زوتی T300؛ محصول جدید پارس خودرو در یک نگاه + تصاویر و جزئیات

زوتی T300 یکی از جدیدترین خودروهای خودروساز چینی توسط پارس خودرو به بازار ایران عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، زوتی یکی از خودروسازان چینی است که محصولات آن در بازار ایران در دو دهه قبلی به صورت محدود توسط دو خودروساز داخلی یعنی سایپا و ریگان خودرو وارد ایران شد.

زوتی S300 یا همان سایپا آریو و زوتی T600 یا همان ریگان کوپا هر دو چندان خوش اقبال نبوده و به دلیل عرضه محدود و خدمات پس از فروش نامناسب نتوانستند فروش بالایی را کسب کنند حال پس از صدور مجوز واردات خودرو توسط وزارت سمت شرکت سایپا و زیر مجموعه خود یعنی پارس خودرو قصد دارند تا محصولات جدیدی از این خودروساز چینی از جمله زوتی T300 را به بازار ایران عرضه کنند.

زوتی T300

زوتی T300 خودرویی کراس اوور بوده که تولد آن به سال 2016 میلادی باز می‌گردد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه پکن سال 2016 رونمایی شد و حدود یک سال بعد به صورت رسمی وارد خط تولید زوتی شد. اما چندی بعد این شرکت چینی به علت سرمایه گذاری‌های بزرگ بر روی پروژه خودروهای برقی با ورشکستگی روبرو و تولید محصولات آن متوقف شد. اما سرانجام در سال 2022 با جذب سرمایه گذاری جدید مجددا تولیدات خود را آغاز کرد.

همزمان با آغاز تولید، شرکت پارس خودرو و سایپا همانطور که اشاره کردیم پس از صدور مجوز واردات توسط وزارت صمت تصمیم گرفتند مجدد به سراغ زوتی چین رفته و سبد محصولات خود را کامل‌تر کنند. زوتی T300 یکی از همین موارد است که بزودی وارد ایران شده و باید با رقبای مختلفی از جمله تیگارد X35، جک S3 و BAC X3 Pro رو در رو شود.

بررسی طراحی ظاهری

زوتی T300 از نظر طراحی ظاهری چهره‌ای نسبتا بروز داشته و خودرویی اقتصادی است. در نمای جلوی این خودروی کراس اوور شهری شاهد چهره‌ای خشن بواسطه نوع طراحی چراغ‌های جلو هستیم. این چراغ‌ها کشیده و نسبتا باریک و متصل به جلو پنجره طراحی شده و ظاهر خودرو را تهاجمی کرده‌اند. جلو پنجره خودرو به صورت شش ضلعی و کشیده با خطوط کرومی افقی طراحی شده و بر روی سپر جلو نیز چراغ‌های مه‌شکن داخل یک قاب کروم کاری شده و یک ورودی ثانویه هوا تعبیه شده است.

زوتی T300

در نمای کناری T300 شاهد یک خط برجسته هستیم که از انتهای چراغ عقب شروع شده و با عبور از بالای دستگیره درب عقب بر روی درب جلو محو شده است. گلگیر عقب کمی بیرون زده از بدنه طراحی شده تا حس عضلانی بودن را به بیننده القا کند. همچنین بر روی ستون C نیز یک شیشه کوچک طراحی شده است. مورد قابل توجه این قسمت نوع طراحی قاب آینه‌های جانبی است که باید دید در نسخه‌های وارد شده به ایران این قسمت حفظ خواهد شد یا خیر!

زوتی T300

در نمای عقب کراس اوور T300 چراغ‌های اصلی مانند چراغ‌های جلو به صورت کشیده و کمی باریک طراحی شده و گرافیک داخلی قابل قبولی نیز دارند. بر روی درب صندوق یک خط برجسته بالای چراغ‌ها طراحی شده و همچنین شیشه عقب میز کمی زاویه دار طراحی شده است. بر روی سپر عقب داخل یک قاب فرو رفته در بدنه چراع‌های چهارضلعی مه‌شکن تعبیه شده و همچنین یک بخش مشکی رنگ بزرگ و پهن میان آن قرار گرفته که محل نصب پلاک عقب است. از نظر ابعاد و اندازه نیز زوتی T300 ابعادی مشابه به تیگارد X35 و BAC X3 Pro دارد.

زوتی T300

بررسی طراحی کابین

با ورود به کابین T300 اولین موردی که به چشم می‌خورد تریم دو رنگ مشکی – نارنجی داشبورد و کابین است که باید دید در نسخه‌های وارداتی این مورد باقی می‌ماند یا خیر. در داشبورد میانی داخل یک قاب مشکی رنگ یکپارچه شده با صفحه کیلومتر شمار یک نمایشگر بزرگ لمسی تعبیه شده که کمی به سمت راننده کشیده شده است. بخش بعدی مربوط دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع است که با یک خط کشیده کرومی تزئین شده‌اند. در بخش پایانی داشبورد نیز قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو به صورت تمام لمسی قرار گرفته است.

زوتی T300

فرمان خودرو برخلاف برخی رقبا D کات نبوده و یک غربیلک 3 شاخه به همراه کلیدهای کنترلی را درون خود جای داده است. همچنین صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت دو عقربه بزرگ آنالوگ و یک کامپیوتر سفری طراحی شده که با توجه به رده اقتصادی این خودرو قابل قبول به نظر می‌رسد. نکته مثبت کابین زوتی T300 متریال نسبتا با کیفیت به کار رفته در داشبورد و صندلی‌هاست که حس خوبی به راننده و سرنشینان خودرو القا کرده و در بلند مدت با افت کیفیت چندانی روبرو نخواهد بود. از نظر فضای کابین نیز در هر دو ردیف خودرو فضایی قابل قبول و نسبتا جادار حکم فرماست. فصای صندوق عقب هم قابل قبول ارزیابی می‌شود.

بررسی مشخصات فنی زوتی T300

در بخش مشخصات فنی دو پیشرانه برای این خودروی کراس اوور در نظر گرفته شده و باید دید پارس خودرو کدامیک را انتخاب خواهد کرد. پیشرانه پایه از نوع 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که توانایی تولید 112 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور را داراست. پیشرانه قوی‌تر نیز از نوع 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ بوده که می‌تواند حداکثر 145 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن بر متر گشتاور را به چرخ‌های جلوی T300 منتقل کند. همچنین دو جعبه دنده نیز برای این خودرو استفاده می‌شود که یکی از نوع 5 سرعته دستی و دیگری از نوع اتوماتیک CVT است.

زوتی T300

امکانات رفاهی و ایمنی زوتی T300

زوتی T300 در فول‌ترین نسخه به امکاناتی نظیر رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی، سیستم پایش فشار باد تایر، نمایشگر 8 اینچی لمسی، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان، شش کیسه هوا، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سنسور عقب و تودوزی چرم مصنوعی مجهز شده اما هنوز مشخص نیست نسخه وارداتی به بازار ایران با چه سطح امکاناتی عرضه خواهد شد.

زوتی T300

کد خبر 141772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha