را سبک کند که اقتصادی شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به اینکه خودروسازی باید نیروی انسانی‌اش را سبک کند که اقتصادی شود، گفت: باید انحصار در قطعه‌سازی از بین برود و از همه مهمتر باور «ما می‌توانیم» است، امروز پهپاد ما در تراز فروش است، سلاح‌هایی داریم که هیچ جای دنیا نمونه آن وجود ندارد و فقط ابتکار و خلاقیت ایرانی است، نیروی مسلح ما عقبه‌اش را در دانشگاه گذاشت و به موفقیت رسید.

به گزارش پرشین خودرو، سردار محمدرضا نقدی، با بیان این مطلب و در خصوص اینکه چرا نمی‌توانیم با رشد در دیگر عرصه‌ها مثلاً خودروسازی قدرت خودمان را به دنیا نشان دهیم، اظهار داشت: اینجا سؤال این است که چرا ما در صنایع دفاعی به این پیشرفت فوق‌العاده بالا رسیدیم که در تراز یک دنیا حرکت می‌کنیم، شاید برخی فکر می‌کنند، چون دولت ما نظامی‌گرا بوده همه پولش را آنجا هزینه کرده، نه اینطور نیست، چون رقمی که در خودروسازی هزینه کردیم خیلی بیشتر از بخش تسلیحات است، اما چرا موفقیتی که در بخش صنایع دفاعی داشتیم در آن بخش حاصل نشد؟ یکی از دلایل آن این است که ما در صنعت دفاعی کاملاً از دیگران قطع امید کردیم و هیچ کمکی به ما نشد، ما در زمان دفاع مقدس موشک و تسلیحات گرفتیم، چون دانشگاه ما دانش این کار را نداشت، اما بعد از آن دانشگاه این دانش و علم را پیدا کرد.

وی ادامه داد: اما صنعت خودروسازی این کار را نکرد، زیرا از خارج کمک گرفت و متکی بود، الآن شما بروید دانشگاه صنعتی بیش از هر چیزی طرح‌های نیروهای مسلح روی میز آن‌هاست، علت اینکه دشمنان از دانشگاه شریف با این اتفاقات انتقام گرفتند، اتفاقاتی که در شأن دانشگاه و استاد و دانشجو نبود، به دلیل این بود که از این دانشگاه ده‌ها محصول بیرون آمده، عقبه صنایع دفاعی ما در دانشگاه‌های خودمان است و در هیچ جای دنیا نیست.

سردار نقدی در پایان با طرح این سئوال که عقبه صنعت خودروسازی ما کجاست؟ خاطرنشان کرد: البته یک دوره‌ای اتفاقات خوبی افتاد و برخی از بچه‌های صنایع دفاعی را به عنوان مدیران بخش خودرو منصوب کردند و چند خودروی ملی تولید شد، اما این دوره کوتاه بود.
 

کد خبر 141731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha